Δείτε τα χάλια του σιδηροδρομικού δικτύου του Νομού Ηλείας την τελευταία τουλάχιστον 20ετία..
Κλεμμένος ΟΛΟΣ ο εξοπλισμός στις διαβάσεις με τους δρόμους, ανύπαρκτη γραμμή γεμάτη βάτα, κλεμμένες ράγες γραμμών…
Όπως έγραψε η έγκριτη εφημερίδα “ΤΟ ΒΗΜΑ” και tovima.gr, στην Ηλεία έγινε “Η πιο εκτεταμένη κλοπή τροχαίου υλικού και σιδηροδρομικής υποδομής, που έχει σημειωθεί ποτέ σε… καιρό ειρήνης. Εκατοντάδες τόνοι μετάλλου, ολόκληρες ντιζελάμαξες έκαναν φτερά!”
Ντροπή για την πόλη του Πύργου αποτελεί το άλλοτε κόσμημα της πόλης, ο Σιδηροδρομικός Σταθμός στην οδό Υψηλάντου.
Ο άλλοτε καλαίσθητος Σταθμός που έσφιζε από ζωή, που διακινόντουσαν χιλιάδες επιβάτες, έχει αφεθεί στην μοίρα του και στην φθορά του χρόνου.
Οι υπεύθυνοι τον έχουν εγκαταλείψει, ντροπιάζουν την ιστορία του και την δόξα αυτής της πόλης.
Πιο χειρότερα δεν γίνεται…
Αντιλαμβάνεται εύκολα κάποιος ότι ο Νομός εκπροσωπήθηκε από ΑΝΑΞΙΟΥΣ αιρετούς ΟΛΩΝ των βαθμίδων (Βουλευτές, πρώην Νομάρχες, Περιφερειάρχες, Δημάρχους κλπ) και ΟΛΩΝ των κομμάτων (Νέα Δημοκρατία, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ)
Έχουμε Αιρετούς που περιφέρονται ΜΟΝΟ για κοινωνικές εκδηλώσεις (βασιλόπιττες, Αποκριάτικα γλέντια, γάμους, κηδείες κλπ)
Αιρετούς που αρκούνται σε χαιρετούρες και πυροτεχνήματα…
Αιρετοί που δεν ασχολούνται με τα μεγάλα προβλήματα του Νομού όπως το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά αρκούνται ΜΟΝΟ σε… κατόπιν ενεργειών τους μικροεξυπηρετήσεις… μικρορουσφέτια…
Αιρετούς που αρκούνται ΜΟΝΟ σε επισκέψεις με πολλές Φωτο σε διάφορους Υπουργούς κλπ αλλά ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ για τα μεγάλα προβλήματα του Νομού…
Αιρετούς που πάλι προεκλογικά θα τάξουν νέο σιδηροδρομικό δίκτυο από Πάτρα έως Πύργο και Καλαμάτα. Που ήδη έχουν αρχίζει να το δηλώνουν προσπαθώντας να πείσουν τους Ηλείους ψηφοφόρους να τους ξαναψηφίσουν…
Και από κοντά τα “πρόθυμα” παπαγαλάκια των τοπικών ΜΜΕ (εφημερίδες, ραδιόφωνα, ηλεκτρονικός τύπος κλπ) να τους προμοντάρουν γράφοντας διθυραμβικά άθρα γι αυτούς…
Σαν δεν ντρεπόμαστε…
ΟΛΟΙ μαζί για να παραμείνει η Ηλεία στους τελευταίους Νομούς ανάπτυξης της Χώρας…
ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΛΠΙΔΑ οι νέοι και οι νέες του Νομού…
ΜΟΝΟ αυτοί μπορούν να βγουν μπροστά πείθοντας και τους μεγαλύτερους στις επόμενες εκλογές, ότι οι παλιάς κοπής πολιτικάντιδες Αιρετοί του Νομού θα πρέπει στις επόμενες εκλογές να πάνε στο Χρονοντούλαπο της Ιστορίας του Νομού…
Διαβάστε την σχετική δημοσίευση από tovima.gr
H μεγαλύτερη ληστεία σιδηροδρομικού υλικού στην ιστορία του ΟΣΕ, έγινε στο Καρδιακαύτι της Ηλείας!!!
H μεγαλύτερη ληστεία σιδηροδρομικού υλικού στην ιστορία του ΟΣΕ, αποτέλεσμα της αναστολής λειτουργίας του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, διεξαγόταν συστηματικά στην Ηλεία εδώ και έναν χρόνο, χωρίς κανείς να πάρει χαμπάρι.
