Τον Σεπτέμβριο του 2021 το Politico είχε αποκαλύψει το σχέδιο «Γέφυρα του Λονδίνου» που αφορά το πρωτόκολλο που αφορά στον χειρισμό του θανάτου της βασίλισσας Ελισάβετ. Ωστόσο σε άρθρο που δημοσιεύουν οι New York Times ο καθηγητής της βρετανικής Κοινοπολιτείας και ιστορίας Philip Murphy δήλωσε ότι «από τη στιγμή που η βασίλισσα έγινε μονάρχης, το Whitehall ξεκίνησε τη διαδικασία σχεδιασμού για το τι θα συμβεί όταν πεθάνει».
Στο μεταξύ όπως αναφέρει η ιστοσελίδα grunge.com τα μέλη της βασιλικής οικογένειας οδηγούνται στην τελευταία τους κατοικία μέσα σε φέρετρα που έχουν επένδυση μολύβδου. Και αυτό διότι ο μόλυβδος βοηθάει στην προστασία και τη διατήρηση του σώματος για μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς το μέταλλο εμποδίζει την εισροή υγρασίας και επιβραδύνει την αποσύνθεση της σορού. Αυτή η τακτική ακολουθείται εδώ και αιώνες.
Σύμφωνα με το grunge.com η εταιρεία Henry Smith, που έκλεισε το 2005 βρίσκεται πίσω από την κατασκευή του φερέτρου της βασίλισσας, όπως σημειώνει η Daily Mail. Παράλληλα όπως αναφέρει η Telegraph, το φέρετρο παραγγέλθηκε και κατασκευάστηκε τουλάχιστον 30 χρόνια πριν. Ακόμη η Mail σημειώνει πως η ίδια εταιρεία έχει σχεδιάσει το φέρετρο του πρίγκιπα Φιλίππου αλλά και τα φέρετρα και άλλων διάσημων προσωπικοτήτων όπως ο frontman των Queen Φρέντι Μέρκιουρι, ο Τζίμι Χέντριξ, η Ντιάνα Ντορς.
Όταν η Henry Smith, έβαλε λουκέτο και ανέλαβε τη συνέχιση του… έργου της η εταιρεία Τ. Cribb & Sons δεν μπορούσε να προσδιοριστεί η ακριβής ημερομηνία της κατασκευής του φερέτρου καθώς όλα τα αρχεία είχαν χαθεί. Πάντως τα φέρετρα που τοποθετούνται οι σοροί των μελών της βασιλικής οικογένειας κατασκευάζονται από αγγλική δρυ που προέρχεται από το Σάντριγχαμ. Το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι ότι η κατασκευή του κράτησε μία εβδομάδα. Φτάνοντας στο σήμερα αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι επειδή η αγγλική δρυς έχει ακριβύνει πλέον όλοι στρέφονται στην αμερικανική.
Από που προέρχονται τα εξαρτήματα του φερέτρου
Στο μεταξύ τα εξαρτήματα του φερέτρου – κούμπωμα, λαβές – φέρεται να τα παρέχει η εταιρεία Newman Brothers η οποία πλέον δεν είναι ενεργή. Μάλιστα έχει γίνει ειδικός σχεδιασμός για βασιλικά φέρετρα και τα εξαρτήματα δημιουργήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να συγκρατούν με ασφάλεια τη σφαίρα, το σκήπτρο και το στέμμα που βρίσκονται τοποθετημένα στην κορυφή του φέρετρου.
Σημειώνεται πως το βασιλικό φέρετρο συντηρήθηκε και φυλάχθηκε από την JH Kenyon Ltd. και εν συνεχεία μεταφέρθηκε στην Leverton & Sons το 1991, όταν η εταιρεία χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τη βασιλική οικογένεια. Σημειώνεται πως για το φέρετρο επειδή είναι βαρύ λόγω του μολύβδου απαιτούνται οκτώ και όχι έξι άνθρωποι για τη μεταφορά του. Μάλιστα σύμφωνα με την Metro και το φέρετρο που βρισκόταν η σορός της πριγκίπισσας Νταϊάνα ήταν επενδυμένο από μόλυβδο και ζύγιζε περίπου 250 κιλά.
Σύμφωνα με την Telegrpagh το βασιλικό φέρετρο είναι ουσιαστικά ένα φέρετρο μέσα σε ένα άλλο με το εξωτερικό μόνο περίβλημα να είναι κατασκευασμένο από ξύλο ενώ όλο το εσωτερικό είναι από μόλυβδο όπως είπαμε και παραπάνω και τοποθετείται μέσα σε ένα εξωτερικό φέρετρο.