Την παράταση προθεσμίας ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων των νόμων 3299/2004 και 3908/2011, προβλέπει τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Ανάπτυξης στο νομοσχέδιο «Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις και δημιουργία πλαισίου για τις εταιρείες τεχνοβλαστούς».
Σύμφωνα με την τροπολογία, παρατείνεται μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2022 η προθεσμία ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στους νόμους 3299/2004 και 3908/2011, σύμφωνα με το άρθρο 76 του Ν. 4399/2016.
Μιλώντας ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδης, στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση επί του νομοσχεδίου είπε:
«Θα ήθελα να ξεκινήσω παίρνοντας το νήμα από αυτά που είπε ο προλαλήσας κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης για τη δύσκολη, όχι εύκολη, αλλά εθνικά απολύτως αναγκαία απόφαση που έλαβε σήμερα ο κύριος Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση ως προς τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των ανθρώπων άνω των 60 ετών.
Κυρίες και κύριοι, υπάρχουν στιγμές στην πολιτική που το εθνικό καθήκον ξεπερνά το πολιτικό κόστος και εκεί κρίνεται ποια είναι η πραγματική αγάπη του καθενός μας για την πατρίδα και όχι αυτή που βολεύει για να φέρνει ψήφους. Υπάρχει έστω και ένας που πιστεύει ότι η σημερινή απόφαση είναι μία απόφαση πολιτικά εύκολη και πολιτικά βολική για την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό; Ή έχουμε έναν Πρωθυπουργό, ο οποίος θέλει να χάνει ψήφους και να γίνεται δυσάρεστος στον κόσμο, αντί για ευχάριστος;
Είναι απολύτως προφανές ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε το πόσο δύσκολη είναι αυτή η απόφαση πολιτικά. Από την άλλη όμως, πιστεύω όσοι έχουν στοιχειώδη αίσθηση πατριωτισμού και στοιχειώδη αίσθηση ανθρωπιάς, αντιλαμβανόμαστε ότι πλέον εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα, είναι περίπου μονόδρομος και φυσικά στη σχετική ψηφοφορία στη Βουλή θα κριθεί και ο καθένας μας τι πραγματικά τελικά πιστεύει.
Ποια είναι η κατάσταση με την πανδημία στην Ελλάδα σήμερα; Έχουμε μία πανδημία και συγκεκριμένα ένα 4ο κύμα, το οποίο έχει οδηγήσει σε μονάδες εντατικής θεραπείας και δυστυχώς, στον θάνατο ανθρώπους που σε ποσοστό 97% είναι άνω των 60 ετών και από αυτό το 97% το 95% είναι ανεμβολίαστοι.
Προσπάθησε η Κυβέρνηση και έδωσε τον απαιτούμενο χρόνο για να πειστούν αυτοί οι συμπολίτες μας να εμβολιαστούν; Κατά τη γνώμη μας, ναι. Και καμπάνιες έγιναν και τα κόμματα τοποθετήθηκαν και οι γιατροί μίλησαν και ρεπορτάζ στα τηλεοπτικά δίκτυα έγιναν και τα πάντα.
Πάρα ταύτα, δυστυχώς, μία σημαντική μερίδα αυτών των ανθρώπων μέχρι σήμερα παραμένει ανεμβολίαστο. Δύο δρόμους έχει η ζωή εδώ. Ο ένας -ο εύκολος δρόμος για την Κυβέρνηση- θα ήταν να πει: πρόβλημά τους. Δεν εμβολιάζονται. Κάποιοι από αυτούς, αρκετοί προφανώς, θα πεθάνουν. Σύμφωνα με τα προγνωστικά μοντέλα, αρκετές χιλιάδες από αυτούς για να είμαστε ειλικρινείς. Αλλά εμείς κάναμε ό,τι μπορούσαμε και αφού θα πεθάνουν γιατί δεν εμβολιάζονται, ας πεθάνουν. Αρκεί εμείς να μην χάσουμε ψήφους. Αυτοί είναι προφανώς η πολιτικά εύκολη οδός αλλά και η απολύτως ανήθικη.
