Στα 84 χρόνια του ο ιδιοκτήτης της Μηχανικής, που κατέρρευσε το 2010, αφήνοντας χρέη εκατομμυρίων, πιστεύει ότι μπορεί να αναστήσει την εταιρεία του, αλλά και να σώσει τη χώρα, ιδρύοντας κόμμα ακροδεξιάς «πατριωτικής» απόχρωσης – «Πήρα την απόφαση να ασχοληθώ με την πολιτική, διότι υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι στα εξωτερικά θέματα» λέει στο «ΘΕΜΑ»
Η κατασκευαστική του εταιρεία Μηχανική κατέρρευσε από το 2010 αφήνοντας στους πιστωτές της δεκάδες εκατομμύρια ευρώ χρέη και παράλληλα της αφαιρέθηκε το πτυχίο ανάληψης έργων οδηγώντας την εκτός αγοράς.
Πιστωτές και τράπεζες όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούν να πάρουν πίσω τα χρήματά τους προχωρώντας σε πλειστηριασμούς περιουσιακών στοιχείων του ιδιοκτήτη της, Πρόδρομου Εμφιετζόγλου, αλλά ο ίδιος τις περισσότερες φορές την τελευταία στιγμή καταφέρνει να τους αναστείλει επιτυγχάνοντας συμβιβασμούς και ρυθμίσεις.Κι όμως, στα 84 χρόνια του, πιστεύει πως μπορεί ακόμα και τώρα να αναστήσει τόσο την εταιρεία του όσο και «να σώσει τη χώρα» ιδρύοντας πολιτικό κόμμα ακροδεξιάς «πατριωτικής» απόχρωσης που θα κατέβει στις επόμενες εκλογές.
Πρόκειται αναμφίβολα για μια ιδιάζουσα περίπτωση επιχειρηματία που ακόμα και στο παρελθόν, όταν η εταιρεία του είχε φτάσει στο απόγειό της, ο ίδιος επιδείκνυε μια απίστευτη επιθετικότητα τόσο προς τους ανταγωνιστές του όσο και προς τους εκάστοτε υπουργούς που διαχειρίζονταν τα δημόσια έργα.
Οι ενστάσεις του στους διαγωνισμούς όταν έχανε και η δικομανία του είχαν γίνει εφιάλτης στην κατασκευαστική αγορά, με αποτέλεσμα να μετατραπεί σε έναν μοναχικό λύκο που ουδείς ήθελε να έχει σχέσεις και συνεργασίες μαζί του.
Παρά την κατάρρευση της εταιρείας του, όμως, ο κ. Εμφιετζόγλου μέχρι σήμερα επιμένει πως τίποτα δεν χάθηκε ακόμα και πως είναι ικανός να κάνει ένα turn around. Μάλιστα, θεωρεί πως με μια αύξηση κεφαλαίου 40 εκατ. που αποφάσισε η γενική του συνέλευση θα καταφέρει να ξαναμπεί στο παιχνίδι των κατασκευών και να πάρει πίσω το εργοληπτικό του πτυχίο.
Ακόμα κιόλας και να ξαναμπεί στο Χρηματιστήριο! Και όχι μόνο. Και στη Βουλή, με το κόμμα του που το ονόμασε «Πανελλήνια Πατριωτική Ενωση» και ήδη μάζεψε 200 υπογραφές ιδρυτικών μελών και κατέθεσε αίτηση στον Αρειο Πάγο.
Ο κ. Εμφιετζόγλου, λοιπόν, αν και ουδείς γνωρίζει πότε θα γίνουν οι εθνικές εκλογές, ξεκίνησε από τώρα τον προεκλογικό του αγώνα κυρίως στη Δυτική Μακεδονία και τη Θράκη, όπου παλαιότερα δραστηριοποιούνταν κατασκευαστικά αναλαμβάνοντας έργα της ΔΕΗ στην Κοζάνη, στη Φλώρινα και την Πτολεμαΐδα. Εκεί όπου δηλαδή βρίσκονται οι λιγνιτικές μονάδες που τώρα με το σχέδιο απολιγνιτοποίησης της κυβέρνησης θεωρεί ότι θα βρει αγανακτισμένους πολίτες που θα στηρίξουν τα πολιτικά του σχέδια.
