Το ιπτάμενο σύστημα θα δοκιμαστεί πιλοτικά σε έναν από τους πιο αιματοβαμμένους δρόμους της Ευρώπης, τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης με την προοπτική να χρησιμοποιηθεί και στους υπόλοιπους μεγάλους οδικούς άξονες.
Οδηγοί που μιλάνε στο κινητό, επιβάτες χωρίς ζώνη, επικίνδυνες προσπεράσεις είναι μερικές από τις παραβάσεις που θα μπορούν να καταγράψουν τα υπερσύγχρονα drones πετώντας στα 120 μέτρα. Η εμβέλειά τους θα αγγίζει τα 10 χλμ ώστε να μπορούν να καταγράφουν εικόνα από το μεγαλύτερο μέρος του ΒΟΑΚ, το μήκος του οποίου φτάνει τα 313 χιλιόμετρα.
Τα drones θα χειρίζονται αστυνομικοί της τροχαίας, οι οποίοι θα περάσουν το επόμενο διάστημα ειδική εκπαίδευση για να μπορέσουν να εξοικειωθούν με τα εξελιγμένα τεχνικά μοντέλα που θα φτάσουν στην Ελλάδα.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, θα δημιουργηθούν ειδικά κέντρα επιχειρήσεων σε διαφορετικά σημεία του οδικού άξονα για τον χειρισμό και την υποδοχή της εικόνας των drones. Το κόστος αναμένεται να φτάσει τα 4 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από ευρωπαϊκά προγράμματα που έχουν εγκριθεί.
Σειρά μετά την Κρήτη αναμένεται να πάρει το οδικό δίκτυο μεταξύ Πάτρας και Πύργου, πρόκειται άλλωστε για τους δρόμους που καταγράφονται τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα σε όλη τη χώρα.