Ελάχιστες ώρες απομένουν για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2024-25, με το πρώτο κουδούνι στα σχολεία να χτυπά σήμερα, Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου, με τον καθιερωμένο αγιασμό και τα προαύλια να πλημμυρίζουν φωνές και γέλια των μαθητών.
Από πλευράς Υπουργείου Παιδείας τονίζεται ότι όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες έχουν περαιωθεί, τα σχολεία είναι έτοιμα να υποδεχθούν τους μαθητές, οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στις θέσεις τους και έχουν αναλάβει τα σχετικά καθήκοντα και παράλληλα δίνεται έμφαση στις πολυδιαφημιζόμενες αλλαγές και καινοτομίες που θα τεθούν σε εφαρμογή από τη φετινή σχολική χρονιά.
Μιλώντας όμως με τον πρόεδρο της ΔΟΕ, Σπύρο Μαρίνη, εν όψει της έναρξης των σχολείων αντιλαμβανόμαστε ότι η κατάσταση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που εκπροσωπεί, παρουσιάζεται εξωραϊσμένη καθώς καταγράφονται για ακόμη μια χρονιά ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και παράλληλα επιμένουν τα κτιριακά προβλήματα που ματαίως προσπαθούν να κρυφτούν επιμελώς πίσω από τους διαδραστικούς πίνακες και την εξαγγελία του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου» για την ανακαίνιση σχολικών εγκαταστάσεων.
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Σπύρος Μαρίνης.
Τα κενά στα Δημοτικά είναι υπαρκτά παρά τους διορισμούς εκπαιδευτικών
Όπως παραδέχεται στο Dnews ο πρόεδρος της ΔΟΕ η νέα σχολική χρονιά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση θα ξεκινήσει με περισσότερα από 18.000 κενά και ας έγιναν 10.000 διορισμοί το φετινό καλοκαίρι. «Πέρυσι στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δούλεψαν 52.000 αναπληρωτές και πάλι η χρονιά έκλεισε με κενά. Παράλληλα αποχώρησαν με συνταξιοδότηση περίπου 4.000 συνάδελφοί μας.
Φέτος έγιναν 10.000 διορισμοί και έχουν μέχρι τώρα προσληφθεί 28.000 αναπληρωτές. Τα απλά μαθηματικά καταδεικνύουν πως η χρονιά ξεκινάει με περισσότερα από 18.000 κενά σε όλη τη χώρα. Όπως αντιλαμβάνεστε για άλλη μια χρονιά μαθητές θα παραμείνουν χωρίς εκπαιδευτικούς ακόμα και μέχρι τον Οκτώβρη, τον Δεκέμβρη ή και τον Μάρτη. Σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα τα κενά θα παραμείνουν μέχρι το τέλος της χρονιάς. Σε όλα τα επίπεδα επομένως, υποδομών, περιεχομένου, στελέχωσης και χρηματοδότησης εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές ερχόμαστε αντιμέτωποι συνολικά με μια άκρως αντιεκπαιδευτική πολιτική που επιτίθεται με σφοδρότητα τόσο στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών όσο και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών.
Για τις εκτεταμένες συγχωνεύσεις τάξεων και σχολείων
Όπως δήλωσε στο Dnews ο πρόεδρος της ΔΟΕ «από τα 1000 τμήματα που συγχωνεύονται πανελλαδικά το μεγαλύτερο ποσοστό συγκεντρώνεται στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Όμως εμείς δε ζυγίζουμε απλώς αριθμητικά το χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα που δέχονται χιλιάδες μαθητές μας σε όλη τη χώρα. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπάρχουν περιοχές στη χώρα, όπως για παράδειγμα στα Χανιά, όπου αναγκάζονται μαθητές να μετακινηθούν σε διπλανά χωριά, μακριά από τους φίλους και το κοινωνικό τους περιβάλλον, αφήνοντας επιπλέον το ζήτημα της μετακίνησης στην ατομική ευθύνη των γονιών τους.
