Το πρώτο της μπάρκο, 6μηνης διάρκειας, που ήταν εκπαιδευτικό, όπως προβλέπει ο κανονισμός των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, το λεγόμενο «sandwich course» στο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο στάθηκε μοιραίο.
Κανείς δεν είναι σε θέση ακόμα να πει την αιτία του θανάτου της νεαρής κοπέλας. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις ίσως οφείλεται σε λοιμώδη εγκεφαλίτιδα που προκάλεσε πολυοργανική ανεπάρκεια η οποία πιθανολογείται ότι προκλήθηκε μετά από τσίμπημα κουνουπιού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της στην Ινδία. Όμως όλα αυτές οι πληροφορίες δεν είναι ακόμη ιατρικά τεκμηριωμένες και αναμένονται τα αποτελέσματα της νεκροψίας-νεκροτομής.
«Δεν ξέρουμε από τι πέθανε. Περιμένουμε και εμείς να ενημερωθούμε. Θα έρθει το παιδί στο νησί, δεν ξέρω τι άλλο να πω; Περιμένουμε», μετέφερε στο protothema.gr ο πατέρας της αδικοχαμένης κοπέλας Παναγιώτης Τσίγκας.
Οι έρευνες
Επειδή το πλοίο είναι υπό ελληνική σημαία θεωρείται ελληνικό έδαφος και ισχύει η ελληνική νομοθεσία και για αυτό η προανάκριση γίνεται από τις ελληνικές αρχές. Την ευθύνη έχει το Λιμεναρχείο Πειραιά αλλά δόθηκε εντολή στον πλοίαρχο εάν στο επόμενο λιμάνι που θα προσεγγίσει το δεξαμενόπλοιο υπάρχει προξενική λιμενική αρχή να δώσει εκεί όλα τα στοιχεία που θα του ζητηθούν καθώς και κατάθεση τόσο ο ίδιος όσο και ο ύπαρχος που είναι οι εκπαιδευτές των δοκίμων σε τέτοιες περιπτώσεις αφού η 20χρονη σπούδαζε για να γίνει πλοίαρχος.
Θα ερευνηθεί όλη η διαδικασία βήμα προς βήμα και οι κινήσεις που έγιναν μέχρι να αποβιβαστεί η κοπέλα για νοσηλεία.
Σύμφωνα με κύκλους του Λιμενικού με τους οποίους μιλήσαμε ο πλοίαρχος είναι υποχρεωμένος να κάνει ημερήσια ημερολογιακή εγγραφή από την ώρα που παρουσιάστηκαν τα πρώτα συμπτώματα και έγινε αντιληπτό το πρόβλημα υγείας μέχρι την αποβίβαση σε λιμάνι του Σουέζ.
Οι κινήσεις που γίνονται προβλέπονται από τη διαδικασία ασφαλούς διαχείρισης.
Στη συνέχεια θα συγκεντρωθεί προανακριτικό υλικό και από τα νοσοκομεία όπου νοσηλεύτηκε η δόκιμος προκειμένου ο Έλληνας Εισαγγελέας να σχηματίσει πλήρη εικόνα.
Σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, όσο ο ασθενής είναι στο πλοίο παρακολουθείται καθημερινά από τον πλοίαρχο ή τον ύπαρχο που κάνουν χρέη γιατρού πάνω και έχουν μία εκπαίδευση επ’ αυτού.
Από την πρώτη στιγμή ο πλοίαρχος έχει επικοινωνία με την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τον γιατρό που εκείνη έχει ορίσει καθώς και με κέντρο υποστήριξης απομακρυσμένης βοήθειας, εάν υπάρχει συνεργασία.
Γίνεται περιγραφή των συμπτωμάτων του ασθενή και δίνονται οδηγίες για φαρμακευτική αγωγή. Ο γιατρός κρίνει εάν το πλοίο θα πρέπει να παρακάμψει το δρομολόγιο του για να αποβιβάσει στο κοντινότερο λιμάνι τον ασθενή ή θα πάει ελικόπτερο να τον παραλάβει εν πλω ή θα συνεχίσει το ταξίδι του.
Σύμφωνα με γιατρό που ήρθε σε επικοινωνία το protothema.gr ο οποίος εργάζεται για λογαριασμό ναυτιλιακής εταιρείας έχουν σημασία τα εξής:
– Πότε συνέβη
– Ποιο ήταν το στίγμα του πλοίου
– Ποια ήταν τα συμπτώματα
– Από ποιον ζήτησε ιατρική βοήθεία ο πλοίαρχος
– Τι οδηγίες πήρε
-Πως εξελίχθηκε η κλινική εικόνα της ασθενούς
-Αν και τι φαρμακευτική αγωγή πήρε όσο ήταν εν πλω.
