Η Ελλάδα έχει “βυθιστεί” στο πένθος μετά τον χαμό των δύο πιλότων του Canadair, που συνετρίβη στην Κάρυστο, το μεσημέρι της Τρίτης (25.07.2023), και ενώ συμμετείχε στην επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς που μαίνεται για τρίτη ημέρα.
Το Canadair μόλις είχε πραγματοποιήσει ρίψη νερού σε μέτωπο της φωτιάς στην Κάρυστο. Στη συνέχεια επιχείρησε να πάρει δεξιά στροφή, όμως πέταξε πολύ χαμηλά και το φτερό του χτύπησε σε ένα δέντρο. Ένα κομμάτι από τον πλωτήρα ξεκόλλησε λίγα δευτερόλεπτα μετά. Το Canadair έπεσε σε χαράδρα και ακολούθησε η έκρηξη.
Η τραγική ειρωνεία είναι ότι -σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA- οι δύο πιλότοι είχαν κάνει την τελευταία ρίψη νερού και θα επέστρεφαν για ανεφοδιασμό. Δυστυχώς, όμως, η τελευταία ρίψη τούς κόστισε τη ζωή. Ο 34χρονος κυβερνήτης, Σμηναγός (Ι) Χρήστος Μουλάς, και ο συγκυβερνήτης, 27χρονος Ανθυποσμηναγός (Ι) Περικλής Στεφανίδης, έχασαν τη ζωή τους εν ώρα καθήκοντος. Ρίχτηκαν με αυταπάρνηση στη “μάχη” με τις φλόγες και δεν επέστρεψαν ποτέ…
Οι εμπειρογνώμονες αναζητούν τα αίτια της πτώσης του Canadair
Σύμφωνα με τους ειδικούς αναλυτές, κανένα αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας δεν απογειώνεται αν δεν γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από τους μηχανικούς.
Το οπτικό υλικό από την ΕΡΤ είναι ένα μόνο κομμάτι, το οποίο θα εξεταστεί καρέ- καρέ από την ομάδα των εμπειρογνωμόνων της Πολεμικής Αεροπορίας για τα ακριβή αίτια της πτώσης.
Υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες οι οποίοι θα συνυπολογιστούν στο τελικό πόρισμα, για τα αίτια της πτώσης του μοιραίου Canadair. Ανάμεσα σε αυτούς, το ανάγλυφο της περιοχής την μοιραία στιγμή, η φορά των ανέμων, το μικροκλίμα που δημιουργεί η φωτιά, αν τυχόν αναφέρθηκε κάτι στην ενδοεπικοινωνία, είτε με το ζευγάρι του στον αέρα, είτε με το κέντρο επιχειρήσεων.
Αυτό που γεννά ερωτήματα και εξετάζει η Πολεμική Αεροπορία είναι γιατί το εν λόγω αεροσκάφος πετούσε πολύ χαμηλά στην τελευταία υδροληψία, λίγο πριν συντριβεί.
Παλιοί μηχανικοί με γνώσεις στα συγκεκριμένα είδη αεροσκαφών επισήμαναν στο Star ότι το χτύπημα σε αυτόν τον πλωτήρα μπορεί να άλλαξε την πτητική ικανότητα του αεροπλάνου. Όμως υπάρχει και ένα άλλο ενδεχόμενο: ο κινητήρας να είχε πρόβλημα και να μην κατάφερε να σηκωθεί.