Επομένως δεν μπορούμε να μπούμε στη λογική του μικρότερου ή μεγαλύτερου κακού. Αυτό που συμβαίνει με τη δημιουργία τάξεων των 25 μαθητών στα κτίρια που περιγράψαμε προηγουμένως είναι κυριολεκτικά εγκληματικό με πολύ αρνητικές συνέπειες για τη μόρφωση όλων των παιδιών αλλά και τη στήριξη των μαθητών μας με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκες που θα βρεθούν σε πολυπληθή τμήματα και σε πολλές περιπτώσεις χωρίς τον αναγκαίο εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης και γι’ αυτό το δηλώνουμε σε όλους τους τόνους ότι δε θα το αποδεχτούμε ως «κανονικότητα».
Από τη μεριά μας ως ομοσπονδία χαιρετίζουμε τις μεγάλες μαζικές κινητοποιήσεις που καθημερινά ξεδιπλώνονται από εκπαιδευτικούς και γονείς σε όλη τη χώρα και απαιτούμε από την κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας να πάρουν τώρα πίσω τις συγχωνεύσεις και αντί να αντιμετωπίζουν τις ανάγκες μας ως κόστος, να ασχοληθούν με τα μεγάλα και σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης. Να μειώσουν δηλαδή τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη τόσο για παιδαγωγικούς όσο και για λόγους ασφάλειας. Να προσλάβουν όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό, ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό για να ανοίξουν έστω για πρώτη φορά τα σχολεία χωρίς κενά. Να σταματήσουν τις πρωτοφανείς διώξεις νεοδιόριστων συναδέλφων μας για το δικαίωμά τους στην απεργία και να προχωρήσουν άμεσα στη μονιμοποίησή τους. Να δοθεί γενναία κρατική χρηματοδότηση για την ενίσχυση των υπαρχόντων και την ανέγερση νέων σύγχρονων και ασφαλών σχολικών υποδομών. Αυτά θέλαμε να μεταφέρουμε στην ηγεσία του υπουργείου την προηγούμενη Τετάρτη από κοινού με τις Ομοσπονδίες των καθηγητών (ΟΛΜΕ) και των γονέων (ΑΣΓΜΕ), όμως και πάλι βρεθήκαμε απέναντι στον αυταρχισμό των γκλοπ και των χημικών τόσο εμείς όσο και οι μαθητές που συμμετείχαν στη μεγάλη κινητοποίηση».
Δίνουν πακτωλό χρημάτων για ενεργειακές αναβαθμίσεις στα σχολεία, αδιαφορώντας για τα προβλήματα στατικότητας
Η κυβέρνηση αξιοποιώντας το Ταμείο Ανάκαμψης έδωσε πακτωλό χρημάτων σε μεγάλους ομίλους για ενεργειακές αναβαθμίσεις και βαψίματα χωρίς να αγγίξει τα τεράστια προβλήματα στατικότητας, χωρίς να εκπονήσει ένα κεντρικό σχέδιο ανέγερσης νέων σύγχρονων και ασφαλών σχολείων που τόσο πολύ έχουμε ανάγκη. Καταλαβαίνετε ότι μέσα σε αυτό το τοπίο οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού από τη ΔΕΘ αποτελούν πρόκληση για κάθε εκπαιδευτικό που μαζί με τους μαθητές του ζει καθημερινά στα γερασμένα, ασυντήρητα και ακατάλληλα σχολικά κτίρια και τρέμει για το ατύχημα που μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή. Επί της ουσίας ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι θα δώσει κάποια ψίχουλα με βάση το σύνολο των αναγκών για ανακαινίσεις και μερεμέτια και όχι για ανέγερση νέων σχολείων, στρώνοντας παράλληλα το χαλί για να μπουν και από αυτή την είσοδο οι ιδιώτες στα σχολεία.
Δηλαδή πολύ μακριά και έξω από τις πραγματικές ανάγκες μας. Για να το πούμε πιο απλά είναι προκλητικό να παρουσιάζονται και ως γενναιοδωρία 250 εκατομμύρια ευρώ για περισσότερα από 16.000 σχολικά κτίρια στη χώρα και επαναλαμβάνουμε όχι για ανέγερση νέων, τη στιγμή που δίνουμε μισό εκατομμύριο τη μέρα για μια φρεγάτα στην Ερυθρά Θάλασσα ή τη στιγμή που η κυβέρνηση κομπάζει για το ματωμένο πρωτογενές πλεόνασμα των 5,5 δις ευρώ, που προήλθε από τη δυσβάσταχτη οικονομική αφαίμαξη της μεγάλης λαϊκής πλειοψηφίας.»