Υποχρεωτική θα είναι από τη Δευτέρα, 1η Νοεμβρίου, η χρήση των ηλεκτρονικών τιμολογίων, βιβλίων και η διασύνδεση με το Taxisnet των ταμειακών μηχανών.
Η ΑΑΔΕ, παρά τις εκκλήσεις των λογιστών φοροτεχνών αρνείται –προς το παρόν- να χορηγήσει και νέα παράταση στην υλοποίηση του μέτρου, έως την 1η Ιανουαρίου 2022, που σημαίνει ότι σε μία βδομάδα γίνεται πιο «στενή» η σχέση των φορολογουμένων με την Εφορία.
Οι επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία και τζίρο άνω των 50.000 ευρώ, όπως και οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ, ήδη διαβιβάζουν υποχρεωτικά στην πλατφόρμα myDATA τα παραστατικά εσόδων, με εξαίρεση του πληττόμενους.
Από την 1η Νοεμβρίου η υποχρέωση αυτή, που αποσκοπεί στην πάταξη της φοροδιαφυγής, επεκτείνεται και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, με χαμηλότερους τζίρους, αλλά και οι πληττόμενοι από την πανδημία. Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις της ΑΑΔΕ:
- Τα δεδομένα, που αφορούν σε λογιστικά αρχεία για το χρονικό διάστημα από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως και την ημερομηνία υποχρεωτικής ένταξης στην πλατφόρμα MyDATA διαβιβάζονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ έως και την 31 Μαρτίου 2022.
- Για το έτος 2021 δεν προβλέπονται διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις σε περίπτωση μη διαβίβασης των σχετικών στοιχείων. Μέχρι το τέλος του έτους το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή νομοθετική διάταξη που θα ορίζει τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη τήρησης του νόμου.
- Για τη διαβίβαση των παραστατικών μπορεί να γίνει δωρεάν χρήση ειδικής φόρμας καταχώρησης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων, που είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου της Α.Α.Δ.Ε., για τους υπόχρεους που (διαζευκτικά): α) τα ετήσια ακαθάριστα έσοδά τους δεν υπερβαίνουν το ύψος των 50.000 ευρώ ή β) εκδίδουν έως και πενήντα τιμολόγια πώλησης ετησίως.
- Όσοι έχουν ετήσια ακαθάριστα έσοδά άνω των 50.000 ευρώ και εκδίδουν άνω των 50 τιμολογίων παροχής υπηρεσιών ετησίως οφείλουν να διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ τα εκδιδόμενα παραστατικά μέσω των ειδικών εφαρμογών που διατίθενται στο εμπόριο ή χρησιμοποιούν τα λογιστικά γραφεία.
- Μέσω της εφαρμογής “timologio” ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα, οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις μπορούν να διαμορφώσουν το προφίλ τους, να συνθέσουν το πελατολόγιό τους, να οργανώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τιμολογούν και να εκδώσουν και να αποθηκεύσουν σε μορφή pdf τα κάθε είδους παραστατικά της (τιμολόγια, αποδείξεις κλπ).
- Με την έκδοση των παραστατικών μέσα από το “timologio”, η εφαρμογή αποστέλλει ταυτόχρονα και αυτόματα τη σύνοψη κάθε συναλλαγής στο myDATA (έσοδα) του επαγγελματία και στο myDATA της επιχείρησης – πελάτη (έξοδα).
- Αποκλειστικά υπεύθυνος για την αλήθεια και την ακρίβεια των εκδιδόμενων παραστατικών παραμένει ο χρήστης της εφαρμογής. Η εφαρμογή timologio δεν αποστέλλει τα εκδιδόμενα παραστατικά στον λήπτη τους. Η αποστολή τους παραμένει ευθύνη του χρήστη της εφαρμογής.