Πλήρης επαλήθευση του www.Iliaoikonomia.gr που σχεδόν ΜΟΝΟΙ γράφαμε ότι το τόσο χιλιοταλαιπωρημένο έργο κατασκευής του δρόμου θα ξεκινήσει το νωρίτερο Πάσχα του 2022 και βλέπουμε…
ΜΟΝΟ εμείς γράφαμε ότι αρχικά θα κατασκευασθεί το τμήμα Δουνέικα – Κάτω Αχαΐα και ότι τόσο το τμήμα Κάτω Αχαΐα – Πάτρα θα γίνει …πολύ αργότερα και το τμήμα Δουνέικα – Πύργος – Γέφυρα Αλφειού δεν υπάρχει πουθενά στην σύμβαση με την Ολυμπία οδό!!!
ΜΟΝΟ εμείς γράψαμε πρώτοι, ότι τα διόδια που θα πληρώνουν οι Ηλείοι για να ταξιδέψουν στην Πάτρα με επιστροφή θα είναι τσουχτερά και θα υπερβαίνουν σίγουρα τα οκτώ (8) ευρώ! Και να υπολογίσει κανείς ότι από 332 εκ του κόστους του έργου μόλις 116 εκ θα βάλει η Ολυμπία οδός για να εισπράτει επί χρόνια τα διόδια αυτά!
Διαβάστε σχετικό δημοσίευμα του https://ypodomes.com/
Θέμα χρόνου είναι πλέον να πραγματοποιηθεί η ενεργοποίηση της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού αναφορικά με το έργο κατασκευής στο τμήμα Πάτρα-Πύργος. Μετά την έγκριση της Κομισιόν, την υπογραφή της σύμβασης και της κύρωσης από τη Βουλή, το ενδιαφέρον πέρασε στο κατασκευαστικό κομμάτι του έργου.
Αυτό που ξεκαθάρισε είναι ότι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα γίνει από τις ελληνικές εταιρείες που συμμετέχουν στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή τις ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ. Η leader της παραχώρησης Vinci τελικά δεν θα συμμετάσχει, ενώ η Hochtief ήταν γνωστό από καιρό πως δεν θα λάμβανε μέρος στην κατασκευή.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα τμήματα που θα αναλάβει να κατασκευάσουν οι τρεις κατασκευαστικές εταιρείες είναι: Το τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα θα αναλάβει η ΑΒΑΞ, το τμήμα Καραίικα-Γαστούνη θα αναλάβει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και το τμήμα Γαστούνη-Πύργος θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.
Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα
Το επόμενο διάστημα πρέπει να εκδοθούν οι σχετικές εγγυητικές επιστολές προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, να δοθεί η προβλεπόμενη προκαταβολή του 10% και μετά να προχωρήσουμε στην έναρξη ισχύος της κατασκευαστικής περιόδου.
Μετά από αυτό το γεγονός τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος θα πάρουν μπρος. Οι τρεις εταιρείες θα ξεκινήσουν την στελέχωση των εργοταξίων και την άφιξη μηχανημάτων έργου. Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση στο θέμα, ήδη οι εταιρείες αναζητούν στελέχη που θα δημιουργήσουν τις απαραίτητες “ομάδες” που θα απασχολούνται ανά εργοτάξιο. Οι μπουλντόζες αναμένεται να έχουν βάλει μπρος περίπου το Πάσχα.
Το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος περνά σε ρυθμούς κατασκευής για τρίτη φορά και αυτή τη φορά όλοι πιστεύουν πως θα είναι και η οριστική. Η πρώτη φορά ήταν το 2008 με την πρώτη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, η δεύτερη ήταν όταν ξεκίνησαν κάποιες εργασίες το 2019 αλλά τα έργα δεν προχώρησαν και η τρίτη είναι σε αυτή τη χρονική στιγμή.
Στόχος πλέον είναι να τρέξουν τα έργα χωρίς καθυστερήσεις και να τηρηθούν απαρέγκλιτα τα χρονοδιαγράμματα. Σύμφωνα με αυτά απαιτούνται 35 μήνες για το τμήμα Κάτω Αχαγιά-Πύργος που θα ολοκληρωθεί το 2024 και 40 μήνες για το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαγιά.
Διόδια και χρηματοδότηση
Στο νέο τμήμα θα λειτουργήσουν σταθμοί διοδίων με το αντίτιμο ανά χιλιόμετρο να είναι όσο και στους υπόλοιπους σταθμούς, δηλαδή 0,063 λεπτά. Συνολικά θα λειτουργήσουν 2 μετωπικοί και 2 πλευρικοί σταθμοί. Στο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού. Επίσης προβλέπονται σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, όπως και τουαλέτες ανά κάποια χιλιόμετρα.
Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Σύμφωνα με τη νέα σύμβαση, η χρηματοδοτησή συμβολή του Δημοσίου είναι 216 εκατ. ευρώ και η συμμετοχή της Ολυμπίας Οδού ως παραχωρησιούχου 116 εκατ. ευρώ.
Το Δημόσιο θα πρέπει να διαθέσει τον απαιτούμενο χώρο για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της περιόδου Τ2Α Πάτρα-Πύργος 9 μήνες μετά την έναρξη ισχύος της 2ης τροποποίησης, και 12 μήνες για τους λοιπούς χώρους (π.χ. τάφροι οφρύος, τάφροι ποδός, παράπλευρες και τοπικές οδοί).