Σε ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Ν. Κεραμέως,
προχώρησε ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος
Αλλαγής Μιχάλης Κατρίνης, σε σχέση με την οριστική διαγραφή της Ηλείας
από τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, μετά από σχετική απόφαση βάσει της
οποίας τα τμήματα Μουσειολογίας στον Πύργο και Γεωπονίας στην Αμαλιάδα
μεταφέρονται και συγχωνεύονται με τα αντίστοιχα της Πάτρας και του
Μεσολογγίου.
Όπως υπενθυμίζει ο Ηλείος βουλευτής, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021 – 2022,
το Υπουργείο Παιδείας προέβη σε μηδενισμό των εισακτέων τόσο του
τμήματος Μουσειολογίας, όσο και του τμήματος Γεωπονίας, αφού πρώτα
υιοθέτησε αμφιλεγόμενη πρόταση του πανεπιστημίου Πατρών, χωρίς ωστόσο
επαρκή τεκμηρίωση και με την προσχηματική εξαγγελία της γενικότερης
αναγκαιότητας «μεταρρύθμισης» της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί, πως στο πλαίσιο της πολυδιαφημιζόμενης
«μεταρρύθμισης» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και παρά τις
επανειλημμένες προσκλήσεις του Υπουργείου, σχεδόν κανένα πανεπιστήμιο
της χώρας δεν συμμερίστηκε την θέση της πολιτικής του ηγεσίας, συναινώντας
στην κατάργηση ή συγχώνευση τμημάτων του, με εξαίρεση το Διεθνές
Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, το οποίο έχει ωστόσο διορισμένη διοίκηση από το
ίδιο το Υπουργείο.
Επιπλέον, ερωτηματικά γεννά το γεγονός ότι τις επόμενες ημέρες αναμένεται
η έκδοση προεδρικού διατάγματος, με το οποίο θα προβλέπεται η οριστική
μεταφορά και συγχώνευση των τμημάτων Μουσειολογίας και Γεωπονίας από την Ηλεία σε άλλους νομούς, ενώ σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση αναδιάταξης πανεπιστημιακών τμημάτων ακολουθείται η συνήθης νομοθετική διαδικασία μέσω της Βουλής.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Μιχάλης Κατρίνης υπογραμμίζει πως η Ηλεία
αποκλείεται οριστικά από τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, παρότι λόγω της
μοναδικής της πολιτιστικής ταυτότητας και παρακαταθήκης, όπως και εξαιτίας
της αγροτικής εξειδίκευσης της περιοχής θα έπρεπε να αποτελεί μέρος αυτού.
Παράλληλα, ο επικεφαλής της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής θέτει την κ.
Κεραμέως προ των ευθυνών της, θέτοντας τα εξής ερωτήματα:
Αν εμμένει στην απόφασή της να συνεχίσει να διατηρεί την Ηλεία εκτός
χάρτη πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και κατά την επόμενη ακαδημαϊκή
χρονιά;
Για ποιο λόγο στην περίπτωση της Ηλείας, η ίδια προκρίνει τη λύση του
προεδρικού διατάγματος αντί της συνήθους νομοθετικής διαδικασίας,
που ακολουθείται σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις συγχωνεύσεων
πανεπιστημιακών τμημάτων;
Και τέλος, γιατί η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν
προβαίνει στην τροποποίηση και βελτίωσή του γνωστικού αντικειμένου
του τμήματος Μουσειολογίας του Πύργου, αν θεωρεί ότι αυτό δεν είναι
ανταγωνιστικό, με παράλληλη ένταξη του τμήματος στο νέο
μηχανογραφικό δελτίο;