Μέχρι πριν από μερικές ημέρες, όταν όπως καταγγέλουν φίλοι του σιδηρόδρομου έκπληκτοι ανακάλυψαν στο Καρδιακαύτι της Ηλείας την πιο εκτεταμένη κλοπή τροχαίου υλικού και σιδηροδρομικής υποδομής, που έχει σημειωθεί ποτέ σε… καιρό ειρήνης. Εκατοντάδες τόνοι μετάλλου, ολόκληρες ντιζελάμαξες έκαναν φτερά!
Επί έναν ολόκληρο χρόνο η μαφία του σκραπ τεμάχιζε και διέλυε συστηματικά ντιζελάμαξες, βαγόνια και σιδηροτροχιές, που ήταν εγκαταλειμένα από τον ΟΣΕ στην γραμμή Καβάσιλα – Κυλλήνη, με σκοπό την εκποίησή τους.
Η δύσκαμπτη, όμως, λειτουργία του ΟΣΕ δεν επέτρεψε την άμεσή κινητοποίησή του για να σωθεί η περιουσία του, αν και αυτό αποτελούσε από τους βασικούς στόχους του επιχειρησιακού του προγράμματος.
«Φαγώθηκαν» λίγο λίγο
«Κομματάκι – κομματάκι» οι επιτήδειοι διέλυσαν έξι ολόκληρες ντιζελάμαξες Mitsubishi, βάρους 50 τόνων η κάθε μία, αδιευκρίνιστο προς το παρόν αριθμό βαγονιών, και δεκάδες μέτρα σιδηροτροχιάς κάτω από τη μύτη των κατοίκων, του ΟΣΕ και του κράτους!
Οι συγκεκριμένες μηχανές ελιγμών είχαν αγοραστεί το 1967 και χρησιμοποιούνταν τόσο σε επιβατικές όσο και εμπορευματικές μεταφορές, ήταν ιδιαίτερα δυνατές και έφταναν ταχύτητα 90 χλμ. ανά ώρα. Μάλιστα, κάποιες εξ αυτών των μηχανών παρέμεναν ακόμη ενεργές.
Όπως εξηγούν φίλοι του σιδηροδρόμου που ανακάλυψαν το περιστατικό και κινητοποίησαν τον ΟΣΕ και τις αρχές, το υλικό είχε αφεθεί σε μία επί εικοσαετία εγκαταλειμένη γραμμή και η λεηλασία του ήταν αναμενόμενη, ύστερα και από τις ομαδικές μετατάξεις σιδηροδρομικών στην ευρύτερη περιοχή, στην οποία ανεστάλη παντελώς η λειτουργία (και ο έλεγχος) του σιδηροδρόμου.
Μάλιστα, επιτήδιοι με την ίδια μέθοδο είχαν αποπειραθεί να τεμαχίσουν τροχαίο υλικό στο ίδιο σημείο και πριν από λίγους μήνες, όμως λόγω της ύπαρξης καυσίμου σε κάποια από τις ντιζελάμαξες εκδηλώθηκε πυρκαϊά, εξαιτίας της οποίας η λεηλασία αποτράπηκε. Ωστόσο, παρά το περισταστικό, η διοίκηση του ΟΣΕ δεν προνόησε να προστατέψει την περιουσία της στην περιοχή, η οποία ανέρχεται σε περισσότερα από 80 βαγόνια, διάσπαρτα στο δίκτυο.
Εκποιητέο απ’ το 2007 υλικό
Πηγές των σιδηροδρόμων εξηγούν ότι το κλεμμένο τροχαίο υλικό είχε κηρυχθεί εκποιητέο το 2007, όταν και αποσύρθηκε από την Πάτρα στο συγκεκριμένο σημείο, έπειτα από και τις διαμαρτυρίες του δήμου Πατρέων και την εντολή του τότε υπουργού Μεταφορών, κ. Μ. Λιάπη.
Το τροχαίο υλικό είχε χαρακτηριστεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ ως εκποιητέο, όμως, λόγω του σκανδάλου που ξέσπασε το 2008, με την πώληση υλικού για σκραπ από υπάλληλο του Οργανισμού για λογαριασμό του, κάθε σχετική συναλλαγή έχει σταματήσει και παραμένει έκτοτε «παγωμένη».
Σύμφωνα με εγκύκλιο του ΟΣΕ, το προς εκποίηση τροχαίο υλικό πρέπει να φυλάσσεται σε επιτηρούμενο χώρο. Ωστόσο, καθώς με τον πρόσφατο νόμο για τον σιδηρόδρομο, πραγματοποιήθηκαν εκατοντάδες μετατάξεις σιδηροδρομικών, δημιουργήθηκαν μεγάλα κενά στη λειτουργία του ΟΣΕ, χωρίς να έχει ληφθεί πρόνοια για τα περιουσιακά στοιχεία του.