Υπάρχει και η άλλη οδός, όμως, αυτή που επέλεξε ο κύριος Πρωθυπουργός. Να πει: θα γίνω προσωρινά δυσάρεστος, αλλά θα ξέρω ότι έχω σώσει χιλιάδες ανθρώπους από τον θάνατο, θα έχω σώσει χιλιάδες οικογένειες από το πένθος και θα έχω σώσει το Εθνικό Σύστημα Υγείας από μία ανυπέρβλητη πίεση που προκαλεί πλέον αυτή η πανδημία και η επιμονή των ανθρώπων ιδιαίτερα αυτής της ηλικιακής ομάδας να μην εμβολιάζεται.
Γιατί στο ερώτημα για ποιο λόγο, που συχνά τίθεται και δικαίως, η Ελλάδα έχει τόσους πολλούς θανάτους σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου τα ποσοστά εμβολιασμού είναι περίπου τα ίδια, παραδείγματος χάριν η Αυστρία ή η Γερμανία, η απάντηση είναι προφανής για όποιον έχει μάτια για να δει. Ναι μεν σε γενικό ποσοστό εμβολιασμού ομοιάζουμε, σε ποσοστό όμως εμβολιασμού άνω των 60 πόρρω απέχουμε. «Πόρρω» στα αρχαία ελληνικά, δηλαδή πολύ, μακριά. Στο 90% με 100% στη Βόρεια Ευρώπη σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, στο 65% με 70% στην Ελλάδα.
Εσείς που μιλάτε για την πατρίδα με τόσο έπαρση, αφήστε τους να πεθάνουν. Εμείς θα εισπράξουμε το πολιτικό κόστος, αλλά θα ξέρουμε ότι έχουμε κάνει το καθήκον μας στους συνανθρώπους μας αλλά και στην πατρίδα.
Θέλω να διαβεβαιώσω τους συναδέλφους της Νέας Δημοκρατίας ότι αυτή δεν ήταν μία εύκολη απόφαση. Ήταν μία δύσκολη απόφαση, τη ζυγίσαμε πολύ. Οι γιατροί μας εξήγησαν ποιος είναι ο υγειονομικός κίνδυνος. Η εξέλιξη της πανδημίας ακόμα και με τη νέα μετάλλαξη «Όμικρον» δημιουργεί πλέον επιταχυνόμενες απειλές με τις οποίες η χώρα μας πρέπει να λειτουργήσει γρηγορότερα και να προλάβουμε την εξέλιξη αντί να τη δούμε να συμβαίνει.
Και φυσικά για να κλείσω, πέραν όλης αυτής της υγειονομικής διάστασης που όλοι την αντιλαμβανόμαστε και της ανθρώπινης διάστασης, υπάρχει προφανώς και η οικονομική διάσταση.
Η Ελλάδα δεν αντέχει άλλο ένα lockdown, δεν αντέχει μια κατάρρευση του συστήματος υγείας, δεν αντέχει ανθρώπους να μην μπορούν να απολαμβάνουν στοιχειώδεις υπηρεσίες υγείας γιατί κάποιοι συμπολίτες τους αποφάσισαν να μην εμβολιαστούν και τελικά κατέληξαν στα νοσοκομεία και στις μονάδες εντατικής θεραπείας.
Άρα, τώρα θα φανεί ποιος πράγματι αγαπάει την πατρίδα και ποιος όχι. Και ποιος είναι εδώ για να παίρνει δύσκολες αποφάσεις και ποιος είναι εδώ για τις ψήφους. Το λέω γιατί άκουσα διάφορα προηγουμένως.
Μπαίνω λίγο στη συζήτηση του νομοσχεδίου. Καταρχάς να πω ότι καταθέτουμε την υπουργική τροπολογία του Υπουργείου Ανάπτυξης, είναι εμπρόθεσμη, δεν έχει κάτι ιδιαίτερα σημαντικό όσον αφορά πολιτικά θέματα. Κυρίως προθεσμίες είναι, παραδείγματος χάρη τα αντισηπτικά που επεκτείνεται πάλι αυτή η διάταξη που την έχουμε ψηφίσει όλοι μαζί πολλές φορές για την ταχεία δανειοδότηση κλπ.
