Και οι Βουλευτές, Περιφερειάρχης, Αντιπεριφερειάρχες, Δήμαρχοι του Νομού συνεχίζουν να μας κοροϊδεύουν και να τσακώνονται μεταξύ τους ποιος φταίει περισσότερο!!!
ΟΛΟΙ ΦΤΑΙΝΕ.
Κανείς δεν μιλά πότε θα ξεκινήσει το έργο…
Κανείς δεν παραιτείται…
Το έργο σίγουρα δεν θα ξεκινήσει πριν τον Οκτώβρη και βλέπουμε, όπως έχει γράψει από τον Ιούλιο του 2020 το www.Iliaoikonomia.gr …
Θα περίμενε κανείς σε μια χρονιά όπου 4 με 5 μήνες τους περάσαμε σε καθεστώς καραντίνας και γενικότερα με πολλούς περιορισμούς στις μετακινήσεις θα ήταν πιο … ασφαλές οδικά.
Η εικόνα των άδειων δρόμων, δεν αποτυπώθηκε ανάλογα στα στατιστικά στοιχεία του έτους σε ότι αφορά την οδική ασφάλεια. Δυστυχώς το 2020 αποδείχθηκε πιο θανατηφόρο στους δρόμους της Ηλείας, με τα θύματα να παρουσιάζουν αύξηση στο 100% για την εθνική μας καρμανιόλα Πατρών – Πύργου στο σύνολό της (από την Πάτρα έως τον Πύργο) και σημαντική αύξηση στο σύνολο του αριθμού των θυμάτων επί ηλειακoύ εδάφους που ξεπερνά το 53%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε μετά από σχετικό αίτημα του ilialive.gr η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Δυτ. Ελλάδας, στον οδικό άξονα Πατρών – Πύργου εδαφικής αρμοδιότητας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, σημειώθηκαν τα εξής τροχαία ατυχήματα (θανατηφόρα, σοβαρά, ελαφρά):
- 9 θανατηφόρα δυστυχήματα το 2020, έναντι 5 το έτος 2019
- 2 σοβαρά ατυχήματα το 2020, όσα και το 2019
- 6 ελαφρά ατυχήματα το 2020, έναντι 12 ελαφρά ατυχήματα το 2019
Τα εννέα θανατηφόρα δυστυχήματα το 2020 κόστισαν τη ζωή σε 12 συνανθρώπους μας, έναντι 6 το 2019. Μια τραγική αύξηση στο 100% όπου θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τις συνθήκες που επικράτησαν στις μετακινήσεις τη χρονιά που πέρασε και αυτό προσδίδει μεγαλύτερη βαρύτητα στην ποσοστιαία αυτή αύξηση.
Σε ότι αφορά την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας το 2020, 23 συνάνθρωποι μας έχασαν τη ζωή τους σε 20 τροχαία δυστυχήματα έναντι 15 σε 14 τροχαία δυστυχήματα το 2019. Και εδώ οι αριθμοί είναι αυξημένοι παρά τον περιορισμό των μετακινήσεων. Αυξημένα ήταν – όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα – και τα ελαφρά και σοβαρά τροχαία και αντίστοιχα ο αριθμός των τραυματιών.
Η συνολική εικόνα στην Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας, φανερώνει πως η Ηλεία ήταν η περιοχή που ανέβασε αρνητικά τους δείκτες της οδικής ασφάλειας, ενώ στο σύνολο η Περιφέρεια παρέμενε στα ίδια επίπεδα με μια μικρή μείωση. Δηλαδή σημειώθηκαν στο σύνολο των τριών νομών 49 δυστυχήματα το 2020, έναντι 53 το 2019 με 55 νεκρούς το 2020 έναντι 56 το 2019. Η σύγκριση με την κατακόρυφη αύξηση στην Ηλεία, δείχνει πως οι συνθήκες στους δρόμους του νομού μας παρά την πανδημία, δεν ήταν οι αναμενόμενες.
Τα αίτια
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :
- Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
- Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
- Παραβίαση προτεραιότητας
- Αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς
- Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :
- Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
- Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.
- Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
- Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
- Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
- Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
- Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
- Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
- Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
- Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
- Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
- Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
- Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.