«Σύμφωνα με τους κανονισμούς ο πλοίαρχος κάνει απεμπλοκή από το συμβάν μόλις ο ασθενής αποβιβαστεί και νοσηλευτεί, όπως και συνέβη με την δόκιμο η οποία νοσηλεύτηκε σε νοσοκομείο του Σουέζ» επισημαίνει ο γιατρός και προσθέτει:
«Επίσης πρέπει να ζητηθεί ο ιατρικός της φάκελος από το αιγυπτιακό νοσοκομείο γιατί ήταν οι γιατροί που την παρακολουθούσαν οι οποίο έκριναν ότι είχε τη δυνατότητα να ταξιδέψει για να επιστρέψει στην Ελλάδα. Κανονικά αν είχαν κρίνει σοβαρή την κατάστασή της δεν θα την άφηναν να φύγει. Πρέπει να διευκρινιστεί κάτω από ποιες συνθήκες πήρε εξιτήριο και έφυγε από την Αίγυπτο».
Η Μαριάννα Τσίγκα ναυτολογήθηκε στις 13 Αυγούστου 2023 και μπάρκαρε στο δεξαμενόπλοιο από το λιμάνι Φουτζέιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με προορισμό την Ινδία.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, η δόκιμος ασθένησε ύστερα από τον απόπλου του πλοίου από το λιμάνι Σίκκα της Ινδίας με αποτέλεσμα να χρειαστεί να ξεμπαρκάρει για λόγους υγείας σε λιμάνι του Σουέζ στην Αίγυπτο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η 20χρονη αρχικά νοσηλεύτηκε σε νοσοκομείο του Σουέζ. Ο επαναπατρισμός της έγινε στις 2 Σεπτεμβρίου παρουσία ιατρικού συνοδού με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας και εισήχθη σε ιδιωτική κλινική.
Στη συνέχεια έγινε η διακομιδή της σε νοσοκομείο. Η υγεία της ενώ αρχικά παρουσίασε βελτίωση και ήταν έτοιμη να επιστρέψει στην Κω, παρουσίασε ραγδαία επιδείνωση και τελικά η κοπέλα κατέληξε το πρωί της Κυριακής, 17 Σεπτεμβρίου το πρωί. Η περιπέτεια της υγείας της διήρκεσε συνολικά 16 μέρες.
Η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος
«Ασθένεια δοκίμου του Εμπορικού Ναυτικού σε δεξαμενόπλοιο στο εξωτερικό και θάνατός της
Ενημερώθηκε το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος–Ελληνικής Ακτοφυλακής την 17-09-2023 από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, αναφορικά με ασθένεια 20χρονης ναυτικού (ειδικότητας δοκίμου Πλοιάρχου), μέλους πληρώματος υπό ελληνικής σημαίας δεξαμενόπλοιου, η οποία είχε ναυτολογηθεί για την εκτέλεση του εκπαιδευτικού της πλου.
Η ανωτέρω ασθένησε μετά τον απόπλου του δεξαμενόπλοιου από λιμένα Σίκκα Ινδίας, με αποτέλεσμα να αποναυτολογηθεί σε λιμένα Σουέζ Αιγύπτου. Η 20χρονη δόκιμος, επαναπατρίστηκε στις 02-09-2023 με μέριμνα της εταιρείας μαζί με ιατρικό συνοδό, μεταφέρθηκε σε ιδιωτική κλινική της Αττικής και εν συνεχεία σε νοσοκομείο, όπου και απεβίωσε την 17-09-2023. Διενεργείται προανάκριση».
Όπως αναφέρει το aegeanews.gr κηδεία της θα τελεστεί σήμερα, Τετάρτη στις 5μμ στον Ι.Ν. Αναλήψεως στο Ζηπάρι.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, δήλωσε «Συγκλονισμένος με τον αδόκητο θάνατο της Μαρίας-Άννας Τσίγκα, Δόκιμου Πλοιάρχου, μέλους πληρώματος υπό ελληνικής σημαίας δεξαμενόπλοιου. Η σκέψη όλων μας είναι με την οικογένεια και τους φίλους της Μαρίας-Άννας. Ειλικρινή συλλυπητήρια.»