Με μπαράζ προσφορών δύο σχεδόν εβδομάδες πριν την επίσημη ημερομηνία εκδήλωσης του εμπορικού θεσμού το λιανεμπόριο ρίχνεται στον ανταγωνισμό προσέλκυσης καταναλωτών.
Με «προθέρμανση» που υιοθέτησε έναν ακόμη εκπτωτικό θεσμό – την Singles Day– ήδη από την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου, οι εμπορικές επιχειρήσεις μέσω των ψηφιακών τους καναλιών ενημέρωσαν για τις εκπτώσεις που παρέχουν. Από την Κυριακή ωστόσο, και εφόσον είχαν ήδη «τρέξει» διαφημιστικές καμπάνιες ενημέρωσης, τα μεγάλα δίκτυαλιανικής παρουσίασαν online τις προσφορές τους. Έτσι, Κωτσόβολος, Public, Πλαίσιο – αλυσίδες που κατά τεκμήριο διεκδικούν μεγάλο μερίδιο από τις πωλήσεις της περιόδου- ανακοίνωσαν τις προσφορές τους, υποσχόμενες παράδοση προϊόντων ακόμη και την ίδια ημέρα.
Στο σύνολο της η αγορά βρίσκεται σε καθεστώς προσφορών, οι οποίες αναμένεται να κορυφωθούν κατά το τριήμερο 25-27 Νοεμβρίου – με την Κυριακή να επιτρέπεται και η προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων- ενώ αναμένεται να ακολουθήσει και η Cyber Monday τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου, καθιστώντας ουσιαστικά ολόκληρο το μήνα ως εκπτωτική περίοδο.
Οι προσδοκίες του λιανεμπορίου είναι μεν υψηλές, αλλά συγκρατημένες όσον αφορά τις επιλογές των καταναλωτών, που έδειξαν σημαντική συγκράτηση τον Οκτώβριο σε ότι αφορά τομείς όπως η ένδυση, υπόδηση, οικιακό εξοπλισμό και συσκευές.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως παρά τη μείωση του εισοδήματος και την ανησυχία για τον επερχόμενο χειμώνα, οι καταναλωτές έχουν εκπαιδευτεί στην αναζήτηση προσφορών, τις οποίες θα σπεύσουν να εκμεταλλευτούν και φέτος.
Σύμφωνα δε με έρευνα για τη διαδικτυακή αγοραστική συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των καταναλωτών στην online Black Friday 2021, από τα στοιχεία της αλυσίδας Public καιMediaMarkt, ήδη προκύπτουν κάποιες τάσεις που προϊδεάζουν και για φέτος.
Πέρυσι στην online Black Friday 2021, συμμετείχαν δυναμικά και τα δύο φύλα: Με ποσοστό 50,47% (Γυναίκες) και 49,53 (Άνδρες), τα δύο φύλα εκπροσωπήθηκαν εξίσου. Οι desktop αναζητήσεις «νίκησαν» τα smartphones καθώς οι καταναλωτές κατά 72% αναζήτησαν μέσω υπολογιστή. Οι ώρες με υψηλότερη κίνηση ήταν από το βράδυ της Πέμπτης 25 Νοεμβρίου και συνεχίστηκε όλη την Παρασκευή. To peak των αναζητήσεων σημειώθηκε την περίοδο αναμονής, την Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021, στις 10μμ.
Επαληθεύοντας την παράδοση της Black Friday, την τιμητική της είχε και το 2021 η τεχνολογία. Τα smartphones συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον των online καταναλωτών, ενώ από κοντά ακολούθησαν οι τηλεοράσεις και οι gaming κονσόλες, τα laptops, οι Bluetooth συσκευές ήχου, τα tablets, τα πολυμηχανήματα, τα smartwatches και οι desktop υπολογιστές.
Κορυφαία brands στην κατηγορία smartphones αναδείχθηκαν Motorola, Samsung, Poco και Xiaomi. Στην κατηγορία των τηλεοράσεων ξεχώρισαν οι εταιρείες Arielli, LG και Hitachi, ενώ στα laptops οι καταναλωτές επέλεξαν HP και Lenovo. Στην κατηγορία προϊόντων ήχου ξεχώρισαν LG, Sonos, Creative Stage, Crystal Clear και Samsung ενώ, αντίστοιχα, στα Bluetooth ακουστικά οι καταναλωτές έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης σε Apple, Sony, Huawei και Xiaomi. Τέλος, στην κατηγορία φωτογραφικών DSLR τα brands Canon και Nikon αναδείχθηκαν νικητές.
Σε συντριπτικό ποσοστό (50%), από την κατηγορία οικιακών συσκευών, οι καταναλωτές επέλεξαν περισσότερο πλυντήρια, με τις κατηγορίες Morris, Pitsos, LG και Bosch να ξεχωρίζουν. Στην κατηγορία των κλιματιστικών ξεχώρισαν οι εταιρείες Omnys, AUX, Bosch, Fujitsu, Inventor, Toyotomi, ενώ στην κατηγορία των αφυγραντήρων «νικητές» βγήκαν τα brands Inventor, Rohnson, Morris και Singer.