Το μόνο που ενδεχομένως έχει κάποιο πολιτικό ενδιαφέρον που αξίζει να αναφέρω είναι ότι στο άρθρο 3 έχουμε την απαγόρευση εισαγωγής τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης. Και θέλω να εξηγήσω γιατί τη βάλαμε. Όπως ξέρετε, έχουμε ψηφίσει το νόμο για τη φαρμακευτική κάνναβη για να δώσουμε κίνητρα για να γίνει παραγωγή φαρμακευτικής κάνναβης στην Ελλάδα, επενδύσεις στην Ελλάδα, θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και όλα αυτά που έχουμε πει στο νομοσχέδιο. Κάποιοι θεωρώντας ότι υπάρχει μια γκρίζα ζώνη στην περιοχή αυτή, έσπευσαν να ζητήσουν άδεια εισαγωγής φαρμακευτικής κάνναβης.
Εμείς το ξεκαθαρίζουμε ότι η πρόθεσή μας ποτέ δεν ήταν η χώρα να έχει εισαγόμενα προϊόντα φαρμακευτικής κάνναβης με σκοπό να πουλάνε οι εταιρίες που τα παράγουν στο εξωτερικό, αλλά στόχος μας ήταν η δημιουργία εγχώριου προϊόντος εξαγωγών και θέσεων εργασίας.
Έτσι λοιπόν απαγορεύουμε την εισαγωγή. Έίναι ναρκωτική ουσία και δυνάμεθα εκ της ευρωπαϊκής νομοθεσίας να το κάνουμε. Άδεια κυκλοφορίας προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης θα πάρουν από τον ΕΟΦ εκείνες οι εταιρίες που θα πάρουν άδεια παραγωγής φαρμακευτικής κάνναβης στην Ελλάδα, θα προσλάβουν κόσμο και θα κάνουν αυτά που λέει ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ και ο δικός μας όπως τροποποιήθηκε. Πιστεύω ότι δεν μπορεί να έχουμε πραγματική διαφωνία σε αυτό.
Καταθέτω την τροπολογία για τα πρακτικά διότι η πολιτική βούληση όλων μας κατά το διάστημα που ψηφίσαμε το νόμο ήταν η προστιθέμενη αξία να μείνει στην Ελλάδα αλλιώς απλώς θα μπορούσαμε να κάνουμε μια εισαγωγή από την αρχή και να τελειώνει όλη η ιστορία. Κάποιοι πάντα στην αγορά είναι λίγο πιο πονηροί από το κράτος, δεν το είχαμε προβλέψει τότε ότι κάποιος θα σκεφτόταν να το κάνει, ερχόμαστε λοιπόν τώρα και κλείνουμε αυτή την πόρτα για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία.
Και έρχομαι λίγο τώρα στο νομοσχέδιο. Άκουσα ιδιαίτερα τον φίλο μου, τον κύριο Αρσένη, ο οποίος είπε τρεις, τέσσερις φορές ότι αυτό είναι το νομοσχέδιο του Άδωνι Γεωργιάδη και απηχεί το ονοματεπώνυμό του.
Θέλω για λόγους ιστορικής τάξεως να δώσω τα εύσημα στους πραγματικούς συντάκτες του νομοσχεδίου, στον κύριο Νίκο Παπαθανάση, τον οποίο ιδιαιτέρως συγχαίρω, τον κύριο Ορέστη Καβαλάκη και τους συνεργάτες τους, οι οποίοι δούλεψαν πάρα πολύ για να γίνει αυτό το νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο είναι εξαιρετικό και όχι απλώς το υποστηρίζω, αλλά είμαι και υπερήφανος που επί της υπουργικής μου θητείας το Υπουργείο Ανάπτυξης νομοθετεί αυτό το νομοσχέδιο.
