Το αρχικό κόστος με το οποίο το έργο ξεκίνησε να κατασκευάζεται έφτασε τα 330 εκατ. ευρώ. Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και έχει χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ με ποσό 252 εκατ. ευρώ ενώ με περίπου 80 εκατ. ευρώ συμβάλει και η Ολυμπία Οδός.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να απαντήσει εκ μέρους του Δημοσίου με πρόσφατη απόφαση του, προχωρά στην ανάθεση στην «ΤRΕΚ DEVELOPMENT A.E.» για την εν γένει αντιμετώπιση/αντίκρουση των ισχυρισμών του Παραχωρησιούχου στο πλαίσιο της επικείμενης Διαιτησίας. Αρχικά θα πρέπει να γίνει δεκτό το αίτημα και εφόσον αυτό επιτευχθεί τότε θα προχωρήσει και η σχετική διαιτήσια για την επίλυση του θέματος.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της κατασκευαστικής αγοράς η αύξηση των οικοδομικών υλικών που έχει επέλθει από το 2021 σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά το 50% ενώ μεγάλη αύξηση έχει παρατηρηθεί από τότε και στο ενεργειακό κόστος αλλά και το κόστος απασχόλησης. Το ποσοστό διεκδίκησης της αύξησης μέσω της διαιτησίας σύμφωνα με εκτιμήσεις μπορεί να φτάσει μέχρι και 30%.
Η απόφαση για τη διαιτησία εκτιμάται ότι μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες αλλά όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, είναι ανεξάρτητη από την πορεία υλοποίησης του έργου η οποία προχωρά χωρίς να επηρεάζεται από αυτή ή το αποτέλεσμα της.
Πως προχωρά το έργο
Μπορεί στο Πάτρα-Πύργος να τρέχει το αίτημα για διαιτησία για αναπροσαρμογή κόστους όμως όπως σας έχει ενημερώσει πρόσφατα το ypodomes.com τα έργα έχουν φτάσει το 20,69% από το 14% που ήταν τον περασμένο Μάιο. Η πρόβλεψη που υπάρχει είναι πως μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ξεπεραστεί το 25% και πως ενδέχεται να πιάσει και το 40% μέχρι την ερχόμενη Άνοιξη. Πιο προχωρημένο είναι το τμήμα Γαστούνη-Πύργος που έφτασε στα τέλη Αυγούστου το 34% από 26% τον περασμένο Μάιο.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ.
Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης (parking) με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδους.
ΠΗΓΗ: ypodomes.com