Απειλές για τη ζωή του φέρεται να δέχεται ένας από τους βασικούς μάρτυρες για την τραγωδία στα Τέμπη, ο σταθμάρχης από τον Παλαιοφάρσαλο, Γιώργος Ζήντρος.
Ο Γιώργος Ζήντρος ήταν ο έμπειρος σταθμάρχης που βρισκόταν το μοιραίο βράδυ στον σταθμό των Παλαιοφαρσάλων. Ήταν ο άνθρωπος που έφτασε πρώτος στον σταθμό της Λάρισας μόλις αντιλήφθηκε ότι έγινε το δυστύχημα.
Όλον αυτόν τον καιρό καταθέτει στοιχεία στον εφέτη ανακριτή σχετικά με την απουσία τηλεδιοίκησης στη Λάρισα αλλά και για τις ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Με απείλησαν τηλεφωνικά»
Ο Γιώργος Ζήντρος μίλησε στο STAR για τις απειλές που δέχθηκε.
«Στο τηλέφωνο, με απόκρυψη. Καλέσανε τρεις φορές. Την τρίτη φορά το σήκωσα και μου έβαλε το τραγούδι ΄΄Οι μάγκες δεν υπάρχουν πια τους πάτησε το τρένο΄΄. Κατευθείαν το έκλεισα. Δε με ξαναενόχλησαν βέβαια», είπε ο σταθμάρχης.
Στην ερώτηση εάν το κατήγγειλε στην αστυνομία, ο ίδιος απάντησε καταφατικά.
Τα αλλοιωμένα ηχητικά ντοκουμέντα
Πολιτική θύελλα έχει ξεσπάσει από το δημοσίευμα του «Βήματος» για τη δημοσιοποίηση μονταρισμένων με τρόπο που αλλοιώνουν την πραγματικότητα ηχητικών ντοκουμέντων από το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.
Οι αντιδράσεις που έχουν πυροδοτηθεί είναι αλυσιδωτές με τα κόμματα της αντιπολίτευσης να προετοιμάζουν την κατάθεση πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης.
Στο Μαξίμου έχουν ξεκινήσει ένα ανελέητο κυνήγι μαγισσών με τη λέξη «συγκάλυψη» να πλανάται στον αέρα εδώ και μήνες καθώς πολλά και κρίσιμα ερωτήματα εξακολουθούν να παραμένουν αναπάντητα προκαλώντας την οργή των συγγενών των θυμάτων που παλεύουν για να λάμψει η αλήθεια.
Ανάμεσα στα πολλά και σοβαρά ερωτήματα είναι και το ποιος και γιατί διέρρευσε λίγες ώρες μετά το δυστύχημα μονταρισμένα ηχητικά. Η Δικαιοσύνη, που είναι και η μόνη υπεύθυνη να διαλευκάνει την υπόθεση, έχει μπροστά της ένα σύνθετο έργο να φέρει εις πέρας.
Παραιτήθηκε ο πρόεδρος του Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων
Την παραίτησή του υπέβαλε ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΣΑΑΜ) Αθανάσιος Μπίνης.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η παραίτηση έχει υποβληθεί εδώ και ημέρες χωρίς να έχει υπάρξει σχετική ανακοίνωση από το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών ενώ δεν έχουν γίνει γνωστοί και οι λόγοι της παραίτησης.
Εν μέσω καταγγελιών
Ωστόσο η εξέλιξη αυτή έρχεται εν μέσω των καταγγελιών των κομμάτων της αντιπολίτευσης για απόπειρα συγκάλυψης των ευθυνών από την κυβέρνηση που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Μάλιστα στην παραίτηση του κ. Μπίνη από τον ΕΟΔΣΑΑΜ αναφέρθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Καραμέρος κατά την ομιλία του στη Βουλή καλώντας τα κυβερνητικά στελέχη να επιβεβαιώσουν την πληροφορία της παραίτησης του προέδρου του Οργανισμού και να εξηγήσουν τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση.
