Οι ρουτίνες και ιεροτελεστίες που διατηρούμε μέσα στην ημέρα, από την ώρα που θα πιούμε τον πρώτο καφέ της ημέρας μέχρι το πρόγραμμα γυμναστικής προσφέρουν το αίσθημα της σταθερότητας αλλά και της προσμονής. Κάπως έτσι, «μαθαίνουμε» στον εαυτό μας όλα όσα μας προσφέρουν ισορροπία και χαρά. Θα μπορούσε με τον ίδιο τρόπο, όμως, να αποτελέσει αντικείμενο εκπαίδευσης το σύνολο των πρακτικών που προσφέρουν ικανοποίηση από τη ζωή και ευτυχία;
Σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, που δημοσιεύτηκε στο Higher Education, η μακροχρόνια ευτυχία είναι μια κατάσταση που μπορεί να διδαχθεί μέσω της δημιουργίας συνηθειών που προάγουν το αίσθημα της ευεξίας. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη υποδεικνύει πως η ενεργή ενασχόληση με την ψυχική μας υγεία, με τον ίδιο τρόπο που ασχολούμαστε για την ευρωστία του σώματος, αποτελεί το κλειδί για να ανακουφιστούν τα αρνητικά συναισθήματα.
Ήδη από το 2018, η ερευνητική ομάδα δημιούργησε ένα πανεπιστημιακό μάθημα με τίτλο «Επιστήμη της ευτυχίας», όπου διαπιστώθηκε ότι η διδασκαλία των τελευταίων επιστημονικών μελετών σχετικά με την ευτυχία στους φοιτητές δημιούργησε σημαντική βελτίωση στην ευημερία τους. Ωστόσο, η ευεξία αυτή ήταν σύντομη, εκτός αν οι συνήθειες που έμαθαν στο μάθημα, όπως η ευγνωμοσύνη, η άσκηση, ο διαλογισμός ή η καταγραφή των σκέψεων (journaling), διατηρηθούν μακροπρόθεσμα.
«Είναι ακριβώς σαν να πηγαίνουμε στο γυμναστήριο: δεν μπορεί να αναμένουμε από μια προπόνηση και μόνο ότι θα βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση για όλη μας τη ζωή. Όπως και με τη σωματική υγεία, έτσι και με την ψυχική, θα πρέπει δουλεύουμε συνεχώς, αλλιώς οι θετικές επιπτώσεις θα είναι προσωρινές» συμπληρώνει ο επικεφαλής συγγραφέας καθηγητής Δρ Bruce Hood.