Μετά από μια μακρόχρονη δοκιμασία που κόντεψε να συμπληρώσει μια δεκαετία
το πολύπαθο έργο του αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου-Ολυμπίας θα αρχίσει να
κατασκευάζεται πιθανότατα μέχρι το τέλος του χρόνου.
Σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από έγκυρες πηγές των Βρυξελλών, η
Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν άναψε το «πράσινο» φως για την
επανένταξη του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου στην «Ολυμπία Οδό». Η
Επιτροπή Ανταγωνισμού ουσιαστικά έδωσε την αναμενόμενη έγκρισή της, αφού η
Κυβέρνηση δέχτηκε να προβεί σε ήσσονος σημασίας διορθώσεις που αφορούν τη
χρηματοδότηση του έργου. Μετά από αυτά αναμένεται εντός των προσεχών
εβδομάδων να περάσει ο φάκελος από το Κολλέγιο των Επιτρόπων. Ήδη στο
Υπουργείο Υποδομών ετοιμάζουν το σχετικό φάκελο προκειμένου η σύμβαση
επανένταξης να υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον κατά νόμο
προσυμβατικό έλεγχο.
Τα βάσανα της Ηλείας επιτέλους τελειώνουν. Μια καινούρια εποχή αρχίζει για την
Ηλεία. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε σε συνέντευξή του στο κανάλι BEST TV ο
βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας και πρ. Υπουργός Κώστας Τζαβάρας:
«Αποτελεί για μένα προσωπικά τεράστια ικανοποίηση για τον αγώνα που έχουμε
κάνει, τουλάχιστον από το 2012 και την εποχή που ήταν πρωθυπουργός ο Αντώνης
Σαμαράς, όταν με προσωπική μου παρέμβαση είχα τότε ζητήσει ρύθμιση ώστε το
τμήμα Πάτρα-Πύργος, που είχαν απαιτήσει οι παραχωρησιούχοι να απενταχθεί, να
δημοπρατηθεί ως έργο δημόσιο. Πράγματι ο τότε πρωθυπουργός της κυβέρνησης
της ΝΔ, αντιλαμβανόμενος τη σημασία του οδικού άξονα για όλη τη Δυτική
Πελοπόννησο, ανταποκρίθηκε και με εντολή του συνεργάστηκα με τον τότε
υπουργό Υποδομών, κ. Χρυσοχοΐδη, και συνέβαλα προσωπικά στη νομοτεχνική
διαμόρφωση του άρθρου 5 του σχετικού νόμου που πρόβλεπε τη δημοπράτηση του
αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου ως δημοσίου έργου.
Το έργο ως γνωστόν δημοπρατήθηκε τον Μάρτιου του 2015, πλην όμως η δημοπρασία αυτή ακυρώθηκε με πρωτοβουλία του μετέπειτα υπουργού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, κ. Σπίρτζη,
για να τεμαχίσει το έργο σε οκτώ κομμάτια. Είμαι ικανοποιημένος γιατί αυτό το
έργο, που έχει στοιχίσει στην Ηλεία μια μικρή πόλη σε θανατηφόρα τροχαία
ατυχήματα, έφτασε εν έτει 2021 να πάρει την άγουσα προς την υλοποίηση επί
Κυβερνήσεως ΝΔ με Πρωθυπουργό τον Κ. Μητσοτάκη».
Οι Κασσάνδρες διαψεύστηκαν. Αποδείχτηκε εκ των πραγμάτων ότι και πλήρης
φάκελος είχε υποβληθεί από την ελληνική Κυβέρνηση στις αρμόδιες διευθύνσεις
της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με όλα τα απαραίτητα στοιχεία και επαληθεύθηκαν οι
μέχρι σήμερα δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού, Κώστα Καραμανλή.