Με έμβλημα το αστέρι της Βεργίνας και έχοντας δώσει δείγματα γραφής του ακραίου πατριωτισμού του όλα τα προηγούμενα χρόνια, μπαίνει στην αρένα της πολιτικής με ατζέντα τα εθνικά θέματα και την αντίθεσή του στην απολιγνιτοποίηση και την πράσινη ενέργεια.
Εμείς, τονίζει στις περιοδείες του στη Βόρεια Ελλάδα, δεν είμαστε πολιτικοί, αλλά ούτε και επιχειρηματίες. Είμαστε πάνω απ’ όλα Ελληνες πατριώτες, χριστιανοί ορθόδοξοι. «Βλέπουμε την ανάγκη να μαζέψουμε όλους τους Ελληνες χωρίς να υπάρχει περιορισμός αν κάποιος είναι δεξιός, κεντρώος ή αριστερός. Τους καλούμε όλους να έρθουν μαζί μας. Να ξαναφέρουμε πίσω τα άξια παιδιά μας που έφυγαν στο εξωτερικό με τα μνημόνια».
Μια «θορυβώδης» παρουσία στον χώρο των κατασκευών
Ποιος είναι όμως ο 84χρονος επιχειρηματίας που από συνομιλητής των κυβερνώντων τα προηγούμενα χρόνια έχει μετατραπεί σε κατήγορο, ανοίγοντας μέτωπα με όλη την αγορά αλλά και με υπουργούς;
Πόσο εφικτό είναι ένα «turn around story» για τη Μηχανική που έχει βρεθεί εκτός έργων και αγοράς και θέλει τώρα να επανακάμψει, σε μια περίοδο όπου οι τομείς των υποδομών και της ενέργειας προσελκύουν πακτωλό δισεκατομμυρίων που προγραμματίζονται να πέσουν στην αγορά για νέα έργα;
Είναι αλήθεια πως όλα τα προηγούμενα χρόνια κατέβαλε πολλές προσπάθειες να κρατήσει εν λειτουργία την εταιρεία του, έστω και χωρίς αντικείμενο. Κατά πόσο τα κατάφερε θα φανεί. Πάντως απέφυγε την υπαγωγή της στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα, παρά τις δεκάδες αιτήσεις για χρεοκοπία που αιτούνταν οι πιστωτές της.
Διανύοντας μια μεγάλη διαδρομή στον στίβο των δημόσιων έργων και του real estate στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η Mηχανική καθιερώθηκε ως μία υπολογίσιμη κατασκευαστική εταιρεία για πάνω από πέντε δεκαετίες.
Ομως η παρουσία της στον τομέα των κατασκευών ήταν τόσο θορυβώδης, που θα μείνουν στην Ιστορία η σκληρή αντιπαράθεση για τον μαθηματικό τύπο στις κατασκευές, αλλά και η μεγάλη σύγκρουση του κ. Εμφιετζόγλου με σχεδόν όλες τις τεχνικές εταιρείες του κλάδου. Ο ιδρυτής της Μηχανικής, πολιτικός μηχανικός και ο ίδιος, πρωτοστάτησε στο ξήλωμα του αλγόριθμου με τον οποίο γίνονταν οι αναθέσεις των έργων, αφήνοντας εποχή με τις ενστάσεις και τις προσφυγές του στη Δικαιοσύνη, με τις καταγγελίες για «μαγειρεμένους» διαγωνισμούς και καρτέλ στα δημόσια έργα, αλλά και για την αντιπαλότητα που ανέπτυξε με όλο τον κλάδο.
