Ούτε ένα 24ωρο δεν παρέμεινε μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για να διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη.
Ο καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με δήλωσή του, έκανε γνωστό πως «λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητα μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής. Για τον λόγο αυτό, δεν θα αναλάβω τα καθήκοντα μου στην Επιτροπή και παραμένω στη διάθεση της πολιτείας, στο μέτρο που μπορώ να φανώ χρήσιμος λόγω της ειδικότητάς μου».
Η δήλωση παραίτησης
«Μετά την τοποθέτησή μου ως μέλους της επιτροπής διερεύνησης των αιτιών του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, υπό την ιδιότητα μου ως καθηγητή μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ακολούθησε σειρά δηλώσεων και δημοσιευμάτων εκ μέρους πολιτικών προσώπων που με αφορούσαν, σχετικά με την παρελθούσα θητεία μου ως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.
Λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητα μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής.
Για τον λόγο αυτό, δεν θα αναλάβω τα καθήκοντα μου στην Επιτροπή και παραμένω στη διάθεση της πολιτείας, στο μέτρο που μπορώ να φανώ χρήσιμος λόγω της ειδικότητάς μου».
Στη θέση του τοποθετείται ο Χρήστος Πυργίδης, καθηγητής σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Το όνομα του κ. Πυργίδη είχε ακουστεί πριν ανακοινωθεί η σύνθεση της Επιτροπής από τον νέο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη.
Σκληρή ήταν η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην παραίτηση Ζηλιασκόπουλου, σημειώνοντας ότι «η απόσυρση του κ. Ζηλιασκόπουλου από την Επιτροπή, μετά τη θύελλα αντιδράσεων, δεν αλλάζει απολύτως τίποτα» και προσθέτει ότι «οι ώρες της τραγωδίας δεν ενδείκνυνται για επικοινωνιακούς τακτικισμούς».
Η τριμελής σύνθεση δημοσιοποιήθηκε «κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού» και με την επισήμανση ότι «θα επιτελέσει το έργο της στον συντομότερο δυνατό χρόνο».
Η τοποθέτηση του Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου στην Επιτροπή προκάλεσε εξαρχής τριγμούς με τα κόμματα της αντιπολίτευσης να κατακεραυνώνουν την επιλογή αυτή καθώς ο κ. Ζηλιασκόπουλος υπηρέτησε σε καίριες θέσεις την περίοδο της μεγάλης υποβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Στα «τυφλά» η έρευνα της Επιτροπής;
Στο μεταξύ, ένα άλλο μέλος της Επιτροπής, ο Βασίλης Προφυλλίδης, μίλησε το πρωί του Σαββάτου στο OPEN και ισχυρίστηκε πως προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί το πλαίσιο των ερευνών της Ειδικής Επιτροπής, παραδεχόμενος επί της ουσίας ότι δενγνωρίζει ακόμα τι θα χρειαστεί να διερευνήσουν. Ο ίδιος φρόντισε ωστόσο να τονίσει, κάπως γενικά, πως «θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο αντικειμενικότητας και επιστημονικής αλήθειας».
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις των κομμάτων δήλωσε πως εκείνος κρατά το θετικό της υπόθεσης: «εγώ βλέπω στις ενστάσεις των κομμάτων την ίδια αγωνία που έχω κι εγώ. Να αποκαλυφθεί η αλήθεια», είπε.
efsyn.gr