Θέλω και να σας πω πώς έγινε αυτό το νομοσχέδιο και γιατί έγινε. Έγινε διότι όταν αναλάβαμε με τον Νίκο Παπαθανάση, στην αρχή της θητείας μας, να τρέξουμε ορισμένα έργα, παραδείγματος χάριν το Ελληνικό που ήταν το πιο εμβληματικό ή την Κασσιόπη ή το Kilada Hills, κάναμε μία ad hoc, ας το πούμε έτσι, δική μας επιτροπή μέσα στο Υπουργείο Ανάπτυξης για να συντονίσουμε συναρμόδια Υπουργεία και να δούμε πού κόλλαγαν οι διαδικασίες.
Η εμπειρία την οποία αποκομίσαμε από την πρακτική μας προσπάθεια να ξεκολλήσουμε επενδύσεις που είχαν για πολλά χρόνια κολλήσει, μας έδωσε την γνώση σε ποιο σημείο «κολλάει» όλο αυτό που λέμε «επενδύσεις στην Ελλάδα». Το καταγράψαμε σε ένα χαρτί και η ομάδα που προανέφερα το έκανε νομοθετική πρωτοβουλία. Η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας αλλά και όσοι εκ των συναδέλφων της Αντιπολιτεύσεως, προφανώς είναι ευπρόσδεκτοι να το ψηφίσουν όχι για να κάνουν καλό στην Κυβέρνηση αλλά για να κάνουν καλό στην Ελλάδα.
Στόχος του νομοσχεδίου είναι να επιταχύνουμε τις επενδύσεις, να γίνονται ευκολότερα, να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος και να παρέχουμε πραγματικά υπηρεσίες, όπως συχνά το έχουμε πει «one stop shop», δηλαδή να πηγαίνεις σε ένα σημείο και να ξέρεις τι γίνεται.
Και για να διασκεδάσουμε τις ανησυχίες που δυστυχώς, για πολλά χρόνια, είχαν για την Ελλάδα μας, ότι δηλαδή είναι μία χώρα που αν πας να επενδύσεις θα μπλέξεις, εμείς θέλουμε να στείλουμε ένα σαφές μήνυμα σε όλους: η Ελλάδα μας είναι μία χώρα που αν πας να επενδύσεις θα κάνεις τη δουλειά σου και θα είσαι ευτυχής και περήφανος για αυτό που έφτιαξες και βεβαίως θα κερδίσεις.
Προφανώς, εμείς δεν λέμε σε κανένα επενδυτή: έλα στην Ελλάδα για να χάσεις λεφτά. Εμείς λέμε: έλα στην Ελλάδα γιατί θα κερδίσεις λεφτά. Αρκεί να σέβονται την εθνική σου νομοθεσία, την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, την περιβαλλοντική νομοθεσία ,την εργατική νομοθεσία και να κάνουν αυτό που πρέπει.
Το νομοσχέδιο λοιπόν είναι αυτό. Μία κριτική που άκουσα, νομίζω την είπε ο κύριος Φάμελλος, είναι ότι δήθεν δεν έχουμε σχέδιο και ότι είναι γραμμένο στο πόδι. Αυτές είναι εύκολες φράσεις, πάνε με όλα σαν την κόκα κόλα, αλλά δεν έχουν σημασία, γιατί είναι απλώς για να λέγονται. Είναι πομφόλυγες.
Στην πραγματικότητα το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων κάνει μία, ίσως και για πρώτη φορά στην ιστορία, εντελώς συντονισμένη προσπάθεια επί ενός ενιαίου σχεδίου. Το ίδιο σχέδιο, του οποίου τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές αποτύπωσε η Επιτροπή Πισσαρίδη και μας είπε, ποια είναι τα τμήματα εκείνα της ελληνικής οικονομίας που μπορούν τα επόμενα χρόνια να αποκτήσουν μεγάλη ανάπτυξη: η τεχνολογία, η πράσινη οικονομία, η βιομηχανική παραγωγή, η αγροτική παραγωγή, ο τουρισμός και τα logistics.