Οσο η πορεία της οικονομίας επέτρεπε να χτίζονται ισχυρά τείχη στις κατασκευές, η Μηχανική κατάφερνε να παίρνει κάποια έργα και να αναπτύσσεται.
Οταν όμως άρχισαν τα μνημόνια και η οικονομική κρίση, ξεκίνησε και η κατάρρευση της επιχείρησης που μέχρι τότε είχε βγει εκτός συνόρων, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές της στη Pωσία, στην Oυκρανία, στην Aίγυπτο, στη Bουλγαρία. Σε όλους τους τομείς των κατασκευών, της ανάπτυξης ακινήτων, της βιομηχανίας και της ενέργειας.
Προς τα τέλη της δεκαετίας του 2000, η Μηχανική είχε ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων περίπου 600 εκατ. ευρώ, έσοδα άνω των 220 εκατ. και κέρδη πάνω από 50 εκατ. ευρώ. Tην περίοδο μάλιστα της μεγάλης οικονομικής της άνθησης απασχολούσε περισσότερους από 1.700 εργαζομένους.
Με την ίδια άνεση που κυκλοφορούσε στα εργοτάξια, ο κ. Εμφιετζόγλου κυκλοφορούσε και στην προσωπική και κοινωνική του ζωή με τη σύζυγό του Λένα Καψάλη και την κόρη τους Μελίνα, η οποία για πολλά χρόνια θα κρατήσει το τιμόνι της Μηχανικής.
Οι προβολείς έπεφταν συχνά πάνω στη ζωή του και η βίλα-φρούριο στα Ανάβρυτα, στο Μαρούσι, θα αφήσει εποχή. Σε μια έκταση περίπου 60 στρεμμάτων, η οικία Εμφιετζόγλου χτίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Αργότερα στο οικόπεδο θα προστεθεί και το κτίριο της νέας πινακοθήκης, εμβαδού 2.000 τετραγωνικών μέτρων που θα στεγάσει τη συλλογή έργων τέχνης του δημιουργού της.
Αγνωστο πόσα από αυτά σήμερα συνεχίζουν να κοσμούν τις προθήκες της πινακοθήκης. Η αλήθεια είναι ότι την περίοδο της ακμής του επιχειρηματία αλλά και στα επόμενα χρόνια στον χώρο αυτό φιλοξενούνταν πάνω από 700 σημαντικά έργα της νεοελληνικής τέχνης μεγάλων δημιουργών από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα. Μεταξύ αυτών το πολύτιμο έργο του Νικολάου Γύζη, το «Κρυφό σχολειό», που ο κ. Εμφιετζόγλου λέγεται ότι απέκτησε το 1993 έναντι μισού εκατομμυρίου ευρώ. Στην ίδια συλλογή περιλαμβάνονται έργα και άλλων διάσημων ζωγράφων, όπως των Τσόκλη, Λύτρα, Βολονάκη, Μαλέα, Θεόφιλου.
Με την τέχνη ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου είχε πάντα μια σχέση θαυμασμού, πολύ πριν γίνει επιχειρηματίας και συλλέκτης. Οπως άλλωστε έχει εκμυστηρευτεί, το πρώτο του έργο το απέκτησε το 1973 στη Θεσσαλονίκη. Νεαρός τότε μηχανικός είχε μαγευτεί με έναν πίνακα του Σπύρου Βασιλείου υπό τον τίτλο «Ακρόπολη – Σπίτι Παρθένη» που είχε εντοπίσει σε γκαλερί της πόλης. Και το αγόρασε. «Από παλιά μού άρεσε η τέχνη διότι, σε αντίθεση με τη δική μας επιστήμη που ακολουθεί τους νόμους της φύσεως και είναι περιορισμένη, έχει την ελευθερία της δημιουργίας, που δεν έχουμε εμείς, οι μηχανικοί, για παράδειγμα. Εμείς πρέπει να ακολουθούμε κάποιους νόμους και κάποιους υπολογισμούς. Η δημιουργία έχει και το στοιχείο της ελευθερίας και αυτό το στοιχείο το έχουν οι καλλιτέχνες και είναι γοητευτικό» έχει πει ο κ. Εμφιετζόγλου για τους καλλιτέχνες. «Μου δίδαξαν το ατίθασο πνεύμα του μποέμ, του ατόμου που έχει τις ελευθερίες του ακόμη και στα πάθη του, στις υπερβολές, είναι μια ωραία ατμόσφαιρα που μου έδινε οξυγόνο παλιά».
