Στοιχεία που αποκαλύπτουν ότι υπάρχει πρόβλημα με τους οδηγούς αυτοκινήτων στην Ηλεία είδαν το φως της δημοσιότητας με την στατιστική επετηρίδα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.
Η Ηλεία ανήκει στις πρώτες θέσεις στην Ελλάδα στη συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων. Η έκθεση κάνει λόγο πως τα αίτια των συχνών ατυχημάτων στο νομό μας είναι η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου ακόμα και οι καιρικές συνθήκες που επηρεάζουν την οδήγηση. Είναι γνωστό πως η Ηλεία έχει πολλά προβλήματα στο οδικό δίκτυο με δρόμους που δεν έχουν συντηρηθεί ακόμα και για 6ο χρόνια, κυρίως στις ορεινές περιοχές. Μέχρι πρόσφατα όπου η Πατρών-Πύργου δεν είχε καλυτερεύσει, ήταν ο δρόμος με τους περισσότερους θανάτους και τροχαία στην χώρα.
Όλα αυτά αποδεικνύουν την έλλειψη που υπάρχει σε πολιτικό επίπεδο ώστε να αναλάβουν δράση και να φτιάξουν ασφαλής δρόμους.
Αναλυτικά τι αναφέρει η στατιστική έκθεση:
Η στατιστική επετηρίδα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για τον κλάδο αυτοκινήτου το 2022 σχετικά με τα πολύ χαμηλά λειτουργικά περιθώρια που αποκομίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες (σε ορισμένες περιπτώσεις εταιρειών αρνητικά) και την εξάρτηση των αποτελεσμάτων τους από την εκάστοτε πορεία του επενδυτικού τους χαρτοφυλακίου.
Ειδικότερα, με βάση τα αποτελέσματα της επετηρίδας του 2022 μεταξύ άλλων παρατηρήθηκε:
- Αύξηση της συχνότητας ζημιών στο 9,96% όχι μόνο σε σύγκριση με το 8,88% του 2021 (υπήρχαν περιοριστικά κυκλοφοριακά μέτρα κατά το πρώτο τετράμηνο της συγκεκριμένης χρονιάς, λόγω της πανδημίας), αλλά και σε σχέση με το προπανδημικό 9,90%.
- Το μέσο κόστος ζημιάς σκαρφάλωσε από τα 1.142 ευρώ του 2021 στα 1.210 ευρώ.
- Ο δείκτης αποζημιώσεων (loss ratio) στην αστική ευθύνη, συνυπολογιζόμενων και των αναλογιστικών-στατιστικών αποθεμάτων ανέβηκε από το 65,6% του 2019 στο 78,63% το 2022, επηρεασμένο και από τις πληθωριστικές πιέσεις στην οικονομία.
Τα αποτελέσματα αυτά έρχονται σε συμφωνία με την πρόσφατη εκτίμηση της KPMG ότι ο συνολικός δείκτης κόστους (αποζημιώσεις συν δαπάνες πρόσκτησης συν λειτουργικά έξοδα εταιρειών) διαμορφώθηκε το 2022 στο 98% της παραγωγής.
Οι νομοί με τη μεγαλύτερη συχνότητα ατυχημάτων ήταν οι Αττικής, Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Ιωαννίνων, Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
Στην αμέσως πιο κάτω κατηγορία σε ότι αφορά τη συχνότητα των ατυχημάτων περιελήφθησαν οι νομοί Λασιθίου, Μεσσηνίας, Ηλείας, Εύβοιας, Βοιωτίας, Φωκίδας, Ευρυτανίας, Αιτωλοακαρνανίας, Ζακύνθου, Κερκύρας, Καστοριάς, Χίου, Κυκλάδων, Άρτας, Θεσπρωτίας και Κιλκίς.
Στους νομούς με τη χαμηλότερη συχνότητα ατυχημάτων βρέθηκαν οι νομοί Ροδόπης, Λήμνου, Σάμου-Ικαρίας και Λέσβου.
Η συχνότητα των ατυχημάτων επηρεάζεται όχι μόνο από την πυκνότητα του πληθυσμού -άρα από την κυκλοφοριακή κίνηση- αλλά και από άλλα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα οι καιρικές συνθήκες, η κατάσταση του οδικού δικτύου, η μορφολογία του εδάφους, κ.λπ.
Σε ότι αφορά τώρα το μέσο κόστος της ζημιάς, τη χειρότερη επίδοση το 2022 είχε ο νομός Άρτας, ενώ στην αμέσως χαμηλότερη κατηγορία εντάχθηκαν οι νομοί Έβρου, Κοζάνης, Καρδίτσας, Πρέβεζας, Ευβοίας, Αιτωλοακαρνανίας, Κερκύρας, Ζακύνθου, Αχαΐας, Κορίνθου, Αργολίδας, Μεσσηνίας, Λακωνίας, Δωδεκανήσου, Χανίων και Ρεθύμνου.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, τα πολύ στενά περιθώρια κέρδους συνεχίστηκαν και μέσα στο 2023 παρά την επιβολή αυξήσεων στα τιμολόγια του κλάδου από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Και αυτό, γιατί η συχνότητα των ατυχημάτων συνέχισε να αυξάνεται (πχ βλέπε στοιχεία από ΕΛΣΤΑΤ), ενώ ο πληθωρισμός επέμεινε να «χτυπά» τόσο το ύψος της μέσης αποζημίωσης, όσο και τις λειτουργικές δαπάνες των εταιρειών.
πληροφορίες euroday.gr