Για τις απώλειες εσόδων που είχε η Hellenic Train από τη διακοπή των δρομολογίων δύο φορές, λόγω του δυστυχήματος στα Τέμπη και της καταιγίδας Daniel, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της θα εγερθούν αιτήματα αποζημιώσεων, βάσει του μηχανισμού προστασίας από απρόσμενες απώλειες που παρέχει στην εταιρεία η σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη στις 14.4.2022. «Η εταιρεία προτίθεται να απαιτήσει τις αποζημιώσεις που συμβατικά δικαιούται για τις σημαντικές ζημίες που υπέστη», επισημαίνεται.
Οι διακοπές κυκλοφορίας των τρένων δύο φορές την περασμένη χρονιά, για πάνω από 3,5 μήνες συνολικά, άφησαν μεγάλες ζημιές στην εταιρεία ύψους 65 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, που είδε τα έσοδά της να μειώνονται κατά 43,16%. Σύμφωνα με τον ισολογισμό της Hellenic Train για το 2023, οι ζημιές ανήλθαν σε 65,7 εκατ. ευρώ έναντι 883.428 που ήταν το 2022. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 97,023 εκατ. ευρώ από 153,8 97 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος σημειώνοντας πτώση 60%.
Και περαιτέρω εξηγείται ότι:
«Για το έτος 2023, η Εταιρεία κατέγραψε σημαντικές ζημιές από τη λειτουργία της σύμβασης, κυρίως από λόγους που συνδέονται με τις αποφάσεις για την μείωση του μεταφορικού έργου που ακολούθησαν το δυστύχημα των Τεμπών καθώς και με τις καταστροφικές ζημιές στην σιδηροδρομικής υποδομής της κεντρικής Ελλάδας από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel τον Σεπτέμβριο του 2023. Η Εταιρεία προτίθεται να απαιτήσει τις αποζημιώσεις που συμβατικά δικαιούται για τις σημαντικές αυτές ζημιές».
«Αυτά τα δύο σημαντικά και έκτακτα γεγονότα είχαν σημαντική επίπτωση στην οικονομική κατάσταση της εταιρείας, η οποία επιδεινώθηκε περαιτέρω από την καθυστέρηση πληρωμών από τη σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη με την Ελληνική κυβέρνηση στις 14.4.2022. Μέχρι και την ημερομηνία σύνταξης της παρούσας έκθεσης, εκκρεμούν να εισπραχθούν τιμολόγια για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου 60 εκατ. ευρώ, πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας περίπου 20 εκατ. ευρώ που αφορά διάφορες απαιτήσεις, επίσης γενόμενες έως τις 31.12.2022, οι οποίες τελούν υπό την τελική αλλά τυπική έγκριση έτσι ώστε να εκταμιευθούν προς την Hellenic Train» αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας.
«Για τη χρηματοδότηση του χρηματοδοτικού κενού που έχει προκληθεί από την καθυστέρηση των εισπράξεων από τη σύμβαση ΥΔΥ, η μητρική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane Holding S.p.a. («FSI») με την εγγύηση του μετόχου, Trenitalia S.p.a., εξασφάλισε στην εταιρεία επιπρόσθετη χρηματοδοτική γραμμή για κεφάλαιο κίνησης ύψους 95 εκατ. ευρώ μέχρι την 31/12/2023, εκ των οποίων 70 εκατ. ευρώ αναλήφθηκαν κατά τη χρήση 2023 και τα 25 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2022, επιβαρύνοντας τα αποτελέσματα της εταιρείας για τις χρήσεις 2022 και 2023 με σημαντικά επιπρόσθετα χρηματοοικονομικά έξοδα» σημειώνει.
www.dnews.gr