Οι μεγάλες συγκρούσεις
Θα αναρωτηθεί κανείς πώς ένας άνθρωπος με τόσες καλλιτεχνικές ευαισθησίες μπορεί την επόμενη στιγμή να μεταμορφώνεται σε θεριό και να δίνει καθημερινές μάχες -κάποιες δίκαια και κάποιες άλλες άδικα- σπαταλώντας χρήμα, χρόνο, αλλά και ψυχικό σθένος.
Οι μεγάλες αντιπαραθέσεις και οι συνεχείς δικαστικές διαμάχες στον στίβο των δημόσιων έργων έθεσαν τον κ. Εμφιετζόγλου σε ένα είδος απομόνωσης από τον κλάδο, κατάσταση που επιδεινώθηκε από την έλλειψη τεχνικού αντικειμένου, βγάζοντας σταδιακά εκτός πεδίου μάχης τη Μηχανική.
Η εταιρεία απέφυγε το λουκέτο, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε μια πολύχρονη και επίπονη δικαστική αντιπαράθεση για να ξεχρεώσει πιστωτές και εργαζομένους.
Σε αυτή την προσπάθεια ο επιχειρηματίας θα χρειαστεί να θυσιάσει περιουσιακά του στοιχεία για να καλύψει υποχρεώσεις και σε αυτή τη μάχη θα βρεθεί απέναντι σε όλους. Ακόμη και στις τράπεζες. Δεν θα διστάσει μάλιστα να καταθέσει αγωγή εναντίον πιστωτικού ιδρύματος της χώρας πριν από δύο χρόνια διεκδικώντας άνω των 40 εκατ. ευρώ, επικαλούμενος την ηθική βλάβη που υπέστη από τη μη ανανέωση εγγυητικής επιστολής.
Για τη διάσωση της Μηχανικής θα βρεθεί αρκετές φορές αντιμέτωπος με την απώλεια περιουσιακών στοιχείων, όπως το ελικόπτερό του, ένα Αgusta 109 Power Elite, αλλά και τα σπίτια του στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Το 2013 και ενώ η εταιρεία βρίσκεται σε οικονομική ασφυξία, τον γύρο της αγοράς κάνει η είδηση ότι το ελικόπτερο, με το οποίο για δεκαετίες ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου ταξίδευε σε κάθε γωνιά της Ελλάδας για να επιθεωρεί και να επιβλέπει τα έργα, είχε υπεξαιρέσει ο πιλότος και εργαζόμενος της Μηχανικής για χρέος 60.000 ευρώ!
Τρία χρόνια αργότερα, το ίδιο ελικόπτερο, το οποίο ο επιχειρηματίας κατάφερε να διασώσει, επιχείρησαν να κατασχέσουν άλλοι πιστωτές του για χρέος 150.000 ευρώ. Ούτε όμως η επιβλητική κατοικία της οικογένειας στα Ανάβρυτα γλίτωσε από τις περιπέτειες του ιδιοκτήτη της. Στις αρχές της κρίσης κινδύνευσε με κατάσχεση λόγω μη εξυπηρέτησης προσωπικού δανείου του επικεφαλής της εταιρείας.
Το σπίτι-παλάτι γλίτωσε, καθώς ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου για άλλη μία φορά… ξεγλίστρησε. Το ίδιο συνέβη και την άνοιξη του 2018, όταν το σπίτι ξαναβγήκε στο σφυρί για 6,82 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank.
