Στη διαιτησία οδηγήθηκαν η κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου και το Δημόσιο για την αναπροσαρμογή του κόστους του έργου. Η κοινοπραξία ζητάει συνολική αναθεώρηση, ενώ το Δημόσιο υποστηρίζει ότι δεν αιτιολογείται κάτι τέτοιο. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι το μεσαίο τμήμα του έργου, ευθύνης της «Ακτωρ», παρουσιάζει μεγάλη καθυστέρηση, αλλά το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι θα απορροφηθεί μέσα στους επόμενους μήνες.
Oσον αφορά την πρόοδο του έργου, αυτή βρίσκεται σήμερα στο 13,76%. Ωστόσο, τα τρία τμήματα του έργου παρουσιάζουν εντελώς διαφορετικούς ρυθμούς: το πιο προχωρημένο είναι το τμήμα Γαστούνης – Πύργου, το οποίο έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ και βρίσκεται στο 24,8%. Το πρώτο τμήμα του έργου, από Μιντιλόγλι έως Καρέικα, βρίσκεται στο 12,1%. Τέλος, τη χαμηλότερη πρόοδο παρουσιάζει το μεσαίο τμήμα, από Καρέικα έως Γαστούνη, που βρίσκεται μόλις στο 6,4%.
Τυπικά το έργο βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος (έστω και στο χαμηλότερο δυνατό όριο των χρηματορροών). Επόμενος «σταθμός» της σύμβασης είναι η ολοκλήρωση του 30% του έργου έως το τέλος του έτους, κάτι που αν επιτευχθεί πιθανότατα θα οφείλεται στην πρόοδο του τμήματος της ΤΕΡΝΑ. Το υπουργείο έχει αντίθετη άποψη. «Τα ζητήματα της “Ακτωρ” έχουν ξεπεραστεί και η πρόοδος του τμήματός της αναμένεται να είναι σημαντική τους επόμενους μήνες», λέει στην «Κ» ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων Γιώργος Καραγιάννης. «Μέχρι το τέλος του έτους εκτιμάμε ότι τα τμήματα της “Αβαξ” και της “Ακτωρ” θα έχουν φτάσει τον στόχο του χρονοδιαγράμματος, ενώ το τμήμα της ΤΕΡΝΑ μπορεί να έχει φτάσει και στο 40%. Εκτιμώ ότι στο τέλος του έτους το έργο θα βρίσκεται μπροστά από το χρονοδιάγραμμα».
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει μήκος 74,5 χλμ. και θα παραδοθεί τμηματικά: σε 36 μήνες το τμήμα από Κάτω Αχαΐα έως Πύργο και σε 40 μήνες το τμήμα από Μιντιλόγλι έως Κάτω Αχαΐα. Το συνολικό κόστος του είναι 331 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 65% καλύπτεται από το Δημόσιο και την Ε.Ε. Το έργο είχε προωθηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση «σπασμένο» σε 8 κομμάτια (με τις εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα να έχουν εξέχοντα ρόλο), όμως η παρούσα κυβέρνηση ακύρωσε όσες συμβάσεις είχαν υπογραφεί και με την έγκριση της Ε.Ε. ανέθεσε απευθείας ολόκληρο το έργο στην «Ολυμπία Οδό».
kahtimerini.gr