Αυτά που οι επιστήμονες μας καθόρισαν και μας εξήγησαν γιατί αποτελούν τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, γίνονται ο βασικός οδικός χάρτης και για το νομοσχέδιο των στρατηγικών επενδύσεων, το οποίο κουμπώνει πάνω σε αυτά.
Εκεί πάνω θα πατάει και ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος, εκεί πάνω θα πατάει και το Ταμείο Ανάκαμψης, εκεί πάνω θα πατάει και το νέο ΕΣΠΑ. Και έτσι για πρώτη φορά, όλα τα χρηματοδοτικά μας εργαλεία κινούνται επί ενός ενιαίου σχεδίου.
Είναι το ακριβώς αντίθετο δηλαδή από αυτό που ισχυρίστηκε ο κύριος Φάμελλος και φυσικά ο στόχος μας είναι να δώσουμε στους επενδυτές ταχύτητα και προσέξτε, και νομική βεβαιότητα. Διότι κανένας δεν πάει να επενδύσει σε μία χώρα που φοβάται ότι την άλλη μέρα θα βρεθεί στα δικαστήρια, η επένδυση θα σταματήσει, οι τόκοι θα τρέχουν, οι επενδυτές του θα γκρινιάζουν και ούτω καθ’ εξής.
Ασκήθηκε μια κάποια κριτική για το άρθρο που αφορά στο κομμάτι του αιγιαλού από αρκετούς συναδέλφους και από κάποια Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. Θέλω να πω ότι η κριτική αυτή κατά τη γνώμη μου είναι τελείως άδικη.
Η κριτική είχε δύο επίπεδα. Ένα άκουσα πριν από τον κύριο Χήτα, «δίνετε τις παραλίες προς εκμετάλλευση». Ένα λεπτό. Ψυχραιμία. Αν θέλετε να μιλήσουμε σαν λογικοί άνθρωποι. Έρχεται ένα μεγάλος επενδυτής να ξοδέψει. Εδώ μιλάμε για στρατηγικές επενδύσεις ύψους 100, 200, 300 εκατομμυρίων για να κάνει μία τουριστική επένδυση, όπου μπροστά είναι η θάλασσα. Εσείς τι λέτε; Θα δώσει κάποιος αυτά τα λεφτά αδιαφορώντας για τη θάλασσα που είναι μπροστά; Θα πει «ε, έτυχε να έχει μπροστά και μία θάλασσα». Το πιστεύετε; Αν το πιστεύετε, βγείτε να βρείτε τέτοιους επενδυτές να μας τους φέρετε και εμάς να τους γνωρίσουμε ποιοι είναι αυτοί οι καλοί άνθρωποι.
Επειδή και εσείς καταλαβαίνετε ότι αυτό που λέτε είναι μία υπερβολή, γιατί προφανώς κάποιος που πάει να δώσει 300, 400, 500 εκατομμύρια τον ενδιαφέρει και η θάλασσα μπροστά, πάμε να δούμε πώς μπορεί η αξιοποίηση αυτής της θάλασσας να γίνει με τρόπο συνταγματικά ορθό, δηλαδή χωρίς να στερεί την πρόσβαση στον αιγιαλό σε κάθε Έλληνα πολίτη, αλλά και περιβαλλοντικά ορθό, δηλαδή χωρίς να βλάπτει το περιβάλλον.
