“Με αφορμή την επίσκεψη στην Ηλεία του Νίκου Παππά, τομεάρχη υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτές και στελέχη της τοπικής ΝΔ συνεχίζουν το θέατρο που εδώ και 16 μήνες παίζουν μαζί με τον ανεκδιήγητο υπουργό τους για τον δρόμο Πάτρας – Πύργου σε βάρος του κόσμου της Ηλείας και όλης της Δυτικής Ελλάδας.
Αφού δεν έχουν τίποτα να πουν για την κατασκευή του έργου, επανέρχονται στην χιλιοπαιγμένη κασέτα περί Καλογρίτσα. Τους ενημερώνουμε, λοιπόν, ότι στα δημόσια έργα προσωρινός μειοδότης ανακηρύσσεται όποιος υποβάλει την πιο οικονομική προσφορά. Ίσως αυτή η «λεπτομέρεια» τους διαφεύγει. Λογικό, καθώς ανέκαθεν η δεξιά κάνει τις δουλειές της «αλλιώς». Συνεχίζουμε, λοιπόν, την ενημέρωσή τους και τους πληροφορούμε ότι ο προσωρινός μειοδότης οφείλει να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά που προβλέπει ο νόμος, για να υπογραφεί στη συνέχεια η σύμβαση. Ο Καλογρίτσας δεν προσκόμισε αυτά τα δικαιολογητικά και, όπως προβλέπει ο νόμος, κηρύχθηκε έκπτωτος. Για να τελειώνουμε, λοιπόν, με την καραμέλα, ο εργολάβος αυτός κηρύχτηκε έκπτωτος από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, δεν υπέγραψε καμιά σύμβαση και δεν έχει αναλάβει την κατασκευή κανενός τμήματος του δρόμου.
Τα πράγματα είναι σαφέστατα. Από την ανάληψη των καθηκόντων της, τον Ιούλιο του 2019, η κυβέρνηση δήλωσε ανοιχτά την πρόθεσή τους να σταματήσουν την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου, η οποία είχε εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είχε ξεκινήσει ήδη από τον Απρίλιο του 2019 με την υπογραφή των 5 συμβάσεων. Αντί, όμως, να υπογράψουν τις υπόλοιπες 2 συμβάσεις (στις οποίες ο Καλογρίτσας κηρύχτηκε έκπτωτος) με τους δεύτερους μειοδότες και την 8η σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, αυτοί είχαν άλλα σχέδια! Ήθελαν με κάθε τρόπο να σταματήσουν οι εργασίες. Δεν τους ήταν καθόλου ευχάριστο ότι το πολύπαθο αυτό έργο άρχισε τελικά να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία και εξασφάλισε την αναγκαία χρηματοδότηση ύψους 293 εκ. ευρώ.
Εκτελώντας το προσχεδιασμένο έγκλημά τους, τον περασμένο Μάρτιο – εν μέσω της πανδημίας! –διέλυσαν τις 5 υπογεγραμμένες συμβάσεις και σταμάτησαν την κατασκευή του έργου!
Τώρα παριστάνουν ότι συζητούν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να τους επιτρέψει να χαρίσουν το έργο στους εθνικούς εργολάβους. Σε αυτούς, δηλαδή, που είχαν αναλάβει στο παρελθόν να κατασκευάσουν τον αυτοκινητόδρομο αλλά το 2013 τον εγκατέλειψαν ως ασύμφορο! Η κυβέρνηση μάλιστα θέλει να τους δώσει το έργο όχι με διαγωνισμό αλλά με απευθείας ανάθεση! Έχουν μια αλλεργία οι δεξιοί στους διαγωνισμούς, στις ανοιχτές διαδικασίες, στη διαφάνεια!
Έλα, όμως, που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τους διαψεύδει πανηγυρικά, καθώς η αρμόδια επίτροπος αποκαλύπτει ότι η Ελλάδα δεν έχει καταθέσει καμία πρόταση για αλλαγή του τρόπου κατασκευής, δεν έχει καν υποβάλει φάκελο με τη συμφωνία παραχώρησης Δημοσίου – Ολυμπίας Οδού και τη μελέτη κόστους – οφέλους. Έτσι εξηγείται και η άρνησή τους να καταθέσουν στη Βουλή τα έγγραφα που έχουν ζητήσει οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ από τον περασμένο Μάιο.
Για όποιον γνωρίζει τις ευρωπαϊκές διαδικασίες είναι εμφανές ότι θα χρειαστεί ένα απίστευτα μεγάλο χρονικό διάστημα για να γίνουν όσα απαιτούνται. Ακόμα, δηλαδή, και αν η Ε.Ε. αποδεχτεί (πράγμα εξαιρετικά αμφίβολο) να γίνει απευθείας ανάθεση και όχι διαγωνισμός για ένα τόσο μεγάλο έργο, η καθυστέρηση θα είναι τεράστια. Ήδη έχουν χαθεί 16 μήνες!
Ενώ, λοιπόν, ο Νίκος Παππάς μίλησε για την αναγκαία συναίνεση ώστε να συνεχιστεί το έργο και να μη χαθεί άλλος χρόνος, τα στελέχη της ΝΔ επιμένουν στις αντιΣΥΡΙΖΑ εμμονές τους. Αν συνεχίσουν έτσι, θα χαθούν πολλοί ακόμα μήνες, ενδεχομένως και χρόνια. Και οι πολίτες δεν έχουν άλλη υπομονή”.
Νομαρχιακή Επιτροπή Ηλείας