Και τότε ο πλειστηριασμός αποφεύχθηκε, αφού ο κ. Εμφιετζόγλου εξασφάλισε δικαστική απόφαση για την αναστολή του. Παρόμοια τύχη είχε και το 2014, όταν η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων αποφάσισε να εκπλειστηριάσει το διαμέρισμά του στη λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Θεσσαλονίκη. Αντίθετα, θα αφήσει να χαθεί το επιβλητικό κτίριο και έδρα της Μηχανικής στο Μαρούσι, την άνοιξη του 2014. Με επισπεύδουσα τη Χαλυβουργική, στην οποία υπήρχε χρέος της κατασκευαστικής εταιρείας, θα βγει σε πλειστηριασμό το ακίνητο και θα περιέλθει στην Aegean Baltic Bank. Η Μηχανική δεν είχε ασκήσει κανένα ένδικο μέσο στην υπόθεση προκειμένου τα έσοδα, ύψους άνω των 4 εκατ. ευρώ, να καλύψουν τις οικονομικές απαιτήσεις εργαζομένων και Δημοσίου.
Υποχρεώσεις και οφειλές
Ο τελευταίος ισολογισμός της τεχνικής εταιρείας δημοσιεύτηκε πριν από έναν χρόνο και αφορά τα πεπραγμένα της οικονομικής χρήσης του 2019. Για την περίοδο αυτή η εταιρεία εμφάνιζε κύκλο εργασιών 3,4 εκατ. ευρώ και αποτελέσματα χρήσης 2,9 εκατ. ευρώ. Ομως η εταιρεία εξακολουθούσε να παρουσιάζει μεγάλη έκθεση σε βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις, που για το ίδιο διάστημα ανέρχονταν σε 177,4 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, στενοί συνεργάτες του κ. Εμφιετζόγλου αναφέρουν ότι το μεγαλύτερο κομμάτι των οφειλών προς τις τράπεζες έχει ρυθμιστεί, κάτι που δίνει μια νέα εικόνα στον ισολογισμό της. Πρόθεση πλέον του ιδρυτή της είναι η Μηχανική να αναστηθεί.
Ομως, για να γίνει αυτό, η εταιρεία χρειάζεται να ξανακερδίσει το εργοληπτικό της πτυχίο, το οποίο έχασε λόγω των συνεχών ζημιών και της ανυπαρξίας έργων. Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία απέχει από τα δημόσια έργα, όχι όμως και ο κ. Εμφιετζόγλου. Η συνεργασία με την ιταλική GD Infrastrutture τού επέτρεψε τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς για νέα κατασκευαστικά έργα του σιδηροδρόμου και έργα οδοποιίας όπως το Πάτρα – Πύργος. Εργα που κέρδισε μέσα από δημόσιους διαγωνισμούς, αλλά έχασε το καλοκαίρι του 2019, όταν ο νεοεκλεγείς τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αποφάσισε να ακυρώσει τον διαγωνισμό και να κινήσει τις διαδικασίες ενσωμάτωσης της εργολαβίας στο μεγάλο έργο παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού (Κορίνθου – Πατρών), στο οποίο συμμετέχουν όλες οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες της χώρας (Ακτωρ, Αβαξ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και η γαλλική Vinci. Μια παρόμοια κόντρα που οδήγησε σε ρινγκ είχε εκτυλιχθεί και την άνοιξη του 2004, λίγους μήνες πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, με τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά. Αφορμή ήταν οι πιέσεις του επιχειρηματία προς τον τότε υπουργό να επισπεύσει την απόσυρση του μαθηματικού τύπου και το πείσμα του Σαρακατσάνου πολιτικού να το εμποδίσει, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα στον εργολάβο για το ποιος κάνει κουμάντο στο υπουργείο. Παρόμοιους χειρισμούς έκανε και ο νεότερος Καραμανλής. Κόντρα στις προτροπές η τεμαχισμένη εργολαβία Πάτρα – Πύργος να συνεχιστεί, εκείνος θα την ακυρώσει.