«Για προσωπικούς λόγους»
Πηγές του υπουργείου Μεταφορών, μετά τη δημοσιοποίηση της είδησης επιβεβαίωσαν την παραίτηση του κ. Μπίνη αναφέροντας τα εξής:
«Ο Πρόεδρος του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ., κ. Αθανάσιος Μπίνης, υπέβαλλε την παραίτησή του, στις 19 Μαρτίου 2024, για προσωπικούς λόγους.
Για όσους βιάζονται να το συνδέσουν με την τραγωδία των Τεμπών, διευκρινίζεται ότι επικεφαλής αυτής της διερεύνησης είναι, εκ του νόμου, ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του φορέα, με ειδίκευση στα σιδηροδρομικά ζητήματα.
Ειδικότερα, όπως ορίζεται στο άρθρο 4 παρ.1 του ν. 5014/2023 περί σύστασης του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ., στις περιπτώσεις διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων και συμβάντων, τις αρμοδιότητες του Προέδρου ασκεί ο Αναπληρωτής Πρόεδρος.
Το επόμενο χρονικό διάστημα θα τοποθετηθεί νέος Πρόεδρος στον Φορέα, ο οποίος, εκ του ίδιου νόμου, προβλέπεται ότι θα πρέπει να έχει εμπειρία στα αεροπορικά ζητήματα, καθώς όπως αναφέρεται στο ίδιο άρθρο, ο Πρόεδρος πρέπει να διαθέτει επιστημονική γνώση και εμπειρία στον αεροπορικό τομέα και ο Αναπληρωτής Πρόεδρος, επιστημονική γνώση και εμπειρία στον σιδηροδρομικό τομέα.
Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 2 του ίδιου νόμου, ο Πρόεδρος εκπροσωπεί τον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. έναντι κάθε άλλης Αρχής ή έναντι τρίτων, δικαστικώς και εξωδίκως, για θέματα που άπτονται της αρμοδιότητας του αεροπορικού τομέα. Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος εκπροσωπεί τον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. για θέματα που άπτονται της αρμοδιότητας του σιδηροδρομικού τομέα.
Υπενθυμίζεται ότι, ήδη, αρμόδιο όργανο του Οργανισμού (απαρτίζεται από τρεις διερευνητές) ασχολείται με το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, διεξάγοντας έρευνα – ανεξάρτητη από τη δικαστική – η οποία αποσκοπεί στην ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων ασφάλειας του σιδηροδρόμου.
Προς την κατεύθυνση αυτή, έχει γίνει σειρά ενεργειών για τη συλλογή των αναγκαίων στοιχείων από τη Δικαιοσύνη και το σύνολο των εμπλεκόμενων σιδηροδρομικών φορέων, μεταξύ των οποίων και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (PAΣ).
Επίσης, αναπτύχθηκε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA), μετά από σχετικό αίτημα στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, με σκοπό τη συνδρομή ειδικών εμπειρογνωμόνων στη διερεύνηση του δυστυχήματος»
Ο διορισμός
Ο κ. Μπίνης καθώς και τα υπόλοιπα μέλη του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών διορίστηκαν τον περασμένο Οκτώβριο.
Η θητεία των μελών του συμβουλίου είναι πενταετής και παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι τον διορισμό νέων μελών.
Η θητεία κάθε μέλους μπορεί να ανανεωθεί μία μόνο φορά.
Σε περίπτωση κένωσης θέσης, αυτή καλύπτεται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για το υπόλοιπο της θητείας.
Ο Πρόεδρος και ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του συμβουλίου είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.
Η σύνθεση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.) έχει ως εξής:
α) Aθανάσιος Μπίνης, Μηχανικός Αεροσκαφών, ως Πρόεδρος.
β) Χρήστος Παπαδημητρίου, Δικηγόρος, ως Αν. Πρόεδρος.
γ) Ιωάννης Χρυσάκης, Μηχανολόγος – Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, ως μέλος.
δ) Γρηγόριος Φλέσσας, Απόστρατος Ιπτάμενος Πολιτικής Αεροπορίας και Κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας ως μέλος.
ε) Χρήστος Βάλαρης του Κωνσταντίνου, Απόστρατος Ταξίαρχος ε.α. ΠΑ, ως μέλος.
in.gr