Ταυτόχρονα, θα δίνει στον επενδυτή τη νομική βεβαιότητα, που σας είπα προηγουμένως, που να ξέρει τι μπορεί να φτιάξει, πού μπορεί να το φτιάξει και τι δεν μπορεί να φτιάξει και πού δεν μπορεί να το φτιάξει. Βλέπετε ειλικρινά κάτι παράλογο σε αυτό; Δηλαδή πιστεύετε ότι αυτό είναι λάθος; Πιστεύετε ότι αυτό δεν έπρεπε να υπάρχει;
Λένε τώρα κάποιοι «μα θα παραβιάσουν την περιβαλλοντική μας νομοθεσία». Με συγχωρείται, όποιος το λέει αυτό είναι σαν να δηλώνει δημόσια ότι δεν έχει την παραμικρή εμπιστοσύνη στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Να μην έχει εμπιστοσύνη σε εμάς, να μην έχει εμπιστοσύνη στους γενικούς γραμματείς που θα πρέπει να συνεργαστούν με το αρμόδιο όργανο, στα υπουργεία, να πει «βρε παιδάκι μου, αυτή η κυβέρνηση είναι άνθρωποι που θέλουν να τα ξεπουλήσουν όλα» και να χρησιμοποιήσουν όλη την φρασεολογία του παρελθόντος, να πω όλα ό,τι υπάρχουνε, να τα δεχθώ ως επιχειρήματα.
Μα αφού προβλέπεται έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Δηλαδή ό,τι και να σχεδιάζουμε και να αποφασίζουμε εμείς οι «κακοί» άνθρωποι θα πρέπει να πάει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, να το εγκρίνει το Συμβούλιο της Επικρατείας και μόνο μετά την έγκριση του Συμβουλίου της Επικρατείας να δημοσιευτεί και να ισχύει.
Με συγχωρείται, κατηγορείτε τώρα σοβαρά ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας με την περιβαλλοντική ευαισθησία που όλοι ξέρουμε ότι έχει και με τη νομική συγκρότηση που όλοι ξέρουμε ότι έχει, ότι θα κάτσει να κάνει το χατίρι του Γεωργιάδη, του Παπαθανάση και του τάδε επιχειρηματία, ενώ θα παραβιάζει την περιβαλλοντική νομοθεσία και θα καταστρέψει την παραλία;
Αυτά τα λέμε τώρα σοβαρά στην Ελλάδα; Δεν θέλετε να κάνουμε κάποτε μία πολιτισμένη συζήτηση πολιτισμένων ανθρώπων με σοβαρά επιχειρήματα; Έχουμε βάλει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος ακριβώς για να μην υπάρχει η παραμικρή ανησυχία σε κανέναν ότι μπορεί να παραβιαστεί οποιουδήποτε είδους εθνική ή ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Αλλά από την άλλη, πρέπει να δώσουμε και στον επενδυτή ένα ξεκάθαρο μήνυμα τι μπορεί να κάνει και τι δεν μπορεί να κάνει. Το ότι συζητάμε στα σοβαρά και με τόσο υψηλούς τόνους κάτι τόσο αυτονόητο εμένα με ξεπερνάει. Εκτός εάν τελικά δεν σας ενδιαφέρει καθόλου αν θα έχουμε επενδύσεις στην Ελλάδα. Αν σας είναι αδιάφορο αν θα έχουμε επενδύσεις, όλα τα άλλα είναι μια υποκρισία. Ή εκτός αν έχετε εσείς επενδυτές, οι οποίοι δεν τους ενδιαφέρει τίποτα και βάζουν τα λεφτά τους και φεύγουν.
Στην πραγματικότητα το νομοσχέδιο και επιταχύνει τις επενδύσεις και επιταχύνει τη διαφάνεια και τον έλεγχο και κάνει το επενδυτικό περιβάλλον στην Ελλάδα ασφαλέστερο γιατί από την ώρα που θα εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα θα ξέρει ο καθένας τι μπορεί να κάνει. Και εκεί πια όσοι και να πάνε στο δικαστήριο εναντίον με το προεδρικό διάταγμα δεν μπορούν να του κάνουν στην πραγματικότητα τίποτα γιατί το Συμβούλιο της Επικρατείας το έχει ελέγξει.
