Ένα ακόμη επικοινωνιακό σόου κατέληξε σε φιάσκο για την κυβέρνηση χάρη σε έναν εργαζόμενο του σταθμού Λάρισας, αλλά και στις επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφου.
Ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, σε μια κίνηση από πλευράς Μαξίμου να «απαντήσει» στην επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στον χώρο όπου μέχρι τον Ιούλιο του 2019 λειτουργούσε ο σταθμός τηλεδιοίκησης της Λάρισας, βρέθηκε στον σιδηροδρομικό σταθμό.
Με χαρακτηριστικό ύφος ο κύριος υπουργός δήλωσε με στόμφο «δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα, ούτε εντός της Βουλής, ούτε εκτός της Βουλής να παραπληροφορεί την ελληνική κοινωνία» για να επαναλάβει το αφήγημα περί τηλεδιοίκησης λέγοντας «αυτός ο πίνακας, δηλαδή το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί. Ο χειρισμός του τοπικού ελέγχου και της χάραξης των διαδρομών. Σας θυμίζω ότι έχει παραδοθεί από τον Νοέμβριο του 2022. Ένα σύστημα που λειτουργούσε και την νύχτα του μοιραίου δυστυχήματος. Δυστυχώς δεν χρησιμοποιήθηκε».
Ζήτησε, λοιπόν, μετά και από ερώτηση δημοσιογράφου από τον σταθμάρχη που ήταν παρών να παρουσιάσει τη διαδικασία και τότε το αφήγημα κατέρρευσε με τον εργαζόμενο να δηλώνει χαρακτηριστικά ««αυτό δεν είναι το σύστημα τηλεδιοίκησης, αλλά τοπικός χειρισμός της διαδρομής». Και εξήγησε ότι «αυτή τη στιγμή έχουμε μία χάραξη δρομολογίου από την είσοδο του σταθμού μέχρι την έξοδο. Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Υπάρχει ο τοπικός χειρισμός. Βλέπει 3,5 από την έξοδο του σταθμού και 1,5 με 2 από το νότιο τμήμα. Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση θα έβλεπε μέχρι το Πλατύ. Βγήκε εντελώς εκτός λειτουργίας τον Ιούλιο του 2019. Από το 2019 μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί».
«Πόσες αποδείξεις χρειάζονται για να σταματήσουν τα ψέματα;»
Το συμβάν προκάλεσε την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, που μίλησε για «διασυρμό» του υφυπουργού καθώς οι σταθμάρχες που τον συνόδευαν το διέψευσαν διευκρινίζοντας ότι ο τοπικός πίνακας χειρισμού για την είσοδο και έξοδο του σταθμού και δεν είναι τηλεδιοίκηση, και πως αυτή όντως λειτουργούσε ως το 2019 και ρύθμιζε την κυκλοφορία τρένων από το Δομοκό μέχρι το Πλατύ Ημαθίας.
Και το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης σημειώνει: «Τι άλλο πρέπει να συμβεί, πόσες ακόμη αποδείξεις, έγγραφα και μαρτυρίες χρειάζονται για να σταματήσει η κυβέρνηση να λέει ψέματα και να προσβάλει την μνήμη των 57 ανθρώπων που χάθηκαν τόσο άδικα; Ως εδώ!»
Αναλυτικά
Ο υφυπουργός κ. Παπαδόπουλος διασύρθηκε σε απευθείας μετάδοση για τη δήθεν τηλεδιοίκηση στη Λάρισα»
Το πρωί στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ο κ. Γεραπετρίτης μας καλούσε να πάμε όλοι μαζί στη Λάρισα να δούμε την τηλεδιοίκηση που δήθεν υπάρχει.
Στη συνέχεια, δήλωσε ότι δίπλα από τον χώρο που έκανε αυτοψία ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Αλέξης Τσίπρας στη Λάρισα υπάρχει η τηλεδιοίκηση.
Τελικά, το απόγευμα έστειλε τον υφυπουργό κ. Παπαδόπουλο στη Λάρισα να επιβεβαιώσει την ύπαρξη τηλεδιοίκησης, αλλά ο κ. Παπαδόπουλος βρέθηκε σε μια “δυσάρεστη” έκπληξη.
Οι σταθμάρχες που ήταν δίπλα του τον διέψευσαν on camera διευκρινίζοντας ότι ο τοπικός πίνακας χειρισμού για την είσοδο και έξοδο του σταθμού και δεν είναι τηλεδιοίκηση, και πως αυτή όντως λειτουργούσε ως το 2019 και ρύθμιζε την κυκλοφορία τρένων από το Δομοκό μέχρι το Πλατύ Ημαθίας.
Τι άλλο πρέπει να συμβεί, πόσες ακόμη αποδείξεις, έγγραφα και μαρτυρίες χρειάζονται για να σταματήσει η κυβέρνηση να λέει ψέματα και να προσβάλει την μνήμη των 57 ανθρώπων που χάθηκαν τόσο άδικα; Ως εδώ!
