Aπαντήσεις στην Πληροφορική
ΘΕΜΑ Α
Α1.
Α2.
1. ΛΑΘΟΣ
2. ΣΩΣΤΟ
3. ΣΩΣΤΟ
4. ΛΑΘΟΣ
5. ΛΑΘΟΣ
Κ1: 20
Κ2: 6
Κ3: 4
Κ4: 15
Κ5: 34
Α3. (Συμπληρωματικό Υλικό σελίδα 43)
Οι βασικές πράξεις των συνδεδεμένων λιστών είναι οι παρακάτω:
Εισαγωγή κόμβου στη λίστα (εισαγωγή κόμβου στην αρχή, στο τέλος της
λίστας ή ενδιάμεσα).
Διαγραφή κόμβου από τη λίστα (διαγραφή από την αρχή, το τέλος της
λίστας ή ενδιάμεσα).
Έλεγχος για το αν η λίστα είναι κενή.
Αναζήτηση κόμβου για την εύρεση συγκεκριμένου στοιχείου.
Διάσχιση της λίστας και προσπέλαση των στοιχείων της (π.χ. εκτύπωση
των δεδομένων που περιέχονται σε όλους τους κόμβους της λίστας).
Α4. (Πράσινο σχολικό βιβλίο σελίδα 33)
Είσοδος
Έξοδος
Καθοριστικότητα
Περατότητα
Αποτελεσματικότητα
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
(ΠΕΜΠΤΗ 8-6-2023)
ΘΕΜΑ Β
Β1.
1. 3 φορές
2. καμία φορά
3. 4 φορές
Β2.
1. ΟΧΙ
2. ΟΧΙ
3. ΝΑΙ
4. ΝΑΙ
5. ΟΧΙ
Β3.
1. top=0
2. rear=N
3. top=1
4. rear-front+1=2
Β4
. 1. ΚΑΙ
2. π+1
3. 0
4. π_α+1
5. 0
ΘΕΜΑ Γ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ_Γ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ:ΠΛ_ΚΛ, ΠΛ2, ΔΙΑΡΚΕΙΑ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:ΧΡ, ΑΘΡ, ΠΟΣ
ΑΡΧΗ
ΑΘΡ0 ! σύνολο χρεώσεων
ΠΛ_ΚΛ 0 ! πλήθος κλήσεων
ΠΛ2<– 0 ! πλήθος κλήσεων με χρεωση>=2
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΔΙΑΒΑΣΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ !δευτερόλεπτα ομιλίας
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΔΙΑΡΚΕΙΑ>0
ΧΡ ΧΡΕΩΣΗ(ΔΙΑΡΚΕΙΑ)
ΓΡΑΨΕ ‘ΧΡΕΩΣΗ’,ΧΡ
ΑΘΡ ΑΘΡ+ΧΡ
ΠΛ_ΚΛ ΠΛ_ΚΛ+1
ΑΝ ΧΡ >= 2 ΤΟΤΕ
ΠΛ2 ΠΛ2+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΠΛ_ΚΛ=100 Ή ΑΘΡ>10
ΠΟΣ (ΠΛ2/ΠΛ_ΚΛ)*100
ΓΡΑΨΕ ‘ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΛΗΣΕΩΝ ΜΕ ΧΡΕΩΣΗ >=2′, ΠΟΣ,’%’
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
!
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΧΡΕΩΣΗ(Δ): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Δ, ΛΕΠΤΑ, Y
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:ΧΡ
ΑΡΧΗ
ΛΕΠΤΑ Δ div 60Y
Υ Δ mod 60
ΑΝ Y<>0 ΤΟΤΕ
ΛΕΠΤΑ ΛΕΠΤΑ+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ ΛΕΠΤΑ<=3 ΤΟΤΕ
ΧΡ ΛΕΠΤΑ * 0.06
ΑΛΛΙΩΣ
ΧΡ 3*0.06 + (ΛΕΠΤΑ-3)*0.04
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΧΡΕΩΣΗ ΧΡ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ
ΘΕΜΑ Δ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ_Γ
!ΕΡΩΤΗΜΑ Δ1
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ:i,j,ΕΠ[10,12],ΠΛ,ΑΘΡ[10],ΜΙΝ,TEMP1
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ:ΟΝ[10] ,TEMP2
ΑΡΧΗ
!ΕΡΩΤΗΜΑ Δ2
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[i]
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠ[i,j]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
!ΕΡΩΤΗΜΑ Δ3
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
ΠΛ 0 ! πληθος ξενοδ. με >1000 επισκ.
