Η Ηλεία να έχει σημαντική θέση
στην Επαγγελματική Εκπαίδευση!
ΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ Ο “ΝΟΜΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ” ΚΑΙ ΟΙ “ΑΣΤΟΧΙΕΣ” ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
ΠΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΑΝ. ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΞΕΘΕΣΑΝ ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΦΕΡΑΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ
Η ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης η οποία αποτελεί βασική
μέριμνα για την κυβέρνηση, δίνοντας την δυνατότητα φοίτησης 25.000 νέων μας από την
πρώτη κιόλας χρονιά, συζητήθηκε εκτενώς στην συνάντηση του αρμόδιου Υφυπουργού
Παιδείας Άγγελου Συρίγου και του βουλευτή Ηλείας Ανδρέα Νικολακόπουλου.
Από τον κοινοβουλευτικό του Νομού μας, ωστόσο, επισημάνθηκε ότι στο πλαίσιο αυτό η
Ηλεία θα πρέπει να έχει θέση στον ακαδημαϊκό χάρτη με τον δικό της ξεχωριστό και
ουσιαστικό ρόλο στα επόμενα βήματα που θα αποφασισθούν από το Υπουργείο.
Τόνισε παράλληλα ότι η δημιουργία Πανεπιστημιακών Τμημάτων από την προηγούμενη
κυβέρνηση, με το γνωστό ‘Νόμο Γαβρόγλου’ οδήγησε σε αδιέξοδο πολλά από αυτά τα
τμήματα, με αποτέλεσμα σήμερα πάνω από τριάντα (30) να χαρακτηρίζονται ως μη
βιώσιμα…
ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Ο βουλευτής της Ν.Δ. μάλιστα, έφερε ως παράδειγμα τα Τμήματα Ζωικής Παραγωγής και
Υδάτινων Καλλιεργειών του Μεσολογγίου, που καταγράφει νεοεισακτέους μόνο 15
φοιτητές και το Φυτικής Παραγωγής που «απορροφά» μόλις 35 φοιτητές! Ασφαλώς και
δεν μπορούμε να μιλάμε για βιώσιμα Τμήματα – είπε ο κ. Νικολακόπουλος – και εδώ
καταδεικνύεται πέραν των άλλων η λανθασμένη εκτίμηση του Πανεπιστημίου Πατρών που
με την αστοχία των προτάσεών του δημιούργησε κοινωνική αναστάτωση σε έναν
ολόκληρο Νομό…
Τέτοια λάθη είναι αναγκαίο να αποφεύγονται, κυρίως όταν έχουν να κάνουν με τμήματα
της Περιφέρειας που συνδέονται με τις τοπικές κοινωνίες, ενώ εκθέτουν σημαντικά την
ακαδημαϊκή κοινότητα, πρόσθεσε ο Ηλείος βουλευτής.
ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ
ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Σε εκείνο που οφείλουμε να δώσουμε ουσιαστική σημασία είναι το μοντέλο της
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, να μπορέσουμε να συνδέσουμε Σχολές και Τμήματα με την
Αγορά Εργασίας ώστε να απορροφήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους νέους στην
πραγματική απασχόληση. Γι’ αυτό και θα πρέπει να στοχεύσουμε στην άμεση
ανταπόκριση του γνωστικού αντικειμένου των Σχολών με την Επιχειρηματικότητα και τους
δημιουργικούς χώρους απασχόλησης.
Ο κ. Νικολακόπουλος συζήτησε με τον Υφυπουργό Παιδείας και επικείμενη κάθοδό του
στην Ηλεία, προκειμένου να ενημερώσει ο ίδιος για τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες όσον
αφορά το Νομό μας, με τον κ. Συρίγο να απαντά ότι προγραμματίζει σχετική επίσκεψη το
αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.