Αυτό κάνει το νομοσχέδιο. Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει πραγματικός λόγος σε κάποιον – εξαιρώ το ΚΚΕ το οποίο θα καταψηφίσει προφανώς για λόγους ιδεολογικής αρχής- που θέλει επενδύσεις και να πει όχι στο νομοσχέδιο. Δηλαδή και να θέλεις επενδύσεις και να λες όχι στο νομοσχέδιο, δεν γίνεται. Σοβαρό επιχείρημα για κάποιον που πιστεύει ότι το να έρθουν επενδύσεις στην Ελλάδα είναι καλό πράγμα και να πει όχι σε αυτό το νομοσχέδιο, δεν υπάρχει.
Έχω πει από την πρώτη μέρα που ανέλαβα αυτό το δύσκολο χαρτοφυλάκιο κατόπιν της εντολής του κυρίου Πρωθυπουργού, ότι είναι μια μεγάλη ευθύνη και μια μεγάλη τιμή προφανώς, αλλά το Υπουργείο αυτό έχει και ένα πολιτικό ρίσκο για τον εκάστοτε πολιτικό του προϊστάμενο.
Ποιο είναι το πολιτικό του ρίσκο; Εδώ δεν είναι θεωρίες, εδώ το αποτέλεσμα της δουλειάς του εκάστοτε Υπουργού είναι απολύτως μετρήσιμο. Δεν είναι ένα Υπουργείο θεωρητικό που θα πεις έκανα ένα ωραίο νόμο και αν είναι ωραίος ή δεν είναι ωραίος το ξέρεις εσύ και άλλοι πέντε. Εδώ είναι, έπιασες ψάρια; Γύρισες με ψαριά; Ή γύρισες με άδειο το πανέρι; Αυτό είναι το Υπουργείο.
Σας λέω λοιπόν για να ξέρετε μερικά στοιχεία. Η Ernst & Young δημοσιεύει έναν δείκτη. Είναι ο μοναδικός μεγάλος ξένος οίκος που εδώ και αρκετά χρόνια δημοσιεύει έναν δείκτη για τις άμεσες ξένες επενδύσεις στην κάθε χώρα της Ευρώπης. Όχι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρώπης. Μετράει 52 χώρες.
Τη μέρα την οποία ορκιστήκαμε, ήμασταν στη θέση 35. Σε ένα χρόνο πήγαμε στη θέση 26 και τώρα στοχεύουμε στην πρώτη δεκάδα. Διαβάζω, απλώς και μόνο για να ακουστούν στη Βουλή.
«Η φετινή τρίτη έκδοση της έρευνας Ernst & Young για τις επενδύσεις στην Ελλάδα καταγράφει τις τάσεις αυτές». Και λέει: «Το 2020», έναν χρόνο αφού πήραμε την ευθύνη, «η Ελλάδα κατέγραψε ένα ιδιαιτέρως σημαντικό άλμα ως προς την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων. Με βάση τα στοιχεία του Ε&Υ European Investment Monitor, μίας εκτεταμένης βάσης δεδομένων που επεξεργάζεται η Ernst & Young και παρακολουθεί τις επενδύσεις και τα λοιπά, η Ελλάδα, προσέξτε, είχε 39 μεγάλες άμεσες ξένες επενδύσεις – ο δείκτης τους μετράει επενδύσεις άνω των 150 εκατομμυρίων- έναντι 22 το 2019».
Το ακόμα καλύτερο, για την επόμενη διετία, ο δείκτης που τιτλοφορείται «η αισιοδοξία για το μέλλον και αυξημένες προοπτικές βελτίωσης» λέει: οι επενδυτές που ρωτήθηκαν παγκοσμίως, σε ποσοστό 75%, – το υψηλότερο και στις 52 χώρες- εκτιμούν ότι η εικόνα των επενδύσεων στην Ελλάδα τα επόμενα τρία χρόνια θα βελτιωθεί.
Ένας από τους λόγους που το εκτιμούν είναι ότι πιστεύουν ότι η Κυβέρνηση καταλαβαίνει ποια είναι τα προβλήματα που έχει η ελληνική νομοθεσία και θα τα λύσει. Και μία απτή μας απόδειξη ότι αυτό που πιστεύουν το κάνουμε πράξη είναι το σημερινό νομοσχέδιο.
