Με στόχο να προσελκύσει καταναλωτές νεαρότερων ηλικιών 12 έως 25 ετών άνοιξε το πρώτο ρομποτικό κατάστημα μικρολιανικής στην Ελλάδα, στην περιοχή της Νέας Σμύρνης.
Πρόκειται για το i-mall Micro Market, το οποίο λειτουργεί 24 ώρες τη μέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα και διαθέτει προϊόντα όπως νερό, αναψυκτικά, μπύρες, αλμυρά και γλυκά σνακς, τσίχλες και άλλα προϊόντα όπως π.χ φορτιστές, τροφές για κατοικίδια.
Χωρίς υπαλλήλους, αλλά μέσω τριών μηχανημάτων με συνολικά 3.000 προϊόντα και 300 διαθέσιμους κωδικούς, οι καταναλωτές που μπαίνουν στο κατάστημα μπορούν να κάνουν τις μικροαγορές τους μέσω οθονών αφής.
Στον ίδιο χώρο μπορούν να φορτίσουν το κινητό τους ενώ υπάρχει διαθέσιμο ελεύθερο Wi-Fi, κάδοι ανακύκλωσης ενώ τα καταστήματα είναι προσβάσιμα και σε ΑμΕΑ.
Οι πληρωμές γίνονται μέσω κάρτας και ηλεκτρονικών πορτοφολιών ενώ τις επόμενες 15 ημέρες αναμένεται να λανσαριστεί και η mobile εφαρμογή όπου με Qrcode, το οποίο θα λαμβάνει ο καταναλωτής στο κινητό του, όσο βρίσκεται καθοδόν προς το κατάστημα, θα μπορεί να παραλαμβάνει άμεσα την παραγγελία του.
Το σύστημα πληρωμών δημιουργήθηκε από τη Warply σε συνεργασία με την Cardlink, με χρήση νέας γενιάς self-service POS στους αυτόματους πωλητές των καταστημάτων για συναλλαγές με τη χρήση κάρτας και wallet. Η εταιρεία συνεργάζεται επίσης με την Skroutz και στον χώρο φιλοξενείται pick up point, σε 24ωρη βάση χωρίς χρονικούς περιορισμούς.
Οι τιμές των προϊόντων όπως επεσήμανε κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του πρώτου καταστήματος, ο κ. Γιώργος Φασουλάκης, εμπορικός διευθυντής της i-mall Micro Market, είναι οι χαμηλότερες στη μικρή λιανική, καθώς οι κεντρικές συμφωνίες που έχουν γίνει με τις εταιρείες καθώς και το χαμηλό κόστος λειτουργίας των καταστημάτων μπορούν να διασφαλίσουν ανταγωνιστικές τιμές. Ενδεικτικά το μικρό μπουκαλάκι νερό κοστίζει 40 λεπτά.
Τα επόμενα καταστήματα
Το πλάνο της ομάδας των i-mall Concept Store είναι η δημιουργία 50 καταστημάτων μέχρι το 2025 σε όλη την Ελλάδα και 80 μέχρι το 2026. Το επόμενο κατάστημα αναμένεται στην Καλλιθέα.
Ήδη, όπως επισημάνθηκε ενδιαφέρον για να αναπτύξουν κατάστημα μέσω δικαιόχρησης έχουν εκδηλώσει 64 ενδιαφερόμενοι από όλη την Ελλάδα συμπεριλαμβανομένων και νησιών.
Αντίστοιχα έχει δρομολογηθεί η ανάπτυξη του concept και στο εξωτερικό ενώ ήδη Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ρουμανία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον με επενδυτές που θα συμμετέχουν στο Master Franchise.
Το κόστος της επένδυσης εκείνον που επιθυμεί να ανοίξει ένα κατάστημα στην Ελλάδα, υπολογίζεται στα 200.000 ευρώ ενώ εντός 3,5 ετών εκτιμάται πως θα έχει κάνει απόσβεση της επένδυσης. Χρειάζεται μόλις ένας υπάλληλος (ακόμη και ο ίδιος ο ιδιοκτήτης) ο οποίος κάνει έλεγχο όλων λειτουργιών μέσω του κινητό του και χρειάζεται μόνο να εφοδιάζει τα μηχανήματα.
Ο ιδρυτής της εταιρείας, Δημήτρης Καραβασίλης σημείωσε πως η ιδέα της i-mall Μicro Market προέκυψε μετά από 3,5 χρόνια καταγραφής και αποτύπωσης των καταναλωτικών συνηθειών, τόσο σε Ευρώπη, όσο σε Ασία και ΗΠΑ.
Ανάμεσα στα ευρήματα που προέκυψαν ήταν πως οι ηλικίες μεταξύ 12-18 δεν έχουν διάθεση να επισκεφθούν μεγάλα καταστήματα λιανικής πώλησης για τις καθημερινές τους συνήθειες ενώ στη μετά COVID–19 εποχή, 8 στους 10 καταναλωτές έχουν αρκετά έντονο το συναίσθημα του socializing, κυρίως στα «pocket parks».
Παράλληλα οι συναλλαγές κάτω των 5 ευρώ έχουν αυξηθεί κατά 60% με την χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής ενώ 9 στους 10 καταναλωτές που ανήκουν στην ηλικία 12-18, επιθυμούν να υιοθετήσουν το «ηλεκτρονικό χαρτζιλίκι» έναντι του παραδοσιακού.