Τώρα ο ΟΣΕ μιλά για τοπική τηλεδιοίκηση
Ενδιαφέρον, πάντως, προκαλεί και η βραδινή ανακοίνωση από τη νέα διοίκηση του ΟΣΕ με την οποία επιχειρείται απάντηση στα όσα δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας από τη Λάρισα, ενώ ξαφνικά γίνεται λόγος για «τοπική τηλεδιοίκηση», όρο που χρησιμοποίησε και ο υφυπουργός Μεταφορών από τον σιδηροδρομικό σταθμό.
Ο ΟΣΕ υποστηρίζει ότι η ενιαία τηλεδιοίκηση άρχισε να φθίνει και να υπολειτουργεί από το 2015 για να προσθέσει αορίστως ότι «κατέπεσε τα επόμενα χρόνια», ενώ μιλά για «τοπική τηλεδιοίκηση από τον Παλαιοφάρσαλο μέχρι το Πλατύ».
Παράλληλα, τονίζει ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ δεν επισκέφθηκε τον χώρα στον οποίο λειτουργεί η τοπική τηλεδιοίκηση.
Η ανακοίνωση
Η ενιαία Τηλεδιοίκηση Λάρισας που έλεγχε το τμήμα από Δομοκό μέχρι και Πλατύ, άρχισε σταδιακά να φθίνει και να υπολειτουργεί από το 2015 μέχρι που κατέπεσε εντελώς τα επόμενα χρόνια. Ενδιάμεσα όλη αυτή την περίοδο δεν κατέστη δυνατόν να αναταχθεί και να συντηρηθεί ώστε να λειτουργήσει εκ νέου.
Τα μέσα του 2019 με την επανεκκίνηση της Σύμβασης 717, που είχε σταματήσει, ξεκίνησε το σύνολο των εργασιών για την καταρχήν ανάταξη και θέση σε λειτουργία των τοπικών Τηλεδιοικήσεων από τον ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟ μέχρι το ΠΛΑΤΥ, ώστε εν συνεχεία το σύνολο αυτών (15 στο τμήμα αυτό) να διασυνδεθεί σε ενιαία απεικόνιση και χειρισμό που θα αποτελέσει την ενιαία Τηλεδιοίκηση στο τμήμα από Δομοκό μέχρι Πλατύ.
Στα πλαίσια της σταδιακής ανάταξης και θέση σε λειτουργία των τοπικών Τηλεδιοικήσεων ήδη από τον Νοέμβριο του 2022 έχουν παραδοθεί με ΔΠΧ και λειτουργούν 7 τοπικές Τηλεδιοικήσεις(ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΥ, ΔΟΞΑΡΑ, ΟΡΦΑΝΑ. ΚΡΑΝΩΝΑ, ΜΕΖΟΥΡΛΟΥ & ΛΑΡΙΣΑΣ) ενώ συνεχίζεται και η ανάταξη των υπολοίπων.
Ιδιαίτερα η τοπική Τηλεδιοίκηση του σταθμού της Λάρισας, την οποία όμως δεν επισκέφθηκε ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, έχει πιστοποιηθεί επίσημα και έχουν κατατεθεί στις Ανακριτικές Αρχές αλλά και στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής όλα τα σχετικά επίσημα έγγραφα που αποδεικνύουν την ύπαρξη αυτής, αλλά και την κανονική & αδιάληπτη λειτουργία της από τον Νοέμβριο του 2022.
Εν συνεχεία ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης είδε τις εγκαταστάσεις της τοπικής Τηλεδιοίκησης στο ΤΧ1 ενώ δεν επισκέφτηκε το Κέντρο Τηλεδιοίκησης Θεσσαλονίκης όπου οι Τηλεδιοικητές Βάρδιας θα τον ενημέρωναν επίσημα αποκομίζοντας με τον τρόπο αυτό προσωπική αντίληψη του αν υπάρχει και λειτουργεί Τηλεδιοίκηση Θεσσαλονίκης.
Η Τηλεδιοίκηση αυτή τέθηκε σε λειτουργία το 2021, εκτείνεται από τον ΣΣ ΠΛΑΤΥ – ΤΧ1 – ΤΧ5 και από ΤΧ1-ΣΣ ΣΤΡΥΜΩΝΑ γίνονται χαράξεις δρομολογίων, απεικόνιση της κίνησης των τρένων με ενδείξεις Φωτοσημάτων, ενώ έχει λάβει και την πιστοποίηση λειτουργίας ETCS.
Τέλος στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθεί ότι το τοπικό κέντρο Τηλεχειρισμού ΤΧ1 παρουσίαζε προβλήματα λειτουργίας του λόγω παλαιότητας εξοπλισμού και έλλειψης διαθέσιμων ανταλλακτικών. Με σκοπό την επίλυση αυτών η ΕΡΓΟΣΕ υλοποιεί ήδη την Σύμβαση 713 που προβλέπει την ανάταξη και εκσυγχρονισμό του.
efsyn.gr