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
ΑΝ ΕΠ[i,j]>1000 ΤΟΤΕ
ΠΛ ΠΛ+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ ΠΛ = 0 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ j, ‘ΚΑΝΕΝΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ’
ΑΛΛΙΩΣ
ΓΡΑΨΕ j, ΠΛ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
!ΕΡΩΤΗΜΑ Δ4
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
ΑΘΡ[i] 0
ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
ΑΘΡ[i] ΑΘΡ[i]+ ΕΠ[i,j]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΜΙΝ ΑΘΡ[1]
ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 10
ΑΝ ΑΘΡ[i] < ΜΙΝ ΤΟΤΕ
ΜΙΝ Σ[i]
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
ΑΝ ΑΘΡ[i] = ΜΙΝ ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ΟΝ[i]
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
!ΕΡΩΤΗΜΑ Δ5
ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 10
ΓΙΑ j ΑΠΟ 10 ΜΕΧΡΙ i ΜΕ ΒΗΜΑ -1
ΑΝ ΑΘΡ[j] > ΑΘΡ[j-1] ΤΟΤΕ
TEMP1 ΑΘΡ[j]
ΑΘΡ[j] ΑΘΡ[j-1]
ΑΘΡ[j-1] TEMP1
TEMP2 ΟΝ[j]
ΟΝ[j] ΟΝ[j-1]
ΟΝ[j-1] TEMP2
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΑΘΡ[j] = ΑΘΡ[j-1] ΤΟΤΕ
ΑΝ ΟΝ[j]< ΟΝ[j-1] ΤΟΤΕ
TEMP2 ΟΝ[j]
ΟΝ[j] ΟΝ[j-1]
ΟΝ[j-1] TEMP2
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
ΓΡΑΨΕ ΟΝ[i], ΑΘΡ[i]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Επιμέλεια Απαντήσεων
Μακρή Σταυρούλα
Πληροφορικός
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Α1. Ο Σκριβωνιανός είχε στασιάσει στην Ιλλυρία εναντίον του Κλαυδίου˙ ο Παίτος
είχε πάει με το μέρος του και, αφού σκοτώθηκε ο Σκριβωνιανός, τον οδηγούσαν
σιδεροδέσμιο στην Ρώμη. Επρόκειτο να επιβιβαστεί σε πλοίο˙ η Αρρία παρακαλούσε
τους στρατιώτες να επιβιβαστεί μαζί. Δεν το κατόρθωσε: νοίκιασε ψαράδικο πλοιάριο
και ακολούθησε το τεράστιο πλοίο.
Μια νύχτα δηλαδή καθόταν για πολλή ώρα σε ένα μικρό ιερό με την κόρη της
αδερφής της και περίμενε μέχρι να ακουστεί κάποια φωνή που να ανταποκρινόταν
στο σκοπό (τους). Στο τέλος η κοπέλα, κουρασμένη από την πολλή ορθοστασία,
ζήτησε από τη θεία της να της παραχωρήσει για λίγο τη θέση (της). Τότε η Καικιλία
είπε στην κοπέλα: «Εγώ πρόθυμα σου παραχωρώ τη θέση μου». Λίγο αργότερα η ίδια
η πραγματικότητα επιβεβαίωσε αυτόν τον λόγο.
Β1. 1. Σωστό
2. Λάθος
3. Σωστό
4. Λάθος
5. Λάθος
Β2. μετάδοση →dabat
ναυάγιο→navem, naviculam
νυχτερινός→nocte
απόσταση→standi
μητρότητα→materteram
Γ1.α. nocte→noctium
sororis→sororum
vox→vocum
sede→sedum
Γ1. β. lacrima
diutius, diutissime
sicca
ea
ingentiorem(que), ingentissimam(que)
haec dicta
rei ipsius
Γ2. a. orabat→orabunt
impetravit→impetrabunt
conduxit→conducent
secuta est→sequentur
Γ2. β. vicisti
egredi
redeuntis
motu
fuisset
ascensuri fuerint
petendi, petendo
fac, facito
dicimini
Δ1 α. se→ άμεσο αντικείμενο στο ρήμα dabat και άμεση αυτοπάθεια.
contra Claudium→ εμπρόθετος προσδιορισμός της εχθρικής κατεύθυνσης σε
πρόσωπο ή της εναντίωσης στο moverat.
piscatoriam→ επιθετικός προσδιορισμός στο naviculam.
standi→γενική (γερουνδίου) ως συμπλήρωμα (αντικειμενική) στο mora.
paulo→ αφαιρετική του μέτρου ή της διαφοράς στο post.
Δ1β. Hoc dictum paulo post re ipsa confirmatum est.
Δ2α. “dum aliqua vox…audiretur”: δευτερεύουσα επιρρηματική χρονική πρόταση
ως επιρρηματικός προσδιορισμός του χρόνου στο περιεχόμενο της κύριας με ρήμα το
expectabat. Eκφέρεται με υποτακτική, audiretur, γιατί η πράξη περιγράφεται ως
προσδοκία ή επιδίωξη και ειδικότερα με υποτακτική παρατατικού (audiretur), γιατί
εξαρτάται από ιστορικό χρόνο (expectabat). Δηλώνει το υστερόχρονο σε σχέση με
την προσδιοριζόμενη πρόταση .
“ut sibi paulisper loco cederet”: δευτερεύουσα ουσιαστική βουλητική πρόταση ως
έμμεσο αντικείμενο στο rogavit. Εκφέρεται με υποτακτική, cederet, γιατί το
περιεχόμενό της είναι απλώς επιθυμητό και συγκεκριμένα με υποτακτική
παρατατικού, cederet, γιατί εξαρτάται από ρήμα ιστορικού χρόνου, rogavit.
Παρατηρείται ιδιομορφία στην ακολουθία των χρόνων, καθώς η βούληση είναι
ιδωμένη τη στιγμή που εμφανίζεται στο μυαλό του ομιλητή (συγχρονισμός της κύριας
με τη δευτερεύουσα πρόταση στο παρελθόν) και όχι τη στιγμή της πιθανής
πραγματοποίησής της.
Δ2β. Caecilia dixit se libenter illi sua sede cedere.
Επιμέλεια Θεμάτων
Φιλολογική ομάδα Φροντιστήριο «Άλμα»
Βόλλαρη Εξακουστή
Λούπη Βασιλική
Μιχαηλίδη Αθηνά
Παναγιωτοπούλου Όλγα
Πανοπούλου Ιωάννα
Παπαδόπουλος Σάκης