Οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης του τουρισμού κρουαζιέρας στην Ηλεία και ο
εμπλουτισμός των σημείων ενδιαφέροντος που μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους
επισκέπτες στον εμπορικό ιστό του νομού, με στόχο την ενίσχυση της τοπικής κι εθνικής
οικονομίας, αποτέλεσαν το αντικείμενο της επιτυχημένης ημερίδας που διοργάνωσε το
Επιμελητήριο Ηλείας τη Δευτέρα 04 Ιουλίου με θέμα «Προορισμός Κατάκολο: Ανάπτυξη Κρουαζιέρας».
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης εργασίας, έγινε λόγος για τις δυνατότητες και τις
πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα και να
παραταθεί η διαμονή των επισκεπτών, αλλά και για τις τεχνικές λεπτομέρειες και τα μέτρα που
πρέπει να εφαρμοστούν, προκειμένου το τουριστικό προϊόν να καταστεί πιο ελκυστικό και ο
επισκέπτης να αποκομίζει τις καλύτερες εντυπώσεις και εμπειρίες από την περιήγηση στις
ομορφιές της Ηλείας.
Ο προσκεκλημένος ομιλητής κ. Ιωάννης Μπρας, CEO Five Senses Consulting, ,
ανέλυσε τις σύγχρονες διεθνείς τάσεις και πως αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να
προσαρμοστούν στην περίπτωση του προορισμού Κατάκολο, ώστε να αξιοποιηθεί στο μέγιστο
η δυναμική που παρουσιάζει ως προορισμός κρουαζιέρας, ενώ παρουσίασε τρόπους, δείκτες
μέτρησης και συγκεκριμένα παραδείγματα, αναφορικά με τον τρόπο που οι προτεινόμενες
παρεμβάσεις μπορούν να αυξήσουν τις τουριστικές ροές. Ειδική αναφορά έγινε επίσης στα
κριτήρια, με τα οποία οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο προσδιορίζουν τις
ανάγκες των πελατών τους και τη λογική με την οποία σχεδιάζουν νέες προσφερόμενες
υπηρεσίες και επιλέγουν προορισμούς.
Στην ημερίδα συμμετείχε επίσης ο κ. Γιώργος Γεωργόπουλος, εκπρόσωπος της
DΥNACOMP, ο οποίος, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του Επιμελητηρίου Ηλείας,
ενημέρωσε για το δίκτυο σταθμών πληροφόρησης (InfoWi), κομβικού πυλώνα του νέου
portal ιστορικού και πολιτιστικού περιεχομένου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με
στόχο την καλύτερη ενημέρωση των επισκεπτών κρουαζιέρας για τα βασικά
χαρακτηριστικά του προορισμού (Ιστορία, Πολιτισμός, Γαστρονομία) αλλά και την
καλύτερη σύνδεση της επίσκεψης με την τοπική επιχειρηματικότητα.
Οι σταθμοί πληροφόρησης, ως σημαντικό εργαλείο διάχυσης ενημέρωσης και
πληροφορίας, δημιουργούν ένα ασύρματο δίκτυο ικανό να παρέχει την πληροφορία που
βρίσκεται αποθηκευμένη στους σταθμούς, στις κινητές συσκευές των ανθρώπων που
βρίσκονται στην εμβέλεια του δικτύου, συνεπώς το περιεχόμενο γίνεται προσβάσιμο σε 30
έως 150 ανθρώπους ταυτόχρονα με τη χρήση των έξυπνων κινητών ή των Tablet, χωρίς
απώλεια ποιότητας ή ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων, ειδικά όταν δεν υπάρχουν
διαθέσιμα δεδομένα κινητής τηλεφωνίας και Διαδίκτυο.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλείας, κ. Κωνσταντίνος Νικολούτσος, επεσήμανε,
ανάμεσα σε άλλα, την αναγκαιότητα για αποτελεσματικότερη και συντονισμένη συνεργασία σε
τοπικό επίπεδο αναφορικά με το τουριστικό προϊόν, ενώ επανέλαβε για ακόμη μια φορά πως η
βιώσιμη ανάπτυξη και η αειφορία όχι μόνο σε επίπεδο προορισμού, αλλά και σε επίπεδο
προσφερόμενων υπηρεσιών, η οποία θα συνοδεύεται με τη μείωση του ενεργειακού
αποτυπώματος των τοπικών επιχειρήσεων με ορίζοντα το 2030 αποτελούν απόλυτη
προτεραιότητα για το Επιμελητήριο Ηλείας. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη σημασία της
κατανόησης των απαιτήσεων που έχουν οι εταιρείες και των αναγκών των επισκεπτών
κρουαζιέρας, κατεύθυνση, άλλωστε, πάνω στην οποία κινείται ήδη το Επιμελητήριο Ηλείας,
συνεχίζοντας τις ενέργειες για την αποτελεσματικότερη διάχυση της ενημέρωσης των μελών
του Επιμελητηρίου και της κοινωνίας της Ηλείας για τις εξελίξεις γύρω από την κρουαζιέρα.
Στο πλαίσιο αυτό και με σαφή στόχευση στον τουρισμό κρουαζιέρας, ως αναπτυξιακή
αιχμή για την περιοχή, το Επιμελητήριο Ηλείας θα αναζητήσει και εφαρμόσει τα κατάλληλα
εργαλεία και μέτρα πολιτικής, προκειμένου να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην
περαιτέρω τόνωση της τουριστικής κίνησης των επιχειρήσεων της Αρχαίας Ολυμπίας και του
Κατακόλου, ενώ θα διερευνήσει και την προοπτική διοργάνωσης ευρύτερης συνάντησης με
τους αντιπροσώπους των εταιριών κρουαζιέρας.