του Σπύρου Γιακουμέλου, Γεωπόνου και υποψηφίου Περιφερειακού Συμβούλου με τη Λαϊκή Συσπείρωση, στη Δυτική Ελλάδα.
Οι αυτοδιοικητικές εκλογές της 18ης Μάη έφεραν στην ημερήσια ατζέντα αρκετά θέματα τοπικού ενδιαφέροντος, με πολλούς όψιμους υπερασπιστές των λαϊκών συμφερόντων. Για τη Λαϊκή Συσπείρωση, τα θέματα αυτά δεν έχουν εποχιακό ενδιαφέρον. Βρίσκονται στο προσκήνιο των λαϊκών αναγκών και γι’ αυτό το λόγο, είτε σε δημοτικό είτε σε περιφερειακό επίπεδο, πασχίζουμε-με όποιες δυνάμεις διαθέτουμε- να αναδεικνύονται, να μπαίνουν στο προσκήνιο των λαϊκών αγώνων, σε ημερήσια διάταξη.
Τέτοιο φλέγον ζήτημα είναι και η πολιτική ξεπουλήματος (και ανοχής, αν όχι ενεργητικής στήριξης των τοπικών αρχών) του λιμανιού του Κατακόλου. Ο ασκός του Αιόλου άνοιξε πριν από δύο χρόνια με την ένταξη του στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων. Η προκλητική αυτή απόφαση, κοντολογίς, παραχωρούσε τα δικαιώματα χρήσης/διαχείρισης/διοίκησης/εκμετάλλευσης σε τρίτους. Προφανώς αυτή η απόφαση αφορούσε και άλλα 22 λιμάνια της χώρας και δεν έμεινε μόνο στο λιμάνι του Κατακόλου.
Πρόκειται επί της ουσίας για μια μεθόδευση εγκληματική, στο πλαίσιο πάντοτε των επιταγών της Ε. Ε. και των ντόπιων μεγάλων συμφερόντων, που μόνο δεινά έχει να φέρει για τον ηλειακό λαό. Το λιμάνι του Κατακόλου αποτελεί κρίκο στρατηγικής και εθνικής σημασίας με ξεκάθαρο τουριστικό και αγροτικό ρόλο στη παραγωγική δραστηριότητα ενός νομού, που το 52% ασχολείται με τη γεωργία. Η παράδοσή του θα φέρει σύντομα και με μαθηματική ακρίβεια συρρίκνωση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας. Προφανώς, απαραίτητη «γαρνιτούρα» στο αντιλαϊκό πακέτο θα είναι η αύξηση των λιμενικών τελών, με τις εισαγωγές-εξαγωγές να είναι στα άπληστα χέρια του εκάστοτε μονοπωλίου, υλοποιώντας τις κατευθυντήριες οδηγίες της Ε.Ε. Στα ιδιωτικοποιημένα λιμάνια θα επικρατήσει πλέον εργασιακός μεσαίωνας και γκετοποίηση, όπως χαρακτηριστικά υπογράμμιζε στην, προ 2 χρόνων, επίκαιρη ερώτησή της επί του θέματος, η Κ.Ο. του ΚΚΕ.
Συνεπώς είναι αυτονόητο πως πολλοί τοπικοί «μνηστήρες» ερίζουν για την καλύτερη «αξιοποίηση»- ξεπούλημα το χαρακτηρίζουμε εμείς- του λιμανιού. Η τοπική αυτοδιοίκηση άλλωστε αποτελεί μοχλό στην υλοποίηση αυτών των αναδιαρθρώσεων, καθώς φαίνεται άλλωστε και από τις διακηρύξεις των υποψηφίων του ευρω-μονόδρομου. Στο «πρόγραμμα δράσης» ,μάλιστα, του ενός εκ των τριών υποψηφίων «ΠΑΣΟΚογενούς» προέλευσης, διαβάζουμε για «άμεση απαίτηση από το ΤΑΙΠΕΔ για αποδέσμευση του χώρου της Μαρίνας Κατακόλου ώστε να προχωρήσει ο Δήμος σε κατασκευή και αξιοποίησή της, επ?ωφελεία του Δήμου και των πολιτών του». Δηλαδή απ?τη στιγμή που το λιμάνι συνολικά έχει ενταχθεί εκεί, ας συμβιβαστούμε με τη Μαρίνα, εκτός ΤΑΙΠΕΔ, στο στρατηγικό στόχο μιας αόριστης και γενικόλογης «αξιοποίησης επ’ ωφελεία του Δήμου και των πολιτών». Τα υπόλοιπα απλώς είναι λεπτομέρειες και μια ήδη διαμορφωμένη κατάσταση που δεν αλλάζει γαι τους υποψηφίους εκφραστές της αντιλαϊκής πολιτικής της συγκυβέρνησης.
Εμείς υπογραμμίζουμε για πολλοστή φορά και εφιστούμε την προσοχή στον ηλειακό λαό να μην πέσει στη παγίδα του «καρότου» της ανάπτυξης. Όσα έργα και αν γίνουν, όση «αξιοποίηση» και αν τάξουν, όσο μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια και αν έρθουν, οι εργαζόμενοι θα είναι αποξενωμένοι από αυτά και θα βλέπουν τους όρους της ζωής τους να επιδεινώνονται καθημερινά όσο η εξουσία δεν αλλάζει χέρια.
Γι’ αυτούς ακριβώς τους λόγους, καλούμε τους εργαζόμενους, τους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους, όλο το λαό να γυρίσουν την πλάτη σε πανηγυρισμούς και κάλπικους διθυράμβους και να ισχυροποιήσουν τη δύναμη από τη δύναμή τους, τη Λαϊκή Συσπείρωση σε Δήμο και Περιφέρεια και το ΚΚΕ στην Ευρωβουλή. Να μη χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος, για να στρώσουμε το δρόμο σε μια ανάπτυξη που θα είναι πραγματικά του λαού και όχι μιας χούφτας επιχειρηματιών και μονοπωλιακών ομίλων!