Με 30 εκατομμύρια ευρώ θα ενισχύσει το υπουργείο Υποδομών έναν από τους πιο αιματοβαμμένους δρόμους του ελληνικού οδικού δικτύου με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας. Σύμφωνα με σημερινή απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, η οποία αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», ανάβει το πράσινο φως για την εκτέλεση επειγουσών παρεμβάσεων στον υφιστάμενο άξονα Πατρών – Πύργου, στον οποίο μόνο τη δεκαετία 2009 – 2019 καταγράφηκαν 290 τροχαία, που στοίχισαν τη ζωή σε 130 ανθρώπους αφήνοντας περισσότερους από 70 σοβαρά τραυματισμένους.
Την επικινδυνότητα του δρόμου, άλλωστε, μαρτυρούν και τα δεκάδες εικονοστάσια κατά μήκος του. Ωστόσο, παρά τον βαρύ ετήσιο φόρο αίματος, οι κάτοικοι των γύρω περιοχών αλλά και οι διερχόμενοι ταξιδιώτες θα πρέπει να αναμένουν το νωρίτερο και στην καλύτερη των περιπτώσεων, τουλάχισστον έως τον Ιούνιο του 2024, προκειμένου να δοθεί σε λειτουργία ο (όποιος) νέος αυτοκινητόδρομος βάσει των αναθεωρημένων χρονοδιαγραμμάτων.
Έως τότε, στόχος είναι η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο άξονα και γι΄ αυτό το λόγο εγκρίθηκε σήμερα η διενέργεια ανοικτού διαγωνισµού για την σύναψη δηµόσιας σύµβασης του έργου, «Επείγουσες παρεµβάσεις αναβάθµισης οδικής ασφάλειας στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) Πατρών –Πύργου», προϋπολογισµού 30.000.000 ευρώ (µε ΦΠΑ 24%).
Η σύμβαση αφορά την εκτέλεση εργασιών για τη βελτίωση του υφιστάµενου οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, συνολικού µήκους 85 χλµ, από το τέλος της παράκαµψης Πατρών µέχρι την αρχή της παράκαµψης Πύργου. Συγκεκριµένα, οι εργασίες αφορούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο χρονικό διάστηµα µέχρι την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόµου, στο οποίο ο υφιστάµενος άξονας θα διατηρήσει τον υπερτοπικό χαρακτήρα του και την ανάγκη επίτευξης υψηλών ταχυτήτων, όπως επισημαίνεται. Στόχος είναι οι διορθωτικές επεμβάσεις να «τρέξουν» το συντομότερο δυνατό, προκειμένου να περιοριστούν τα θανατηφόρα τροχαία και στην κατεύθυνση αυτή το έργο απαλλάχθηκε και από τη διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης με σχετική απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος που εκδόθηκε την παραμονή των Χριστουγέννων.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δήλωσε σχετικά: «Δεσμευτήκαμε να προχωρήσουμε ταυτόχρονα προς δύο κατευθύνσεις: την κατασκευή του νέου, σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, αλλά και την υλοποίηση άμεσων παρεμβάσεων για να γίνει πολύ πιο ασφαλής ο υφιστάμενος. Προχωράμε με συνέπεια. Καλύπτουμε τον χαμένο χρόνο 2015-2019. Κι αυτό το έργο είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους μας. Η Δυτική Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει άλλο και η οδική ασφάλεια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητά μας».
Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι ένας χρόνος από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Μεταξύ άλλων παρεμβάσεων, περιλαμβάνει:
– Διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού.
– Διαχωρισμό κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα κολωνάκια σήμανσης.
– Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος 45 χλμ και στις δύο κατευθύνσεις.
– Διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού.
– Εκσκαφή – φρεαζάρισμα του υφιστάμενου οδοστρώματος.
– Καθαρισμό των τάφρων και κλαδοκοπές στην παράπλευρη βλάστηση.
– Φωτεινή Σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους.
– Κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους.
– Κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών.