Σε τρεις περίπου εβδομάδες θα ψηφίσουμε ξανά για να αναδείξουμε την κυβέρνηση της
επόμενης τετραετίας. Πιστεύουμε ότι αυτή τη φορά πρέπει, επιτέλους, να τεθούν στο
τραπέζι τα πραγματικά προβλήματα του τόπου μας. Όσο κι αν το αποφεύγουν οι
εκπρόσωποι της ΝΔ, είναι υποχρεωμένοι να απολογηθούν για τα πεπραγμένα της ΝΔ τα
τέσσερα χρόνια που βρίσκεται στην κυβέρνηση της χώρας. Είναι υποχρεωμένοι να
απολογηθούν για την κατάντια της Ηλείας και να κριθούν γι' αυτό από τους πολίτες.
Αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου
Το 2013 η συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ αφαίρεσε ολόκληρο το τμήμα Πάτρα – Πύργος –
Τσακώνα από τη σύμβαση παραχώρησης, διότι οι εργολάβοι το θεωρούσαν ασύμφορο. Αν
δεν είχαν διαπράξει αυτό το έγκλημα, το έργο θα είχε ολοκληρωθεί από το 2017, όταν η
κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ολοκλήρωσε το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα και απάλλαξε τους πολίτες
από τον ατελείωτο εφιάλτη με τα κολωνάκια!
Το 2020, η ΝΔ κατάργησε τις υπογεγραμμένες συμβάσεις και σταμάτησε το έργο που είχε
ξεκινήσει από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Και μάλιστα πλήρωσαν στους αναδόχους και
αποζημίωση 8 εκατομμυρίων ευρώ, όχι βέβαια από τις τσέπες τους αλλά από τα χρήματα
των Ελλήνων φορολογουμένων.
Γιατί σταμάτησαν το έργο; Για να το δώσουν, όχι με διαγωνισμό βέβαια αλλά με απευθείας
ανάθεση, στους κολλητούς τους εργολάβους της Ολυμπίας οδού. Χάθηκαν, έτσι, τρία
ολόκληρα χρόνια. Και σήμερα, αντί να έχουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο χωρίς
διόδια, το έργο καρκινοβατεί με πρόοδο εργασιών μόλις στο 13%! Αν ποτέ ολοκληρωθεί
στο απώτερο μέλλον, θα έχει στοιχίσει 114 εκατομμύρια επιπλέον και οι πολίτες θα
πληρώνουν πανάκριβα διόδια.
Πανεπιστημιακές σχολές Πύργου και Αμαλιάδας
Η Ηλεία ήταν ο μοναδικός νομός σε όλη την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα χωρίς πανεπιστημιακά τμήματα. Με το νόμο 4610/2019 της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ιδρύθηκαν
για πρώτη φορά στο νομό μας τρία τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών, δύο στον Πύργο
και ένα στην Αμαλιάδα.
Η ΝΔ, με την ανάληψη της διακυβέρνησης, κατάργησε το ΤΕΦΑΑ του Πύργου πριν ακόμα
λειτουργήσει. Στη συνέχεια ήρθε η σειρά των υπόλοιπων δύο τμημάτων να δεχτούν τη
χαριστική βολή. Ενώ το 2019 και το 2020 εισήχθησαν κανονικά φοιτητές στα τμήματα
Μουσειολογίας του Πύργου και Γεωπονίας της Αμαλιάδας, από το 2021 αυτό σταμάτησε. Η
ΝΔ διέγραψε την Ηλεία από τον πανεπιστημιακό χάρτη.
Δημόσιο σύστημα υγείας
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, σε πολύ δύσκολες συνθήκες και σε περιβάλλον μνημονίων,
κατάφερε να διατηρήσει όρθιο το σύστημα υγείας στη χώρα. Τα νοσοκομεία Πύργου και
Αμαλιάδας και τα Κέντρα Υγείας του νομού, παρά τα προβλήματα, ανταποκρίθηκαν σε
μεγάλο βαθμό στις ανάγκες των πολιτών. Προχώρησε, επίσης, ο σχεδιασμός για τη
δημιουργία μονάδας ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης στην Κρέστενα.
Σήμερα τα νοσοκομεία βρίσκονται υπό διάλυση, το νοσοκομείο Αμαλιάδας δεν λειτουργεί
ούτε καν ως Κέντρο Υγείας, οι διακομιδές προς την Πάτρα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, ενώ
όλο και περισσότεροι πολίτες καταφεύγουν απευθείας στις δομές υγείας της Πάτρας. Ο
σχεδιασμός για την Κρέστενα δεν προχώρησε.
Μ’ αυτή την κατάσταση ας μην απορεί κανείς με τη θλιβερή επίδοση της χώρας μας, που
είναι δυστυχώς πρώτη σε θανάτους από την πανδημία αναλογικά με τον πληθυσμό σε όλη
τη δυτική Ευρώπη, χειρότερη ακόμα και από την Ιταλία και το Βέλγιο.
Αξιοποίηση του Καϊάφα
Επί δεκαετίες οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ είχαν αφήσει τον Καϊάφα στη φθορά
και στην απαξίωση. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε από την αρχή τη δύσκολη
προσπάθεια να βγάλει την περιοχή από την εγκατάλειψη και να προωθήσει επιτέλους την
αναβάθμισή της. Διεκπεραιώθηκε ένας τεράστιος όγκος μελετών και αδειοδοτήσεων και το
έργο εντάχθηκε, τον Ιανουάριο του 2018, στο ΕΣΠΑ με χρηματοδότηση 5 εκατομμυρίων
ευρώ. Στις 5 Απριλίου 2019 έγινε η δημοπράτηση και αναδείχθηκε ο ανάδοχος.
Η ΝΔ, όμως, υπονόμευσε το έργο από την αρχή. Επί 3 χρόνια καθυστερούσε συστηματικά
τις πληρωμές προς τον ανάδοχο, με αποτέλεσμα το έργο να σταματά κάθε λίγο και να
προχωρά με ρυθμό χελώνας. Με αποκορύφωμα τη σημερινή αθλιότητα, την οριστική
διακοπή των εργασιών και την επικείμενη απένταξη του έργου.
Σιδηροδρομικό δίκτυο
Στη διάρκεια της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε τη μελέτη για τον
εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της Ηλείας με την κατασκευή νέας σύγχρονης
σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους. Η μελέτη μάλιστα παρουσιάστηκε δημόσια
στον Πύργο το 2017, οπότε το έργο είναι απόλυτα ώριμο προς υλοποίηση.
Η ΝΔ είχε, όμως, άλλες προτεραιότητες. Αντί να προχωρήσουν στη δημοπράτηση του
έργου, σχεδιάζουν, υποτίθεται, την επαναλειτουργία, κάποτε στο απροσδιόριστο μέλλον,
της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας – Πύργου. Ποιας γραμμής; Της κατεστραμμένης και
λεηλατημένης στενής μετρικής γραμμής, αυτής που κατασκευάστηκε το 1890. Το όραμά
τους είναι η επιστροφή της Ηλείας στον 19ο αιώνα! Έχουν μάλιστα το θράσος να το
ονομάζουν αυτό «αναβάθμισ稻.