Το 2001 η τελευταία πώληση
Η τελευταία πώληση τροχαίου υλικού του ΟΣΕ για σκραπ έγινε το 2001, με μέση τιμή τα 1.250 ευρώ ανά βαγόνι. Πάντως, όπως εξηγούν ειδικοί, το υλικό που είναι σήμερα εκποιητέο, δεν σημαίνει ότι κατ’ ανάγκη θα διοχετευθεί στα διαλυτήρια. Οπως αναφέρουν υπάρχει ζήτηση από χώρες που διαθέτουν μετρικό δίκτυο, όπως αυτό του Μοριά και επιπλέον τέτοιο υλικό σπανίζει στις διεθνείς αγορές, κατά συνέπεια ο ΟΣΕ θα μπορούσε να εκμεταλλευθεί οικονομικά αυτή την ιδιαιτερότητα.
Η μεγάλη ληστεία του τρένου, όπως φαίνεται ότι θα μείνει στα ελληνικά σιδηροδρομικά χρονικά δανειζόμενη τον τίτλο της ταινίας αυτή η ιστορία, φαίνεται έστω και αργά να «ξυπνάει» τον ΟΣΕ. Πέρα από τις σχετικές έρευνες, που είναι περισσότεροι θέμα της Αστυνομίας, ο Οργανισμός ετοιμάζεται τώρα να κινήσει τις διαδικασίες για την προστασία της υπόλοιπης περιουσίας του με μετακίνηση του υλικού σε ασφαλές σημείο και ακολούθως την εκποίησή του.
tovima.gr
Διαβάστε παλιότερη δημοσίευσή του www.Iliaoikonomia.gr για το θέμα αυτό:
ΟΣΕ ΠΥΡΓΟΥ: Η ντροπή της πόλης – Νεκροταφείο τραίνων, πεσμένες στέγες και αγριοσυκιές στο άλλοτε κόσμημα του Πύργου! (φωτο)
Ντροπή για την πόλη του Πύργου αποτελεί το άλλοτε κόσμημα της πόλης, ο Σιδηροδρομικός Σταθμός στην οδό Υψηλάντου.
Ο άλλοτε καλαίσθητος Σταθμός που έσφιζε από ζωή, που διακινόντουσαν χιλιάδες επιβάτες, έχει αφεθεί στην μοίρα του και στην φθορά του χρόνου.
Οι υπεύθυνοι τον έχουν εγκαταλείψει, ντροπιάζουν την ιστορία του και την δόξα αυτής της πόλης.
Ο ΟΣΕ δεν έχει την ελάχιστη ευθυξία να καθαρίσει τον χώρο από τα βάτα, τις αγριοσυκιές, τα καλάμια!
Έχει δημιουργήσει ένα Νεκροταφείο τραίνων που πολλές φορές γίνονται στέκι ναρκομανών.
Το άλλοτε φυλάκιο στην οδό Πατρών έχει γίνει τουαλέττα (WC) περαστικών!
Στα βοηθητικά κτίρια έχουν πέσει οι σκεπές τους!
Παντού ακαθαρσίες, ποντίκια και κάθε λογής τρωκτικά.
Ένα απόλυτο χάλι!
Μιά χαβούζα!
Και κάποιοι κόπτονται για την γραμμή Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία…
Τι βλέπει ο τουρίστας;
Την κατάντια αυτής της πόλης;
Και ο κερασάκι στην τούρτα είναι η στέγαση στο ιστορικό κτίριο, Πρακτορείου Λεωφορείων που εκτελεί την γραμμή Πύργος – Αλβανία!!! Στην “Ακρόπολη” δεν στεγάζεις Πρακτορεία άλλων Κρατών… Υπάρχουν κοντά κτίρια που μπορεί να στεγασθεί…
Θέλουν να ξαναλειτουργήσουν την γραμμή Πάτρα – Πύργος!!!
Αυτοί που δεν μπορούν να βάλουν να καθαρίσουν τα χορτάρια, τα βάτα, τις αγριοσυκιές που “έπνιξαν” τον Σταθμό…
Οι ανίκανοι Διοικούντες τον ΟΣΕ και οι… Τοπικοί Αναπτυξιολόγοι… και οι… διάτοντες Τοπικοί νέοι Αστέρες…
Αυτοί που μόνιμα μας θεωρούν ζωντόβολα και… του χεριού τους…
Αυτοί που βρίσκουν και τα κάνουν…
“Κοινωνία ομοίωμά σου είμαι και σου μοιάζω”