Του Κώστα Κετσιετζή
Η αβεβαιότητα που επικρατεία για την πορεία των εμβολιασμών δεν αφήνει περιθώρια για ασφαλείς προβλέψεις σχετικά με την πορεία των αεροπορικών ταξιδιών το 2021. Μια τάση που φαίνεται ότι παγιώνεται, ωστόσο, είναι ότι το βάρος τουλάχιστον για φέτος θα πέσει στις συνδέσεις με την περιφέρεια και τους καθαρά τουριστικούς προορισμούς.
Η στροφή αυτή στον σχεδιασμό των αεροπορικών εταιρειών έρχεται ως αποτελέσματα δύο παραγόντων:
Πρώτον ότι ακόμη και στο καλύτερο σενάρια ανάκαμψη σε σχέση με πέρυσι αναμένεται κυρίως στα ταξίδια αναψυχής και όχι στα επαγγελματικά. Μάλιστα πολλοί προβλέπουν, ότι τα επαγγελματικά ταξίδια δεν πρόκειται να επιστρέψουν ποτέ στα προ της πανδημίας επιπεδα. Και οι μείωση των επαγγελματικών ταξιδιών “χτυπά” κυρίως τα μεγάλα αεροδρόμια των οικονομικών κέντρων.
Δεύτερον, ακόμη και στα ταξίδια αναψυχής, ειδικοί της αγοράς, αναμένουν ότι θα συνεχιστεί η τάση που εμφανίστηκε πέρσι, όπου οι περισσότεροι ταξιδιώτες επέλεξαν έναν προορισμό για τις διακοπές σε αντίθεση με παλαιότερα που επέλεγαν συνδυασμούς δύο – τριών προορισμών. Ακόμη η απευθείας άφιξη στον προορισμό, χωρίς ενδιάμεσες συνδέσεις ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας των ταξιδιωτών.
Οι σχεδιασμοί για το καλοκαίρι
Υπ’ αυτό το πλαίσιο, η Aegean σχεδίασε το πρόγραμμά της για τη νέα τουριστική περίοδο του 2021, ενισχύοντας και αναπτύσσοντας το δίκτυό της με πολλές περισσότερες απευθείας πτήσεις στην περιφέρεια και τα νησιά. Ενισχύοντας τον αριθμό αεροσκαφών για ναυλωμένες πτήσεις, η εταιρεία αναμένεται να προσθέσει από την άνοιξη 50 επιπλέον δρομολόγια, αυξάνοντας τον αριθμό αυτών που θα εξυπηρετούνται απευθείας από την περιφέρεια, σε περισσότερα από 100.
Με 33 νέα απευθείας δρομολόγια, που ενισχύουν τις βάσεις της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τη Ρόδο, τα Χανιά, αλλά και τις 3 νέες βάσεις σε Κέρκυρα, Σαντορίνη και Μύκονο, συνολικά θα απασχολήσει 17 έως 20 αεροσκάφη, αποκλειστικά στην περιφέρεια. Παράλληλα, διατηρεί φυσικά τη βάση της Αθήνας με 37-40 αεροσκάφη, ως τον βασικό κόμβο δραστηριότητας του δικτύου της για την προσβασιμότητα και διασυνδεσιμότητα τόσο στην ηπειρωτική Ελλάδα, όσο και στα μικρότερα νησιά.
Ενίσχυση των απευθείας συνδέσεων με τα ελληνικά νησιά σχεδιάζει για φέτος και η Ryanair, η οποία θα προσθέσει στο θερινό πρόγραμμά της, ξεκινώντας από τον Ιούλιο, τα δρομολόγια Βουδαπέστη – Ζάκυνθο και Κρακοβία-Σαντορίνη. Ακόμη σχεδιάζει να αυξήσει και τη συχνότητα των δρομολογίων από τη Βουδαπέστη προς την Κέρκυρα και τα Χανιά.
Επιπλέον δρομολόγια στην ελληνική Περιφέρεια σχεδιάζει για φέτος και η Jet2, η οποία μάλιστα ανακοίνωσε ότι επεκτείνει την καλοκαιρινή σεζόν προσθέτοντας σχεδόν 80 επιπλέον πτήσεις προς τα ελληνικά νησιά, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο. Ειδικότερα, η βρετανική χαμηλού κόστους αεροπορική ανακοίνωσε 34 νέες πτήσεις προς Ζάκυνθο, 20 προς Ρόδο, 20 προς Ηράκλειο, καθώς και επιπλέον πτήσεις για Κεφαλονιά.
Έτοιμά τα νέα περιφερειακά αεροδρόμια
Στο μεταξύ η Fraport Greece ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται. Ειδικότερα, το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 440 εκατ. ευρώ περιλάμβανε την κατασκευή πέντε νέων σύγχρονων αεροσταθμών, πέντε επεκτάσεις, τέσσερις αναδιαμορφώσεις αεροσταθμών, την κατασκευή και ανακαίνιση 12 πυροσβεστικών σταθμών και την ανακαίνιση 12 διαδρόμων αποπροσγείωσης.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Tι κάνει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την Ηλεία:
Ακόμα δεν γνωρίζει κανείς στην Ηλεία τι θα γίνει με πτήσεις από το εξωτερικό για τον Νομό μέσω του αεροδρομίου του Αράξου.
Σε όλες σχεδόν τις Περιφέρειες δραστηριοποιούνται για να κλείσουν αεροπορικές γραμμές από το εξωτερικό. Για το Νομό Ηλείας δεν ακούμε ΤΙΠΟΤΑ ουσιαστικό.
Υπάρχουν κλεισμένες πτήσεις για το καλοκαίρι για την Ηλεία;
Όχι μόνο προβολές και φωτο αλλά ουσία και αποτέλεσμα.
Για αφίξεις στο Νομό οδικώς με αυτό τον δρόμο – καρμανιόλα Πάτρα – Πύργος μάλλον πρέπει να το ξεχάσουμε. Αν πιάσουμε πάτο και στις αεροπορικές αφίξεις το μέλλον του τουρισμού στο Νομό δείχνει αβέβαιο.