Η απόφαση του υπουργού θα γίνει η αφορμή για να ξεκινήσει μια νέα οξύτατη αντιπαράθεση που θα βγάλει εκτός εαυτού τον κ. Εμφιετζόγλου και θα οδηγήσει σε μετωπική σύγκρουση με άκομψους και ακραίους δημόσιους χαρακτηρισμούς που έφτασαν με καταγγελίες μέχρι την Κομισιόν.
Τελικά τις δύο εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος, αξίας 70 εκατ. ευρώ, θα τις χάσει ο ιταλικός κατασκευαστικός βραχίονας του επιχειρηματία και θα απομείνει μόνο με το έργο της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ψαθόπυργος – Ρίο, συμβατικού προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ. Ενα έργο πολύ σημαντικό για τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές του σιδηροδρόμου, το οποίο έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το καλοκαίρι του 2020.
Το επόμενο βήμα της Μηχανικής
Πριν από λίγες εβδομάδες η γενική συνέλευση των μετόχων της Μηχανικής πήρε απόφαση για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 40 εκατ. ευρώ. Στόχος, λέει ο ίδιος, είναι η κεφαλαιακή ενίσχυση της εταιρείας και η διεκδίκηση νέων δημόσιων έργων και ΣΔΙΤ, έργων ανάπτυξης ακινήτων αλλά και ενεργειακών έργων (ΑΠΕ). Παράλληλα η Μηχανική θα επιδιώξει την επαναδιαπραγμάτευση των μετοχών της στο Χρηματιστήριο Αθηνών, από το οποίο βγήκε προ τριετίας εξαιτίας των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων.
Ο κ. Εμφιετζόγλου επιδιώκει ένα νέο ξεκίνημα. Ομως, για να γίνει αυτό, εκείνο που απαιτείται είναι να βρεθούν πόροι ύψους 40 εκατ. ευρώ, όσο είναι και η αύξηση κεφαλαίου που έχει προγραμματίσει για να επανακτήσει η εταιρεία το πτυχίο της, αλλά και να κλείσει όλα τα μέτωπα με τις τράπεζες και τους πιστωτές που στο παρελθόν δημιούργησαν σημαντικές δυσκολίες.
Από το περιβάλλον του υποστηρίζουν ότι υπάρχουν παλιοί μέτοχοι της Μηχανικής που θα ήθελαν να τη δουν να στέκεται ξανά στα πόδια της και θα υποστήριζαν αυτό το ξεκίνημα. Παράλληλα, όπως αναφέρουν, διεξάγονται συζητήσεις και με ενδιαφερόμενους επενδυτές προκειμένου να συμμετάσχουν στην αύξηση και να αποκτήσουν μερίδιο της εταιρείας.
Είναι αλήθεια, όμως, πως σπανίζουν οι επενδυτές που θα ήθελαν να εμπλακούν σε μια εταιρεία που έχει απολέσει προ πολλού το δικαίωμα να διεκδικεί έργα και έχει χρέη. Επομένως, η διάσωση της Μηχανικής δεν είναι ένας εύκολος δρόμος και χρειάζεται χρόνο και κυρίως πολύ χρήμα. Το τελευταίο έργο που κατασκεύασε ήταν το Φράγμα Πείρου – Παραπείρου για την ύδρευση της Πάτρας, για το οποίο χρειάστηκαν χρόνια για να ολοκληρωθεί.
«Με τη Μηχανική θα προχωρήσουμε με προσεκτικά βήματα, χωρίς υπερβολές και δουλεύοντας σκληρά και με σωφροσύνη. Τα λάθη που κάναμε δεν θέλουμε να τα επαναλάβουμε», διευκρινίζει σήμερα ο κ. Εμφιετζόγλου.