Μου επιτρέπετε εδώ, και λίγο πριν κλείσω, να έχω και λίγο τον λόγο επί προσωπικού. Η «Εφημερίδα των Συντακτών», μία από τις αγαπημένες μου εφημερίδες -και εκείνη με αγαπάει πολύ, είναι γνωστό αυτό- έγραφε προχθές με μεγάλους τίτλους «Νομοσχέδια κομμένα και ραμμένα για τους επενδυτές».
Τους ευχαριστώ. Αυτοί προφανώς το έγραψαν για να με κατηγορήσουν, εγώ θέλω να είμαι εξαιρετικά ειλικρινής. Αυτό ακριβώς θέλουμε να κάνουμε: νομοσχέδια που θα εξυπηρετούν τους επενδυτές να κάνουν τη δουλειά τους.
Τι θέλετε; Νομοσχέδια που να μην εξυπηρετούν επενδυτές; Και μετά που θα έχουμε νομοσχέδια που δεν θα εξυπηρετούν τους επενδυτές, θα αναρωτιόμαστε γιατί δεν έχουμε επενδύσεις.
Στον κόσμο που ζούμε εμείς, δηλαδή στον κόσμο του καπιταλισμού, στον κόσμο της ελεύθερης αγοράς, στον κόσμο της Ενωμένης Ευρώπης, επιχείρημα για να καταψηφίσεις αυτό το νομοσχέδιο δεν υπάρχει. Κανένα. Ούτε μισό.
Διότι το νομοσχέδιο αυτό κάνει απολύτως αυτονόητα πράγματα που θα έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ορισμένα είχαν γίνει μισά, θέλω να είμαι ειλικρινής, το νομοσχέδιο συνεχίζει μια προσπάθεια προηγούμενων νόμων. Δεν λέω ότι έγιναν σήμερα όλα, αλλά είδαμε που κολλάει και διορθώσαμε αυτό που κολλάει.
Αυτό δεν έχει να κάνει τώρα ούτε με το αν είσαι Νέα Δημοκρατία, ούτε με το αν είσαι ΚΙΝΑΛ, ούτε αν είσαι ΣΥΡΙΖΑ, ούτε τίποτα. Έχει να κάνει με το αν θέλεις στην Ελλάδα να έρθουν επενδύσεις ή όχι.
Εμείς είμαστε περήφανοι που στην τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όταν ανακοινώθηκε η αναθεώρηση των στοιχείων για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το 2021, υπήρχε για πρώτη φορά ολόκληρη παράγραφος για το άλμα ρεκόρ των επενδύσεων στην Ελλάδα κατά το τρέχον έτος.
Αντιλαμβάνεσθε ότι εγώ ως Υπουργός Επενδύσεων και ο κύριος Παπαθανάσης ως αναπληρωτής Υπουργός Επενδύσεων και ο κύριος Δήμας ως Υφυπουργός Επενδύσεων μόνο χαρά μπορεί να αισθανόμαστε όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γράφει ότι η Ελλάδα κατέγραψε το εντυπωσιακότερο άλμα της στις επενδύσεις των τελευταίων ετών.
Αυτός είναι ο καρπός της δικής μας δουλειάς. Και σας διαβεβαιώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας ότι με το ίδιο πάθος θα συνεχίσουμε και στο μέλλον για να πέσει η ανεργία ακόμη περισσότερο από ότι έπεσε τους τελευταίους μήνες και να φτάσει εκεί που θέλουμε, δηλαδή σε χαμηλά μονοψήφια νούμερα. Χαιρόμαστε που έπεσε αλλά θέλουμε να πάει πολύ παρακάτω. Να γεννηθούν δουλειές, να γυρίσει σελίδα η χώρα μας και να γίνει η Ελλάδα όπως την ονειρευόμαστε.
Σε αυτή την προσπάθεια το παρόν νομοσχέδιο αποτελεί ένα σημαντικό κρίκο και καλώ τους συναδέλφους να το υποστηρίξουν».
https://money-tourism.gr/