Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Χαριστική βολή σε 300 καταστήματα αθλητικών ειδών που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα τους δίνει η πολυεθνική ΝΙΚΕ. Σε ενημέρωση που απέστειλε, ήδη από τις 15 Δεκεμβρίου Nike European Operations Netherlands BV (ΝΕΟΝ) σε 91 επαγγελματίες που αναπτύσσουν το δίκτυο των 300 καταστημάτων, τους γνωστοποιεί το τέλος της συνεργασίας τους.
Η ΝΕΟΝ τους ενημέρωσε ότι έχει αποφασίσει να διακόψει την επιχειρηματική συνεργασία μαζί τους από το τέλος της σεζόν SU22 και ως εκ τούτου η επιχειρηματική σχέση θα λήξει αυτόματα στις 31 Μαΐου του 2022 χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον προειδοποίηση.
Η απόφαση της ΝΙΚΕ να κόψει 91 επαγγελματίες που συνεργάζονται μαζί της εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες δεν σχετίζεται με τα προβλήματα της Folli Follie αναφέρουν επαγγελματίες του χώρου που δέχθηκαν τη σχετική επιστολή. Αλλά με την αλλαγή του μοντέλου ανάπτυξης της με έμφαση το δικό της online κατάστημα και σε περιορισμένο αριθμό συνεργαζόμενων δικτύων.
Οι ίδιοι μιλώντας στο Capital.gr σημειώνουν όπως αρκετοί από τους 91 επιχειρηματίες που σήμερα συνεργάζονταν με τον παγκόσμιο κολοσσό αθλητικών ειδών εξαρτώνται άμεσα από τις πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων αφού αποτελούν το 50% του τζίρου των καταστημάτων τους.
Οπότε, όπως αναφέρουν, η διακοπή της συνεργασίας τους με τη NIKE θα οδηγήσει αρκετούς εξ αυτών στο λουκέτο και στην απώλεια αρκετών εκατοντάδων θέσεων εργασίας.
Σε ό,τι αφορά στον χρόνο που τους δίνεται μέχρι την ολοκλήρωση της συνεργασίας οι ίδιοι σημειώνουν πως επί της ουσίας η εμπορική σχέση με τη NIKE ολοκληρώνεται τον ερχόμενο Μάιο αφού οι παραγγελίες στο σύστημα της πολυεθνικής για την επόμενη σεζόν “πέφτουν” παραδοσιακά 12 μήνες νωρίτερα.
Οι 91 επαγγελματίες του χώρου εμφανίζονται αποφασισμένοι να τραβήξουν τον πολυεθνικό κολοσσό στα δικαστήρια. Στο πλαίσιο αυτό έχουν προσλάβει τρεις νομικούς συμβούλους στην Ελλάδα και έναν στις Βρυξέλλες προκειμένου να υπερασπιστούν όπως λένε τα δικαιώματα τους και να αποζημιωθούν από τον πολυεθνικό κολοσσό για τη ζημιά που θα υποστούν.
Η εταιρεία σε πρόσφατη ανακοίνωση της κατέστησε σαφές πως στόχος της είναι να εξυπηρετεί Έλληνες καταναλωτές μέσω των ψηφιακών της καναλιών, ενός μικρού αριθμού στρατηγικών συνεργατών όπως τους χαρακτηρίζει και καταστημάτων ΝΙΚΕ. Τα τελευταία τα αναπτύσσει ο ιταλικός λιανεμπορικός όμιλος Percassi, όπως είχε αποκαλύψει ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2019 το Capital.gr, ενώ τα περισσότερα καταστήματα που μέχρι σήμερα ελέγχονταν από τον όμιλο Folli Follie θα κλείσουν, αναφέρουν πηγές με γνώση.