Η τροπολογία, που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, προβλέπει ότι επιπλέον του τέλους ταξινόμησης επιβάλλεται έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος 3.000 ευρώ για εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4.
Σε 1.000 ευρώ ανέρχεται το έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος για τα εισαγόμενα οχήματα που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Euro 5b.
Αντίθετα, δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους για τα αυτοκίνητα που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5b, για τα οποία έχει υποβληθεί Δήλωση Άφιξης Οχήματος ή δηλωτικά εισαγωγής.
Τέλος, απαγορεύεται η ταξινόμηση οχημάτων που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1 ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπου συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Από αυτό εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος.