Απέναντι σε μια νέα πρόκληση θα βρεθούν τα πληρώματα που θα συμμετάσχουν στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 (που θα αποτελέσει τον 10ο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA για το 2024 και θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 8 Σεπτεμβρίου) καθώς η σημαντικά τροποποιημένη χάραξη της διαδρομής του αγώνα συνεπάγεται και νέα προσέγγιση ως προς τη διαχείριση δυνάμεων, υλικών και βέβαια ελαστικών.
Στο ωράριο του αγώνα περιλαμβάνονται ειδικές διαδρομές ταυτόσημες με τον σκληρό χαρακτήρα του, όπως οι Ταρζάν, Ρεγκίνι, Άγιοι Θεόδωροι κ.ά., ενώ έχουν επανέλθει ε.δ. που «αγκαλιάστηκαν» από τους θεατές. Άλλες παλιότερα, όπως το Οινοχώρι στη Φωκίδα, μέρος του οποίου στις αρχές του 2000 χρησιμοποιήθηκε ως Shakedown, και άλλες έως και πρόσφατα, όπως η Θήβα.
Η σημαντικότερη αλλαγή στο φετινό ωράριο έχει να κάνει με τη σειρά που οι αγωνιζόμενοι θα βρεθούν στις περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου και Αττικής, οι οποίες διαδοχικά θα υποδεχθούν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Ειδικότερα, για πρώτη φορά στην ιστορία του ως γύρος του WRC, ο αγώνας θα εκκινήσει από τη Λαμία. Όπως έχει γίνει ως τώρα γνωστό γι’ αυτή την αλλαγή, από την εκκίνηση κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, έγινε λόγω απαίτησης των υπευθύνων του WRC για περιορισμό των χιλιομέτρων που δεν είναι αγωνιστικά και περιορισμό των ωρών για να μην εξαντλούνται οι αγωνιζόμενοι.
Η πανηγυρική εκκίνηση (Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου) θα λάβει χώρα εμπρός από την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, όπου θα βρίσκεται και το Service Park και το Αρχηγείο του αγώνα, με τους συμμετέχοντες να διανυκτερεύουν στην περιοχή, καθώς το πρώτο σκέλος θα εξελιχθεί μεταξύ Φωκίδας και Ευρυτανίας.
- Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την έναρξη του. Με αφορμή ορισμένες από τις καλύτερες ειδικές διαδρομές του WRC και αιτία την επιθυμία κάθε συμμετέχοντα στο θεσμό να γράψει στο παλμαρέ του έστω μία συμμετοχή στα ακροπολικά χώματα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις “κινήθηκε” και πάλι σε σημαντικά υψηλό αριθμό συμμετοχών.
Εβδομήντα δύο πληρώματα θα περάσουν από τη ράμπα της αφετηρίας. Στην Ελλάδα θα βρεθούν πληρώματα από 31 χώρες και φυσικά όλοι οι διεκδικητές των φετινών τίτλων.
Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Σεμπαστιάν Οζιέ αποφάσισε να συμπεριλάβει και το Ράλι Ακρόπολις στο φετινό του πρόγραμμα επιλεγμένων αγώνων.
Η απόφαση του Οζιέ να έρθει στη χώρα μας για το φετινό Ακρόπολις ελήφθη περισσότερο για να βοηθήσει την Toyota να κρατήσει τα σκήπτρα του τίτλου κατασκευαστών στο WRC, και λιγότερο -σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου- για να προσπαθήσει να διεκδικήσει το ένατό του πρωτάθλημα. Παρότι κάνει πρόγραμμα περιορισμένων αγώνων (και) φέτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, ο Οζιέ έχει τρεις νίκες και τρεις 2ες θέσεις στους 6 αγώνες που έχει εκκινήσει φέτος. Μετά τη νίκη του στο Ράλι Φινλανδίας της προηγούμενης εβδομάδας, μείωσε τη διαφορά του από τον επικεφαλής του πρωταθλήματος Τιερί Νεβίλ της Hyundai στους 27 βαθμούς – κι ενώ απομένουν ακόμα 4 ράλι για το τέλος της σεζόν. Για το σκοπό αυτό, καθώς και δεδομένου ότι η Toyota υστερεί της Hyundai κατά 20 βαθμούς στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, ο Γάλλος παραδέχθηκε ότι δέχεται πιέσεις να συμμετάσχει και στους 4 αυτούς εναπομείναντες αγώνες της χρονιάς – μετά το Ακρόπολις, και στα Ράλι Χιλής, Κεντρικής Ευρώπης και Ιαπωνίας.
Η Υπερειδική
Ο εμβληματικός Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Σείριος στη Μαλακάσα θα αποτελέσει τον τόπο συνάντησης θεατών και αγωνιζομένων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 7 Σεπτεμβρίου, με μια υπερειδική διαδρομή πρωτόγνωρη για τα παγκόσμια δεδομένα.
Πάντως, τον επανασχεδιασμό της υπερειδικής αναγκάστηκε να κάνει η οργανωτική επιτροπή του αγώνα. Αιτία είναι οι ανησυχίες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) σχετικά με την ώρα εκκίνησης της πρώτης ειδικής διαδρομής του Σαββάτου 7 Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, το ωράριο του Σαββάτου 7 Σεπτεμβρίου μεταφέρεται κατά μία ώρα αργότερα από το αρχικά προγραμματισμένο, έτσι η υπερειδική διαδρομή στο ΣΕΑ Σείριος της Αθηνών – Λαμίας θα αρχίσει στις 21.05 το βράδυ αντί για τις 20.05 μ.μ.
Η ένσταση της FIA ήταν ότι υπήρχε το ενδεχόμενο τα πληρώματα να αγωνιστούν στην πρώτη ειδική διαδρομή του σκέλους σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας (περιορισμένο φως, υγρασία, σκόνη). Έτσι η Οργανωτική Επιτροπή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις όρισε την έναρξη της ημέρας στις 7.15 το πρωί και αντίστοιχα την εκκίνηση της ειδικής διαδρομής Ρεγκίνι στις 8.16 π.μ., αντί για τις 7.16 π.μ.
Όλα τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα το μήκος της υπερειδικής διαδρομής στο ΣΕΑ Σείριος να μειωθεί από τα 3,2 στα 1,97 χλμ., ενώ τα αγωνιστικά αυτοκίνητα δεν θα εκκινούν ανά ζευγάρια αλλά το καθένα μόνο του. Επίσης δεν θα περνούν μέσω ράμπας από το ένα ρεύμα της Αθηνών – Λαμίας στο αντίθετο.
Το ωράριο του Σαββάτου 7 Σεπτεμβρίου
ΕΔ7 Ρεγκίνι 8.16
ΕΔ8 Θήβα 10.37
ΕΔ9 Άγιοι Θεόδωροι 13.05
ΕΔ10 Λουτράκι 15.46
ΕΔ11 Άγιοι Θεόδωροι 2 17.05
ΕΔ12 ΕΚΟ SSS (Σείριος) 21.05
Η αλλαγή στην ώρα διεξαγωγής της υπερειδικής διαδρομής αλλά και στην ημέρα των αναγνωρίσεων προϋποθέτει νέο σχεδιασμό της Τροχαίας σχετικά με τις ώρες που η εθνική οδός Αθηνών – Λαμίας στο ύψος του Σείριο θα είναι κλειστή για τα οχήματα και η κυκλοφορία θα διεξάγεται μέσω παράκαμψης.
Τα πληρώματα θα έχουν ολοκληρώσει τις ειδικές διαδρομές στην Κορινθία (σε Λουτράκι και Αγίους Θεοδώρους) και θα κινούνται βόρεια με τελικό προορισμό την Λαμία, όπου θα είναι και φέτος το κέντρο του αγώνα. Καθώς θα φθάνουν στο ΣΕΑ Σείριος, θα κάνουν στάση για να λάβουν μέρος στην υπερειδική διαδρομή.
Στο πλαίσιο της ξεχωριστής αυτής επιλογής, θα διοργανωθεί μια συναυλία με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη, η οποία θα ανοίξει την EKO Super Special Stage. Τόσο η Υπερειδική όσο και η συναυλία θα διεξαχθούν με ελεύθερη πρόσβαση για όλους τους θεατές, καθώς δε θα υπάρχει εισιτήριο.
Δύο ημέρες νωρίτερα, την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, στη Λαμία, και ειδικότερα στην Πανελλήνια Έκθεση, όπου και το ΕΚΟ Service Park και το Αρχηγείο του αγώνα, η τελετή εκκίνησης θα συνδυαστεί με ακόμα μία συναυλία, και πάλι με ελεύθερη είσοδο. Κάπως έτσι η σκυτάλη θα περάσει στους πρωταγωνιστές του αγώνα, στα πληρώματα, τα οποία φέτος θα έχουν ένα αρκετά δύσκολο έργο να διαχειριστούν.
- Δείτε λεπτομέρειες για το ωράριο – ΕΔΩ – https://www.acropolisrally.gr/2024/el/theates/orario-01
- Αναλυτικά οι απαραίτητες πληροφορίες για τον αγώνα, βρίσκονται στο Rally Guide 1, που είναι αναρτημένο στο www.acropolisrally.gr.
- Για να κατεβάσετε το Rally Guide 1 πατήστε εδώ
– Τέλος, να αναφερθεί κι ότι το Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA ενέκρινε το πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ για το επόμενο έτος 2025, με το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις να αποτελεί τον έβδομο γύρο, που θα διεξαχθεί στις 26-29 Ιουνίου, επιστρέφοντας δηλαδή σε διάστημα διεξαγωγής παλαιότερων ετών.