Η επαναλειτουργία της γραμμής μέχρι τον Πύργο είναι ένα πάγιο αίτημα των φορέων της περιοχής που θεωρούν πως πέρα από την επιβατική κίνηση θα τονώσει και την γεωργική δραστηριότητα.
Στην επαναλειτουργία της γραμμής Πάτρα-Πύργος σε δύο στάδια σκέφτεται να υλοποιήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο ΟΣΕ. Στη χθεσινή του παρουσία στο Olympia Forum, στο Ζάππειο, ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής έκανε αναφορά στα σιδηροδρομικά έργα στην Πελοπόννησο και μίλησε και για τη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο.
Όπως είπε, θα προχωρήσει η επαναλειτουργία της γραμμής και στη συνέχεια η αναβάθμιση της σε ηλεκτροκίνητη γραμμή. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα έργο που θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις. Σε πρώτη φάση θα λειτουργήσει ανακαινισμένη η υφιστάμενη γραμμή μετρικού εύρους. Αυτό θα επιτρέψει στα υφιστάμενα πετρελαιοκίνητα τρένα τα επονομαζόμενα “railbus” να μπορέσουν να διεξάγουν προαστιακά δρομολόγια από το Ρίο μέχρι τον Πύργο.
Θα πρέπει να αναφερθεί πως η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας που σήμερα λειτουργεί μέχρι την Κάτω Αχαγιά παρουσιάζει αυξημένη επιβατική κίνηση και θεωρείται ως η πιο επιτυχημένη προαστιακή γραμμή της χώρας.
Η επαναλειτουργία της γραμμής μέχρι τον Πύργο είναι ένα πάγιο αίτημα των φορέων της περιοχής που θεωρούν πως πέρα από την επιβατική κίνηση θα τονώσει και την γεωργική δραστηριότητα καθώς θα μπορούν τα γεωργικά προϊόντα της περιοχής να μεταφέρονται εύκολα εντός και εκτός Ελλάδας.
Πως θα προχωρήσει η επαναλειτουργία του Πάτρα-Πύργος
Αυτή την εποχή έχουν προχωρήσει τα τεύχη δημοπράτησης, υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι από τον ΟΣΕ και μένει να αποφασιστεί πως θα προχωρήσει η διαδικασία, ενώ πρέπει να κλειδώσει και η χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Ουσιαστικά θα πρέπει να οριστικοποιηθεί ο συνολικός σχεδιασμός για την σιδηροδρομική επανασύνδεση της περιοχής και στη συνέχεια να υπάρξει ένας οδικός χάρτης υλοποίησης των έργων.
Το έργο εκτιμάται πως στο σύνολο του είναι κόστους ανώ των 150 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι να ξεκινήσει το έργο πρώτης φάσης ύψους περίπου 70-75 εκατ. ευρώ να δημοπρατηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2023 και έχει εκτιμώμενη διάρκεια δύο χρόνια. Δηλαδή με λίγα λόγια να μπορέσει να ξανασυνδεθεί το εθνικό δίκτυο μέχρι τον Πύργο μέχρι τα τέλη του 2025. Η μελέτη κόστους-οφέλους έχει ολοκληρωθεί και έχει υποβληθεί και το τεχνικό δελτίο για το έργο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στο έργο περιλαμβάνεται η ανακαίνιση της μετρικής γραμμής από την Κάτω Αχαγιά μέχρι τον Πύργο σε μήκος περίπου 80 χιλιομέτρων. Στα βασικά έργα περιλαμβάνεται η εγκατάσταση και λειτουργία ΑΣΙΔ (Αυτόματων Σιδηροδρομικών Διαβάσεων) και η ανακαίνιση των 14 σταθμών που υπάρχουν στο τμήμα αυτό. Η ταχύτητα που θα μπορούν να αναπτύξουν τα τρένα από την Κάτω Αχαγιά μέχρι τον Πύργο θα φτάνει μέχρι και τα 150χλμ/ώρα.
Στην εργολαβία θα συμπεριλαμβάνεται και η προετοιμασία της υποδομής προκειμένου στη Β`φάση να προχωρήσει η κανονικοποίηση. Στη δεύτερη φάση των έργων επίσης θα προχωρήσει και το έργο εγκατάστασης συστήματος ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης που θα επιτρέψει πλέον και στα ηλεκτροκίνητα τρένα να μπορέσουν να διεξάγουν δρομολόγια από/προς τον Πύργο. Με αυτό το έργο ουσιαστικά θα ολοκληρωθεί και η αναβάθμιση όλης της γραμμής από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο.
Θα πρέπει να προσθέσουμε στα θετικά της επαναλειτουργίας της γραμμής, και την επανασύνδεση της γραμμής Κατάκολο-Αρχαία Ολυμπία που σήμερα λειτουργεί ως μια ξεκομμένη από το εθνικό δίκτυο γραμμή εξυπηρετώντας τοπικά δρομολόγια.
www.news247.gr