Η κάθοδος στην πολιτική
Τι λέει στο «ΘΕΜΑ» ο Πρ. Εμφιετζόγλου
Tην απόφασή του να ασχοληθεί με την πολιτική δεν την πήρε εν βρασμώ, όπως αναφέρει στο «ΘΕΜΑ», αλλά ύστερα από μεγάλη σκέψη, στην οποία τον ώθησαν όλα όσα ακούει στις συζητήσεις του με τους πολίτες στα ταξίδια του στην Ελλάδα, η κατάσταση στην οικονομία και κυρίως τα εθνικά θέματα.
«Πήρα την απόφαση να ασχοληθώ με την πολιτική διότι υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι στα εξωτερικά θέματα και ο επόμενος χρόνος κρύβει πολλές παγίδες. Θα υπάρξουν αναταράξεις στην περιοχή. Δεν είναι μόνο η Τουρκία, αλλά και ο ανταγωνισμός μεταξύ Αμερικής – Ρωσίας – Κίνας». Ο κ. Εμφιετζόγλου χαρακτηρίζει αρκετά δύσκολη και την κατάσταση στην ελληνική οικονομία.
«Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε ένα δημόσιο χρέος το οποίο είναι 300 δισ. ευρώ. Η πολιτική που θα ακολουθηθεί θα είναι πολιτική λιτότητας, η οποία έρχεται μετά από μνημόνια, πανδημία και ακολουθεί ο πληθωρισμός. Πάμε σε δύσκολα μονοπάτια και βλέπουμε ότι το πολιτικό σύστημα δεν είναι αντάξιο των συνθηκών, βλέπουμε με λύπη ότι νοιάζονται κυρίως για το επικοινωνιακό τους προφίλ και τα κομματικά τους συμφέροντα».
Ενα από τα βασικά θέματα που τον απασχολούν και θέλει να λύσει το κόμμα του είναι το δημογραφικό, με ενίσχυση των γεννήσεων και στήριξη των νέων μητέρων, ενώ αγγίζει τα όρια της ακροδεξιάς ρητορικής η θέση του για το Μεταναστευτικό: «Βλέπουμε την Ευρωπαϊκή Ενωση που έχει υπογράψει συμφωνία και δεν κάνει τίποτα…». Χρειάζεται παράκτια φύλαξη, λέει, και επιρρίπτει ευθύνες στον ΣΥΡΙΖΑ που γέμισε με hot spots την Ελλάδα αφήνοντας απροστάτευτα τα σύνορα.
«Υπάρχουν στην Αθήνα περιοχές όπου περπατάς το βράδυ και νομίζεις ότι είσαι στην Καμπούλ. Εχουμε… φυτέψει σε όλη την Ελλάδα μουσουλμάνους, οι οποίοι δεν αφομοιώνονται, παραμένουν ξένο σώμα».
Από τους πλέον ένθερμους υποστηρικτές του λιγνίτη και αρνητής προφανώς της κλιματικής κρίσης, ο επικεφαλής της Πανελλήνιας Πατριωτικής Ενωσης τα βάζει με την κυβέρνηση, η οποία κλείνει τις μονάδες για να υλοποιήσει τον νέο ενεργειακό σχεδιασμό που θέλει περισσότερο φυσικό αέριο και Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. «Οι μονάδες λιγνίτη κρατούσαν τη βιομηχανία της Ελλάδας τόσα χρόνια και η κυβέρνηση τις κλείνει για να βασιστεί στο φυσικό αέριο, το οποίο ανέβηκε έξι φορές και θα ανέβει κι άλλο. Εχω στείλει επιστολές στον κ. Μητσοτάκη γι’ αυτό το σημαντικό θέμα».
Οσον αφορά την οικονομία, ο κ. Εμφιετζόγλου πιστεύει ότι η εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων στην περιοχή της Κρήτης θα μπορούσε να βοηθήσει τη χώρα.