Μόλις πέντε ημέρες πριν από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που συνέβη το βράδυ της Τρίτης 28/2) στα Τέμπη, είχε αναλάβει υπηρεσία ο κατηγορούμενος σταθμάρχης της Λάρισας.
Ο σταθμάρχης Λάρισας που έχει αποδεχθεί κατά το δικηγόρο του το «μέρος της ευθύνης που του αναλογεί», οδηγήθηκε χθες, Πέμπτη (2/3) ενώπιον της ανακρίτριας για να απολογηθεί. Ο ίδιος, ο οποίος διώκεται πλέον σε βαθμό κακουργήματος, ζήτησε και έλαβε προθεσμία από τον ανακριτή προκειμένου να απολογηθεί το Σάββατο.
Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες για την τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, καθώς η ποινική δίωξη σε βάρος του αφορά σε ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, καθώς και για διατάραξη της ασφάλειας συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.
Κούγιας: «Με πολιτική παρέμβαση τοποθετήθηκε ο σταθμάρχης»
«Υπάρχουν ενδείξεις ότι ο σταθμάρχης είχε τοποθετηθεί στη συγκεκριμένη θέση με παρέμβαση πολιτικού» ανέφερε ο γνωστός ποινικολόγος, Αλέξης Κούγιας, μιλώντας στον ΑΝΤ1 για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο δικηγόρος που έχει αναλάβει την εκπροσώπηση συγγενών 6 ακόμα θυμάτων, δεν κατονόμασε συγκεκριμένο πολιτικό, καθώς όπως σημείωσε «η πληροφορία είναι άτυπη και με βάση το απόρρητο του δικηγόρου, αν δεν είμαι εντελώς βέβαιος δεν επιθυμώ να καταστρέψω την πολιτική του καριέρα».
Ο σταθμάρχης της Λάρισας ο οποίος διώκεται σε βαθμό κακουργήματος για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, δεν είχε εξαρχής παραδεχθεί ότι έκανε το μοιραίο λάθος στη διαχείριση της σιδηροδρομικής κίνησης, που οδήγησε στο θάνατο 57 επιβάτες της μοιραίας αμαξοστοιχίας στα Τέμπη.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο 59χρονος σταθμάρχης κατά την προσαγωγή και κατάθεσή του στην Τροχαία της Λάρισας υποστήριζε πως ο ίδιος γύρισε το κλειδί που έπρεπε, αλλά εκείνο δεν λειτούργησε.
Βλέποντας πως οδηγούνται σε αδιέξοδο, οι αστυνομικοί έψαχναν τρόπο να τον κάνουν να «σπάσει», έχοντας ήδη αναγνωρίσει ότι σίγουρα έχει υπάρξει ανθρώπινο λάθος στην υπόθεση. Οι αστυνομικοί έφτιαξαν μια ομάδα με τη συμμετοχή πραγματογνώμονα και κατευθύνθηκαν στο σημείο καταγράφοντας την εξέταση στο σταθμαρχείο, στο σημείο όπου στέκονταν ο 59χρονος σταθμάρχης την ώρα του τραγικού δυστυχήματος.
Ο πραγματογνώμονας έβαλε σε λειτουργία αρκετές φορές το κλειδί και λειτούργησε σε όλες. Με αυτό το βίντεο – ντοκουμέντο της πραγματογνωμοσύνης, αστυνομικοί και πραγματογνώμονας επέστρεψαν στην Τροχαία και ανέκριναν ξανά τον σταθμάρχη. Όταν του έδειξαν το βίντεο, υποχώρησε και απέδωσε την ενέργειά του στο φόρτο εργασίας.
Επικαλέστηκε ότι ήταν απασχολημένος με ένα τρένο που έκανε τοπικό δρομολόγιο στη Λάρισα ότι ήταν απασχολημένος και γι αυτό δεν άλλαξε το κλειδί. Ο δε κλειδούχος ήταν πάρα πολύ μακριά και μόνος. Γι αυτό ο σταθμάρχης αφέθηκε μόνος.
cnn.gr